Mijn spannetje :-)

Ja, dat is een Velorex. Alleen de achterse aanhechting met die stang om een hoekje is anders. Zeg maar een Amerikaanse oplossing :X
 
Een echt cross zijspan, als in EML of Zabel? Dat ga je je niet legaal op de weg krijgen. Ik droom er wel eens over. Zo'n zijspan kopen, een tweecilinder chopper slopen voor de onderdelen en dan dan het framenummer van de custom in het crossframe meppen. In Nederland kom je daar nog mee weg, Als je de verlichting en zo in orde hebt val je niet zo op. Maar als je naar een keuring moet val je door de mand natuurlijk.
 
Een VMC. Ik bedoelde alleen het frame van het cross zijspan, niet de motor. Is om aan de KLE te hangen.
Dit is toch al zowat een plateau waar ik verder kan aan bouwen voor mijn 'transporten'. En een mooie cross schommelvork die ik misschien wel zo in de KLE kan schuiven.
 
Ik ken van Vmc alleen complete rijwielgedeetes. Daar kan je natuurlijk het platform afslijpen. Als je wilt is alles pas te maken.
 
Daar komen Starterke en Doudou door de bocht:

W0322.jpg


;)
 
Een VMC. Ik bedoelde alleen het frame van het cross zijspan, niet de motor. Is om aan de KLE te hangen.
Dit is toch al zowat een plateau waar ik verder kan aan bouwen voor mijn 'transporten'. En een mooie cross schommelvork die ik misschien wel zo in de KLE kan schuiven.
Is dit wat? Staat bij Eindhoven, dat lijkt me voor jou wel te doen.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar ik vind die voorvork niet zo interessant. Als ik dan toch voor zoiets ga wil ik ook een schommelvork.
Zoals hier :9~

full


Maar of zo'n vork dan weer deugt op de weg? En het is ook zonde om zoiets kapot te flexen...
Moeilijke beslissing, maar hij komt er, weet nog niet wanneer en hoe, maar het idee begint me meer en meer in beslag te nemen.
 
Laatst bewerkt:
Starterke, in mijn vorige zijspan zat een EML schommelvork van een cross zijspan en die deed het goed, er zat wel een voorwiel in van een CBR1000 met de remmerij van de CBR maar de voorvork voldeed goed. De band en velg voldeed minder dus is er een voorvork in gekomen met een autoband, de voorvork heeft toen moeten wijken voor een schommelvork van LBS.
ps heb de voorvork wel moeten inkorten maar dat ging in een uurtje want moest enkel de poten doorsteken in de balhoofdplaten en toen de goede hoogte was bepaald en de naloop klopte heb ik enkel het overtollige eraf geflext.
 
Starterke, in mijn vorige zijspan zat een EML schommelvork van een cross zijspan en die deed het goed, er zat wel een voorwiel in van een CBR1000 met de remmerij van de CBR maar de voorvork voldeed goed. De band en velg voldeed minder dus is er een voorvork in gekomen met een autoband, de voorvork heeft toen moeten wijken voor een schommelvork van LBS.
ps heb de voorvork wel moeten inkorten maar dat ging in een uurtje want moest enkel de poten doorsteken in de balhoofdplaten en toen de goede hoogte was bepaald en de naloop klopte heb ik enkel het overtollige eraf geflext.
Da's goed nieuws en handig om te weten Starterke *O*
 
Omdat het sneeuwde en ik nog nooit in de sneeuw ben gaan rijden met haar:

full


full


full



Wel een hoop miserie gehad, dan kan je hier lezen: Starterke in "(foto's) Toon ons je vastrijders !"

De plannen voor de KLE waren wat geluwd vanwege de kerst- en nieuwjaarstoestanden en de KLE start niet meer. Nu weer serieus aan't nadenken hierover.

Als er Belgen zijn die weten of je een span mag aanbouwen zonder keuring ed. laat het me weten aub. Of een link naar een forum of club met Belgische zijspanners waar ik zulke mensen vinden kan.
 
Laatst bewerkt:
Het heeft gisteren de hele dag gesneeuwd...

Nitromax, kan jij iets doen voor mij? Eens even meten hoe breed je ETZ met span is. Dan kan ik kijken of hij in een grote camionette past. Ik kan het niet meten nu, hij staat ergens achter een hek met slot.
Wij kregen hem niet in de aanhanger met zn' tweeën -O-
 
Laatst bewerkt:
Mooie fot's in de sneeuw Starterke :}

Jammer van de pech :/


Heeft iemand deze hier wel eens gepost?;

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan