Mijn SC33 NakedBlade

$tranger

MF veteraan
14 mrt 2002
1.079
0
Amsterdam
Aangezien ik niet zo'n overdreven franje man ben noem ik mijn fiets liever een naked dan een Fighter, maar om niet tussen de fabrieksmachines met overgewicht terecht te komen toch maar hier mijn verhaal.

Vorig jaar een SC33 gekocht met wat kuip en vorkschade aangeschaft. Langzaam maar zeker ben ik hier een beetje aan gaan verbouwen met het idee zoveel mogelijk op originele onderdelen te blijven leunen, om het toch een soort van origineel te houden.

Wat er ondertussen aan is veranderd:

-ABM superbike kit
-Onderkuip aangepast en ingekort
-Voorspatbord aangepast
-Bedrading beetje ingekort en weggewerkt
-17" F3 voorvelg geplaatst
-Acerbis voorkuipje met NORMAAL licht geplaatst
-kuipbeugel van balhoofd afgeslepen voor m'n verlichting

Zo staat ie er momenteel ongeveer bij:
foto0118pl0.jpg


Uiteindelijk toch maar beetje vaart gemaakt met rijdend maken IVM met het total loss raken van m'n auto. Toch wil ik na 't weekend het hele geheel weer behoorlijk uit elkaar slopen om wat optische en technische verbeteringen door te voeren.

Wat er op stapel staat;

-Acerbis carbon demper inkorten en ombouwen van schotten naar open demper
-Lijn van het kontje aanpassen naar de lijn van de onderste buis van het subframe.
-Velgrand uitdraaien, voor uitleg zie dit topic
-Velgstriping aanbrengen, beetje niet zo hardcode to the bone, maar wel een fraai klein detail
-Nieuw voorbandje monteren
-Voorvork reviceren, zie dit topic

Verder nog wat klein noemenswaardige dingetjes. Zo gauw deze laatste planning er door heen is wil ik gaan beginnen aan m'n eenvoudige dashboard (tacho/speedo/neutraal/richtingaanwijzerlampje) en nog een mooi passend leuk setje knipperlichten zoeken. Mogelijk later dit jaar nog op zoek naar RVS bochtenset, luchtfilter aanpassen en kop laten flowen om de motor zo puur en direct mogelijk te laten lopen.

Uiteindelijk moet ie er ongeveer zo uitkomen te zien (Photoshop alert!!):
bladecustomda7.jpg


I'll keep ya'll posted! :]
 
krijg bij het reageren op je topic al meteen onze Motor-Forum OMA in het beeld....

wel zorgen dat je af en toe een update op je topic gooit!!!

standaard al een hele vette fiets vooral met dat frame van de fireblade...

succes met je ideeen/veranderingen etc.
 
Zomaar vraagje tussendoor, ben een 98-er Blade aan het opknappen, maar kan geen passende gaskabels vinden voor m'n superbike-stuur. Hoe doen de meesten dat? Heb nu originele kabels liggen voor een Hornet 900, maar, natuurlijk, die passen niet! Weet iemand raad<
 
Zomaar vraagje tussendoor, ben een 98-er Blade aan het opknappen, maar kan geen passende gaskabels vinden voor m'n superbike-stuur. Hoe doen de meesten dat? Heb nu originele kabels liggen voor een Hornet 900, maar, natuurlijk, die passen niet! Weet iemand raad<


Ik heb een gaskabel van een suzuki op mijn blade '92 zitten (met superbike stuur). Ik weet niet welk model maar misschien heb je er iets aan.
 
Zomaar vraagje tussendoor, ben een 98-er Blade aan het opknappen, maar kan geen passende gaskabels vinden voor m'n superbike-stuur. Hoe doen de meesten dat? Heb nu originele kabels liggen voor een Hornet 900, maar, natuurlijk, die passen niet! Weet iemand raad<
Kabels op maat laten maken (vragen bij je motorzaak)
 
bedankt voor de recties, zal dit weekend eens langs Roukema in Wormerveer. Die bouwen zelf ook regelmatig motoren om. Misschien een universele binnenkabel gebruiken met een schroef-tonnetje op het einde. Net als vroeger op de brommert!
 
Zomaar vraagje tussendoor, ben een 98-er Blade aan het opknappen, maar kan geen passende gaskabels vinden voor m'n superbike-stuur. Hoe doen de meesten dat? Heb nu originele kabels liggen voor een Hornet 900, maar, natuurlijk, die passen niet! Weet iemand raad<
Oow, even zien, mijn topic leeft ook nog :z

Ik had bij mijn ABM SBK kit in ieder geval geen andere gaskabels. Deze, en volgens mij net zo goed remleidingen en koppelingskabel zijn echt wel lang genoeg als je er een niet al te bizar stuurtje op zet.

Anders kan je proberen bij Safe of Motoport (nee, geen reclame, maar zijn wel dealer van dit spul) proberen deze kabels los te bestellen bij bijvoorbeeld ABM of LSL.

Nog even een kleine update van m'n motor. Inmiddels heb ik m'n voorvork gereviceerd. Kontje en demper ben ik nog niet helemaal over uit, velgstriping inmiddels wel aangebracht...

fireblade.jpg
 
Oow, even zien, mijn topic leeft ook nog :z

Ik had bij mijn ABM SBK kit in ieder geval geen andere gaskabels. Deze, en volgens mij net zo goed remleidingen en koppelingskabel zijn echt wel lang genoeg als je er een niet al te bizar stuurtje op zet.

Anders kan je proberen bij Safe of Motoport (nee, geen reclame, maar zijn wel dealer van dit spul) proberen deze kabels los te bestellen bij bijvoorbeeld ABM of LSL.

Nog even een kleine update van m'n motor. Inmiddels heb ik m'n voorvork gereviceerd. Kontje en demper ben ik nog niet helemaal over uit, velgstriping inmiddels wel aangebracht...

[afbeelding]

Ik vind hem met het originele kontje er ook al supervet uit zien! Maar die demper moet idd wel vervangen worden :P

Mooie bike!
 
Dat ligt wel een beetje aan de kijkhoek hoor. Een naked met standaard kont is gewoon meestal geen gezicht doordat de verhoudingen niet meer kloppen. überhaupt ben ik niet zo te spreken over het zitje aangezien deze gewoon 3x te ruim is voor mij strakke nog niet uitgezakte billetjes _O-
 
Altijd lekker zo'n kontje!
Heb je ook close-ups van je bedrading naar je Topkuip? K zie er niks meer van.
Ben met de voorbereidingen bezig voor mijn project.
Probleem 1 lijkt me de electra.?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan