Mijn R1 start niet

13 mei 2008
63
0
enschede
Hoi allemaal,

Ik heb mijn R1 na een ongelukje, helemaal uit elkaar gehaald (blok niet) om frame en dingen te laten coaten, onderdelen te vervangen.
Echter heb ik em nu zover weer opgebouwd dat ik em weer kan starten.
Dit wilde ik vanmiddag dus ook doen, benzinepomp starter motor alles lijkt het te doen.
Alleen het vreemde is dat de toerenteller om de 30 sec naar de 8000 toeren gaat ff stil staat en weer afzakt naar 0 toeren.
Als ik em wil starten, draait de starter motor wel rond maar gebeurd er verder nix. :N
Het dashboard gaat wel raar doen, die geeft verschillende snelheden aan en valt soms weg. -O-

Ik sta nu ff :? |( .

Heeft er iemand een idee wat ik verkeerd heb aangesloten of wat het probleem kan zijn?
Het gaat hier om een '98er

:W
 
8000 rpms: fuel level indicator light

Dus waarschijnlijk is dat niet goed aangesloten waardoor die niet wil starten. Of er zit gewoon geen benzine in. Of niet genoeg...

Je moet het in ieder geval in deze richting zoeken.


3000 rpms: throttle position sensor
7000 rpms: exup related (I'll hit this in a second)
8000 rpms: fuel level indicator light
 
8000 rpms: fuel level indicator light

Dus waarschijnlijk is dat niet goed aangesloten waardoor die niet wil starten. Of er zit gewoon geen benzine in. Of niet genoeg...

Je moet het in ieder geval in deze richting zoeken.


3000 rpms: throttle position sensor
7000 rpms: exup related (I'll hit this in a second)
8000 rpms: fuel level indicator light


Ik heb de tank niet aangesloten, komt toch niet daardoor?
 
Volgens het WPH, vanaf page 8-56:

Condition code 8000rpm:
=> Circuit: fuel level indicator light => defect(s): Improper connection

Selfdiagnosis fuel level indicator light:
1. fuel indicator led OK => no => replace
yes => check fuel sender
 
Laatst bewerkt:
Weet bijna zeker wat het is.. heb het zelf ook gehad met mijn Thundercat (zelfde systeem, niveau sensor in de benzinetank). Bij mij was het stekkertje van de niveau sensor v.d. benzine in mijn tank los. Effe solderen en het was weg :]

Succes
 
DAt is ook waar ik in eerste instantie aan dacht, want hij heeft nu zijn eigen tank er niet op aangesloten (deze is bij de spuiter) hij heeft nu ff de tank van zijn fzx700 gebruikt om te testen of alles verder werkte.

maar wat ik wel vreemd vond is dat tijdens het starten (lees starterknop in drukken) je de starter electromotor wel hoort maar niet het blok(dus de zuigers) startmotor loopt vrij..
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal,

Ik heb mijn R1 na een ongelukje, helemaal uit elkaar gehaald (blok niet) om frame en dingen te laten coaten, onderdelen te vervangen.
Echter heb ik em nu zover weer opgebouwd dat ik em weer kan starten.
Dit wilde ik vanmiddag dus ook doen, benzinepomp starter motor alles lijkt het te doen.
Alleen het vreemde is dat de toerenteller om de 30 sec naar de 8000 toeren gaat ff stil staat en weer afzakt naar 0 toeren.
Als ik em wil starten, draait de starter motor wel rond maar gebeurd er verder nix. :N
Het dashboard gaat wel raar doen, die geeft verschillende snelheden aan en valt soms weg. -O-

Ik sta nu ff :? |( .

Heeft er iemand een idee wat ik verkeerd heb aangesloten of wat het probleem kan zijn?
Het gaat hier om een '98er

:W

Zou kunnen zijn dat jouw valindicator nog op "vallen" staat. Zit vaak onder het zitje of onder de topkuip. Vraag es ff bij een yamaha dealer waar dat ding zou moeten zitten. Weer rechtzetten en klaar is klara *D
 
ik ben ook met m'n R1 onderuit gegaan maar die schoof eerst nog 'n meter of 20 en toen ik opstond en er heen liep sloeg hij pas 'n keer af.

Hij sloeg ook niet zo af als of je het contact omdraaide maar het leek eerder alsof hij benziene te kort had.
 
Terug
Bovenaan Onderaan