Mijn reisvideo van Tajikistan

Die brommer die ze gratis kreeg van de importeur... Die verdient er wel meer aan dan een paar stuivers.

Maakt mij niet uit verder hoor, als je op zo'n manier een mooie reis kan bekostigen, waarom niet. Ik vond haar eerste vlogs van de Azië reis wel leuk. Vlak voor deze reis naar Amerika was ik nog bij een presentatie die ze gaf op een motortreffen. Dat deed ze leuk, ze kan mooi vertellen. Inmiddels ben ik wel een beetje afgehaakt, voornamelijk omdat ik het gewoon teveel vind worden. Om de dag een vlog van 20 minuten vind ik teveel, dan gaat het me vervelen. Dus inmiddels kijk ik af en toe nog een stukje maar niet meer. Lijkt me voor haarzelf trouwens ook een enorme opgave, ze vertelde dat je voor elke rijdag ook zowat een dag bezig bent met alles nakijken en monteren. Dan vraag ik me af of je nog een plezierreis maakt of dat je eigenlijk gewoon aan het werk bent. En als je ervan moet leven dan moet je ook doorgaan. Maargoed, das een andere discussie.

Persoonlijk heb ik liever filmpjes zoals die van Haye, droge humor, rust en ruimte en lekker primitief. Ga vooral zo door!
Ik denk dat ik hetzelfde heb.
 
Mooi verwoord Frazer.:t
Het youtube kanaal van Haye is echt een verborgen parel op het internet. Ik hoop dat hij viral gaat en er veel donaties binnen stromen zodat hij weer op reis kan :]

Het enige andere video reisverslag dat me zo wist te boeien was de offroad trip van Walter Colebatch, genaamd Sibirsky Extreme. 22 afleveringen om je de kerst mee door te helpen:
 
Op verzoek verwijderd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Haye's video's zijn TOP!! De nuchtere Fries in Azië, geweldig!! *O*Ik zou willen dat er nog een paar afleveringen volgen.


ff paar opmerkingen tav de "jeukende laarzen":
a) idd kreeg ze een nieuwe brommert van de importeur, maar alleen omdat haar zelf gekochte Royal Enfield Himalayan in NL niet op kenteken te krijgen was. In India gekochte motoren van dat merk (andere merken??) hebben geen EU-typegoedkeuring en krijgen die ook niet. Ze is toch maar op die R.E. vanuit Z.O. Azië naar NL gereden zonder verdere sponsoring.
b) Idd is een filmpje om de dag wat veel, maar zij neemt je wél mee door het land, alsof je zelf achterop zit. Dat vind ik wel erg leuk. Ook filmt ze zoveel mogelijk interactie met de "locals".
c) haar Engels is idd niet perfect, maar welke Nederlander spreekt wél perfect Engels? Dat denken we allemaal van ons zelf, maar in de praktijk valt het vies tegen :X en ja Engels is de internettaal. Het Engelse taalgebied is nou eenmaal veel groter.
 
Op verzoek verwijderd.
Bericht verwijderd maar ik weet wie je bedoelde
Die Itchy Boots is ook best leuk. Volg haar ook al een tijd. Niets mis mee dat het in het Engels is. Ze is beetje commercieel maar waarom niet. Geen reclames in haar filmpjes tijdens de reis. Ze heeft in jaar tijd al meer dan 300 K volgers. Toch knap.
 
Laatst bewerkt:
Erg leuke video's van Haye, écht TOP. Hij kan zo documentaires maken voor TV!! Echter qua verdienmodel doet hij iets niet goed: 15 video's/723 abonnees/4.500 weergaven.

Vergelijk Itchy Boots: (2e seizoen), 39 video's/312.000 abonnees/75.000-100.000 weergaven per video. Op die manier kan je je trip leuk financieren.
Overigens uitschieter: 388.000 kijkers naar de 36.000km review van haar Royal Enfield Himalyan.
 
Ik gun het hem van harte om meer bij te verdienen, maar laat Itchy Boots niet een voorbeeld zijn.
Wel vreemd dat ik zelfs meer views heb dan Haye. Raaarrrrr.
 
Welkom thuis Haye, heb vanmorgen bij het ontbijt naar je laatste filmbijdrage gekeken, en ik moet zeggen, jammer dat je weer thuis bent, ik zal ze missen! Je reisverslagen, indrukken van landen, mensen en steden, je deskundige onderkoelde commentaar, kortom, bedankt!
 
Mooie 'laatste' editie. Er komen nog een paar 'specials' las ik. Erg mooi regenpak By the way........;)
 
Laatste is weer goud, de onverwachte droge humor is en blijft geweldig.

Wellicht een optie om meer views te krijgen is de naam/tags aan te passen (even spieken hoe de veel bekeken filmpjes dit doen). Dus i.p.v. Haye op reis iets van Motorreis door verweggistan van Haye o.i.d. Geen idee of dit resulteert in meer hits maar hoop dat het helpt om meer views te krijgen.

Ik heb ooit eens een filmpje gemaakt hoe een band te repareren, was voor in een facebookgroep en zit nu op
46.489 weergaven sinds 17 aug. 2016. Blijkbaar zoeken veel mensen op "lekke band repareren". Ik doe er niks aan qua meer hits.

Ik heb 10 euro gedoneerd, kan je de volgende keer slagroom bij de warme choco nemen ;)
 
Top video's geniet ervan. Ben vergelijkbare plannen aan het maken. Erg leerzaam dus ook nog eens.

Youtube 1Euro per 1k views is vuist regels. Maar je moet in eerste instansie voldoende abbonees hebben. Niks voor mij, dan is je vrijheid wel beetje weg.
 
Die 1 euro is bruto volgens mij. Daar 'pakt' YT nog zo'n 60% van en de overige 40% is voor de maker.
 
Diep respect weer voor die laatste video en het beklimmen van de Olympus. Ook prachtig hoe je de veiligheids mania op de hak neemt en vooral zelf lekker nuchter na blijft denken. Als Nederland meer mensen als jij had, dan vroor het nog in de winter en bestonden er minder verzekeringsmaatschappijen.
😜
 
Eens. En gewoon op z'n motorlaarzen en met z'n motorpak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan