Mijn spannetje, zoveelste leven

Gele plaat stoort me niet, dan valt de MF-sticker weer beter op....
Gister met Klickstart ermee naar de klassieke trial van Warnant, achter Namen ( B) geweest, heerlijk rijden over de kleine baantjes, omstebeurt rijden en in het span.
Vooral de kleinere baantjes in de Ardennen, Bij Cupret, Yvoir, heerlijk.
Ze kan nu 90 in de 4e, bij 5000 toeren, en 90 in de 5e bij 4500 toeren.
Maar ze rijdt nog met de solo-gearing, 18 voor, dat zal toch liever 15 worden, om beter weg te komen bergop en bij de stoplichten. Dus dat gaat nog een beetje anders worden.
Dan zal ze nog 90 in de 5e halen, rond de 5000 toeren, en zal ik vaker 80 dan 90 gaan, mij best
( vind ik hard zat met deze oude dame, ook solo ging ik meest 80/90, zelden harder met dit blok in het vorige frame.)
tsjedzjoe, kom maar eens langs om te zien :-)
Doei,
Doudou
 
Laatst bewerkt:
Gister de papieren gekregen, naar Heutz, plaat besteld.
Vandaag met Janenjoep naar Elsendorp, naar Ad de zijspanbouwer, waar J enz. een Dnepr span aan z'n BMW 1150 GS gaat laten zetten. Alle spullen daar op de koer gezet, houdoe Ad, ge ziet maar......
Ad is een heel leuke vent, en als je iets moois wilt hebben met een span, ga hem eens zien !
LSB heet dat geloof ik, anders maar eens zoeken vanuit een topic of post van J enz.
Dat zie je allemaal in het topic van Janenjoep.
Vanmiddag, na een leuke ochtend, dus terug in Maastricht en de plkaat oipgehaald, paar gaatjes geboord en op de MZgezet.
Dan was ik nog even weg op de trapfiets, en bij thuiskomst....
Madammeke had het span geadopteerd.
De wause poes Nourrie de Confiture, had besloten het spannetje in haar leefwereld een plaats te geven.
Poezen!
Ik zal het zeiltje er eens aflaten, eens zien hoelang het duurt voor ze op elke rit meegaat.....
full

full

full
 
Aha boefje , zag al een niet bekend kenteken staan op eerdere plaatjes ;) :P
Krijg echt hetzelfde kenteken terug? Dan zou een van jullie nog de oude plaat moeten hebben als die niet weggegooid was...
Mzzlllss,Rob.
 
En een paar dingen geleerd met dat spelen;
Op slecht terrein, met de solo, ga je op de trappers staan.
Met het span dus niet, het wordt er lastiger van!
En een paar strakke rondjes achter elkaar, dan wordt de benzine in de vlotterkamer naar buiten geslingerd, en ze slaat opeens af.
Net weer terug uit Beetsterzwaag, m'n broer gehoilpen met wat klusjes aan z'n CB750F K2, met Ural span, ook een mooie combi!
Nu eens een kleiner kettingwiel op de versnellingsbak zetten, om beter weg te komen bij de stoplichten.
 
Net terug van een bezoekje aan Doudou.
Lekkere aan de koffie en gebak naast zijn span. En lekker lullen over .......... en ......... en ........!
Zijn poes Nourrie wel gezien, maar zij kwam niet naar buiten. Haar zijspanliefde heeft zij ons derhalve niet getoond. Onze bakkenist Loewie was toch te eng.
 
Hier de fotookes, van het doorluchtige bezoek en vriend Loewie.
Mooie motoos, een 750F automaat en een 400 automaat, dat is weer heel interessant om ze te zien wegrijden zonder linkerhand aan het stuur (geen koppeling)!
Loewie is een schat.

full


full


full


En de dag kon niet stuk, ik had vanmiddag ook nog de eer vriend Janenjoep te mogen ophalen van z'n werk, en naar Sittard te brengen.
Janenjoep in z' n overhemd, zonder jas, had het niet koud vandaag.
Ik heb hem nog even getracteerd op het grasveldje uit het filmpje, ik heb het onkruid maar niet gedaan, hij moet morgen weer werken, en met een overhemd vol onkruid en kleef-zaden gaat hij niet scoren bij
z'n baas!

Voila, een fijne dag.
Groeten,
Doudou
 
Deze is te leuk om niet te noemen.
Woensdag terug uit Friesland, lag er zo'n fijne blauwe envelop bij de post.
Blablabla, kenteken MH47KH,
Geachte enz. het komt er op neer: U mag belasting betalen voor deze motor, u kan dat maandelijks, als u ons machtigt.
Eerste afgifte 1987. Mooi niet dus.
Dus gebeld naar 0800-0749.
Vriendelijke dame aan de lijn, zocht het na (Hou je adres, geboortedatum enzo bij de hand!)
U gaat daar nog een brief over krijgen.
En ja. gister, dus 16 augustus 2013, een brief gedateerd 23 augustus 2013.
Vrijstelling.
Het grote raadsel: Hoe kan de belastingdienst een brief versturen op 23-08-13, die mij bereikt op 16-08-13?
Hebben ze een tijdmachine, is er een wormhole, een timeloop?
Back to the future, met de Belastingdienst!
.......
Een ander ding: Ze kennen mijn bankrekeningnummer, voor zorgtoeslag enzo. En helaas ook voor naheffingen.
En opeens is er geen bankrekeningnummer meer bekend, moet ik dat opnieuw opgeven.
Nu begin ik te begrijpen waarom de ambtenarij zoveel geld kost!
En als ik een stoute gedachte wil hebben... En dat heb ik graag :-) denk ik dat misschien wel de helft van de belastingen die we betalen dient om de belastingdienst zelf te financieren....

Groeten,
Doudou
 
U heeft helemaal gelijk Oma.
Maar die zonnebril kan nu weer af, en u moet ook niet buitenzitten met dit weer!
Kom liever eens langs voor een bakkie koffie, met een speculaasje.

Weer eens een kleine update over dit fijne spannetje.
Ze doet het verder prima, nu voorlopig met de 250 cylinder, en een 16-tands op de uitgaande as.
Met wind of berg tegen, is dat wel 4e versnelling, dan gaat ze 70 met kwartgas bij goede 4000 toeren.
Wind mee, 90min de 5e, bij bijna halfgas, rond de 5000 toeren.
Da's okee, daar komt toch wel weer een 300cc cyl op tzt.
Verder is was ze bokkig.
Bij lage snelheid, veel heen en weer in het stuur. Verkeersdrempels, idem.
Zijwind, wil je niet weten.
En ik had een raar stuurdempertje liggen, Italiaans, merk onbekend, meegekregen met nog wat zijspan-ijzer.

Vandaag heb ik uitgepuzzeld hoe die erop kon, en gemonteerd.

full


De ene kant aan de buis van de naloopverkorter, de andere kant op een U-beugel op de boven-voor lepelhouder.

En dat is een wereld van verschil!
Bij lage snelheid kan ik nu met losse handen rechtuit.
Verkeersdrempels gaat ze strak rechtuit.
Zijwind, daar lacht ze nu om!

Groeten,
Doudou
 
Volgens mij worden die verkocht als guzzi stuurdemper. Ik heb er ook nog een liggen.
Er zit gewoon een rubbertje in en geen olie vulling ofzo. Als het werkt is het mooi toch?

Als nog iemand belang bij de mijne heeft zeg het maar, ik heb hem over.

De-stuurdemper.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij worden die verkocht als guzzi stuurdemper. Ik heb er ook nog een liggen.
Er zit gewoon een rubbertje in en geen olie vulling ofzo. Als het werkt is het mooi toch?

Als nog iemand belang bij de mijne heeft zeg het maar, ik heb hem over.

[afbeelding]
Simpeler kan inderdaad niet. Helaas is de houdbaarheid evenredig aan de prijs.
 
Nu, JFJ.
Als daar alleen maar rubber in zit, en geen olie, zal het ook langer duren voor het stuk gaat!
De mijne komt van een Guzzi-rijder.
En als je de jouwe over hebt, wil ik ze graag voor reserve hebben liggen.
Stuur maar een PB voor de prijs of de voorwaarden.
Groeten,
Doudou
 
Tip van Willem:

Als je je span niet gebruikt, ontlast dan de stuurdemper, zodat het rubber weer uit kan zetten. Ik denk dat hij dan langer zijn werk blijft doen. Ik rijd ook met zo'n ding, maar die van mij is na een jaar al op de helft van zijn kunnen. Nu ik na elke rit de boel weer "los"draai, merk ik dat hij nog iets doet.
demper gaat sowieso vervangen worden door een vw-kever demper.
 
Spannetje liep bij mij met de kleine wielen en 250 zonder belading ruim 110 op digiteller...
klapperde heel licht op rechte stukken maar liep perfect rechtuit.
Maar demper is mooie oplossing misschien kan ik em ook gaan gebruiken voor toekomstig span..
Mzzzllss,Rob.
 
Hoi Rob.
Er zit nu een ander blok onder, met ruim 100000 op de klok.
Wel met "jouw" 250 cylinder.
Ze zal wel harder kunnen, ik reed vroeger ook wel harder met de MZ.
Maar dit blok is ver heen, erg lawaaig, de koppeling slipt, ze knalt regelmatig uit de 3e kortom, rustig aan.
Het oorspronkelijke blok is inmiddels gerepareerd, gaat eronder komen, dan kan ik dit blok reviseren.
Doei,
Doudou
 
Hallo Doudou,

Waarom niet voor een "fatsoenlijke" stuurdemper van een VW Kever. Nieuw kosten die ook maar een habbekrats.
Ik vond deze Link
Door het steunpunt op een schoor te zetten heb je er ook verder geen last van.
 
Dat is misschien wel zo, Tsjedzjoe.
Maar deze had ik liggen.
En dan probeer ik graag zoiets uit!
En ze werkt prima.
Eerder, op de Dnepr en op de BMW, had ik ook VW-dempers, beviel prima.
Zoals ze nu zit heb ik er verder geen last van, de uitslag past precies met de stuuruitslag.
Willem, bedankt voor de tip. Ga ik voortaan steeds doen.
Groeten,
Doudou.
 
Laatst bewerkt:
Nu, JFJ.
Als daar alleen maar rubber in zit, en geen olie, zal het ook langer duren voor het stuk gaat!
De mijne komt van een Guzzi-rijder.
En als je de jouwe over hebt, wil ik ze graag voor reserve hebben liggen.
Stuur maar een PB voor de prijs of de voorwaarden.
Groeten,
Doudou

Lees ik nu pas |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan