Mijn rondje

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.647
113.260
Rèswèk
Motorrijder omgekomen door ongeval Brasserskade - Regio15 - Het laatste nieuws uit de regio Haaglanden

Maakt niet uit waar ik vandaan kom, recht naar huis lukt me nooit, altijd effe dit rondje met een paar lekkere bochten. En er zit vaak verkeer "in de weg" om het rondje lekker te nemen...

Mijn zoon belt me op, op allebei mijn nummers... een uur later bel ik m pas terug... Pap, het is jou rondje, ik dacht... het zal niet..

Onderweg naar huis kom ik voorbij de onheilsplek, de stille getuigen wijzen me op het ongeval, wat reflecterende spuitbusverf herinnert nog enkele dagen wat voor verschrikkelijks hier gebeurd is... vanavond draai ik mijn rondje weer...
 
Het rode kruisje in mijn groene rondje...
full
 
Laatst bewerkt:
Ben hier tijdens het lessen aardig vaak geweest. Ik schrok er dus vanochtend wel van toen ik het las op TV West.

Iemand enig idee welk type motor dit is/was? Een eencilinder zo te zien, maar verder kom ik niet...

En ja, ik heb me speciaal geregistreerd op het forum om dit te vragen aangezien ik me de hele ochtend al suf heb zitten zoeken naar het type motor. Maar ik lurk al wel een half jaar mee hoor! :P
 
Laatst bewerkt:
nee.
aprilia sm 750, mij interesseert dat ook niet
 
Laatst bewerkt:
Blijft altijd niet leuk om te zien cq te horen,hier in Brabant kom ik regelmatig
voorbij plekken waar gedenk artikelen bij een boom zijn geplaatst waar iemand het leven gelaten heeft,dat blijft niet leuk om te zien,maar is voor de familie nog veel erger.
 
Meer dan 600 per jaar, gamma. En iedere ochtend stappen we weer fluitend in het blik/op de motor.
 
Als ik t goed zie wilde t busje omdraaien en was de motor het busje aan t inhalen (met hoge snelheid)...
 
Als ik t goed zie wilde t busje omdraaien en was de motor het busje aan t inhalen (met hoge snelheid)...
Klopt denk ik ook, het busje kan daar niet "van rechts komen" omdat dat de oprit van de A13 is, daar komt geen normaal mens vandaan dus ook geen militair
 
Als ik t goed zie wilde t busje omdraaien en was de motor het busje aan t inhalen (met hoge snelheid)...
Akelige gebeurtenis. Sommigen zitten in het geheel niet op te letten.

Gister reed ik achter een auto, die de daarvoor rijdende trekker zou gaan inhalen.
Vanuit 't niets draait die trekker ineens linksaf om een oprit in te rijden.
Precies op moment dat de auto zou gaan inhalen. Geen knipperlicht, niet gekeken, maar Bam!
Het ging allemaal nog net goed, maar je zal daar op die plek rijden met je motor!
 
Dan moet je eens komend vanuit Capelle, op de rotonde onder de Brienernoord brug
de A16 opdraaien...

Hoeveel MAFKEZEN ,komend van de Maas Blvrd,VOL door rood stuiven!!!!
Gisteren ook weer zo'n dwaas!!!
This dat je het weet, anders.......
 
Dan moet je eens komend vanuit Capelle, op de rotonde onder de Brienernoord brug
de A16 opdraaien...

Hoeveel MAFKEZEN ,komend van de Maas Blvrd,VOL door rood stuiven!!!!
Gisteren ook weer zo'n dwaas!!!
This dat je het weet, anders.......


Motorrijden is over het algemeen spitsroeden lopen, je bent vogelvrij, bezig met een enorme overlevingsslag... Sommigen lukt dat niet :(

Je moet eens weten hoeveel duizenden keren er achter me getoeterd wordt als ik weer es verkeerd ben gereden en om een vluchtheuvel heen keer. Daar zit totaal geen fout of overtreding aan vast, de personen achter je houden er echter geen rekening mee en reageren hun onoplettendheid af door te toeteren en zo de verantwoording af te schuiven... Triest dat het hier allemaal niet paste...
 
vreselijk zoiets

heb zelf het rijden maar gedag gezegd inmiddels,
ben niet ongeschonden maar leef nog en het wordt er niet veiliger op in het hedendaagse verkeer.
 
Ik woon mijn hele leven al in Delft dus het kruispunt van dit nare ongeval ken ik ook,zeer triest voor de nabestaanden.

Voor ons motorrijders/liefhebbers zijn dit zeer harde berichten.
 
Motorrijden is over het algemeen spitsroeden lopen, je bent vogelvrij, bezig met een enorme overlevingsslag... Sommigen lukt dat niet :(

Je moet eens weten hoeveel duizenden keren er achter me getoeterd wordt als ik weer es verkeerd ben gereden en om een vluchtheuvel heen keer. Daar zit totaal geen fout of overtreding aan vast, de personen achter je houden er echter geen rekening mee en reageren hun onoplettendheid af door te toeteren en zo de verantwoording af te schuiven... Triest dat het hier allemaal niet paste...
Het is idd overleven.
Het verkeer is de laatste jaren sterk veranderd.
Als motorrijder moet je zo scherp zijn in het verkeer want een ander is het niet.
 
Met de motor geen autowegen nemen als het nodig is. Ga liever de provinciale wegen nemen. Als het nodig is om naar het werk te gaan. ga dan met een auto. Ik weet wat het is om een collega s'morgens niet op zijn werk komt en 2 uur later te horen krijg dat hij met een ongeval om het leven gekomen. mis hem elke dag nog. dat is nu 8 jaar geleden.
 
Laatst bewerkt:
Dat men zich op provinciale wegen schijnbaar veiliger voelt, is misschien juist de reden dat ook dáár veel ongelukken gebeuren. Nederland is druk, héél druk! Je bent nergens veilig. Omrijden heeft geen zin. Anticiperen op andermans fouten en onbenullige beslissingen in het dagelijks verkeer is hoofdzaak, niet alleen op de motor ook in de auto, op te fiets en lopend..

En aangezien de menselijke brein beperkingen heeft en niemand ogen in zijn achterhoofd blijft het een kansberekening of je nog thuis komt vandaag of niet.

Wel heb ik het idee dat berichten over motor ongelukken vaker in de media staan: Toename van ongelukken of bijzondere aandacht voor...?
 
Laatst bewerkt:
Met de motor geen autowegen nemen als het nodig is. Ga liever de provinciale wegen nemen. Als het nodig is om naar het werk te gaan. ga dan met een auto. Ik weet wat het is om een collega s'morgens niet op zijn werk komt en 2 uur later te horen krijg dat hij met een ongeval om het leven gekomen. mis hem elke dag nog. dat is nu 8 jaar geleden.

De meeste autowegen zijn juist veiliger als de meeste provinciale wegen. Er zijn vele malen minder kruisingen, vaak zijn de wegen rechter en overzichtelijker en door het ontbreken van landbouwverkeer is de gemiddelde snelheid hoger waardoor je minder gevaar hebt van inhalend verkeer en minder rommel op de weg. Voor autosnelwegen geldt dat nog meer. De snelheid ligt wat hoger maar er zijn ook minder obstakels.
 
Laatst bewerkt:
Ik laat er helemaal nix voor, ga waar ik wil. Denk er absoluut niet bij na van "oh, dit is gevaarlijker rijden dus ga ik daar maar heen". Zo'n gedachte maakt het mooie van het motorrijden stuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan