Mijn spannetje :-)

He Starteke..het MZ span is te vervoeren op een gewone aanhanger, zo heb ik meerder gehaald waaronder de jouwe...de zijspanbak hangt dan op de rand alleen wiel steekt erbuiten...misschien niet helemaal legaal maatr lukt wel.
Succes MZlllsss,Rob.
 
Met vier man lukt dat wel ja, zo hebben wij die ook gehaald, maar met ons tweetjes lukte het gisteren niet. Had zelf na dat labeur ook niet veel kracht meer en vandaag nog veel minder...
 
Laatst bewerkt:
Vervoeren of slepen was niet meer nodig, na een kwartiertje prutsen aan de elektriek door de deskundige handen van Doudou gaf ze na de eerste kick haar vonken weer af en rrrrrrrengdengdeng :}

Doudou heeft het span dan ook naar huis mogen rijden, als dat geen wederdienst is :P
 
Haha, en Doudou was daar blij mee!
Andere bobine gestoken, eerste trap, lopen!
Dat beestje speelt met onze voeten, ik ken geen MZ die op de eerste trap loopt, deze dus wel vandaag.
Met een bobine die ik eerder had afgekeurd, later na herkeuring toch weer in de reserve had gelegd...
En wat een plezier om dat span naar huis te rijden, wegrijden uit stilstand met slippende koppeling, anders gaat ze niet, daarna maar boven de 3000 toeren houden, en gaan! De MZ moet sowieso boven de 3000 worden gereden, dat is niet speciaal voor dit span maar voor elke MZ.
Bel me maar, als ge ergens steken blijft met uw span, ik wil ze wel naar huis rijden!
Groeten,
Doudou
 
De twee duitsers samen in het zonnetje 8-)

full


full
 
Nozem!!!! ;)




Poes, poes,......poes, poes, poes, ik heb lekkere melk voor jou, en voor mij, rijstebrei, oh, wat heerljk smullen wij! :9
 
Laatst bewerkt:
En anticiperen, met die remmen....
Ik had indertijd een 750/5 blok in m'n BMW uit 1966 gestoken....
Er zat dan wel een dubbel oplopende trommelrem voor, en een enkele trommelrem achter....
En dat remde voor geen meter.
Ik heb daarmee geleerd om te remmen, en tegelijk terug te schakelen, koppeling loslaten, motorrem, nog eens terugschakelen....
En blijven remmen, voor en achter.
Laat niemand zeggen dat BMW's slecht schakelen, je kon er heel snel mee terug schakelen om je motorrem te kunnen gebruiken!
Nu ja, dat was toen, nu hebben zelfs scootertjes al schijfremmen!
Groeten,
Doudou
 
Zo, hier ben ik weer eens :)

Heb weer wat voorgehad met mijn spannetje.
Afgelopen zondag was het 2-takttreffen in Moergestel. Ik daar helemaal heengereden en de toerrit meegedaan (met Doudou in de bak *O* ) en 's avonds weer naar huis. Dikke 300 km op één dag. Dat is veel voor mij, niet erg ervaren zijspanrijder.
Wij hebben vrienden en die wonen daar niet ver vandaan en we hadden daar met een deel verzameld om samen verder door te rijden naar het treffen, allemaal DT rijders, machientjes met veel pit en die mannen halen daar altijd het uiterste uit, ze houden zich niet in. En ik maar volgen met mijn spannetje, en zweten... Doudou sloot de rij met zijn ETZ300.
Op een keer was er een nogal krap bochtje naar rechts en ik had wat te weinig afgeremd en ik had weinig gewicht in de bak (één zak zand ipv. twee, omdat Doudou er dus nog als passagier in moest). Bakwiel de lucht in en de motor naar de linkerkant. Geluk gehad dat er niemand reed, anders...
Daarbij waren er nog honderden verkeersdrempels waar ik bij sommige drempels wel alle wielen tegelijkertijd de lucht in had :o
Later, op de toerrit zelf, zo'n 80 km, was het ongeveer dezelfde stijl })
Onderweg werd ik gewezen op een raar bewegend achterwiel. Heuh? Alle spaken bleken los te zitten en de motor ging hierdoor dus wat wiebelen.


Komt dit meer voor met zijspannen of heb ik er echt de beest mee uitgehangen?

Fotokes: https://picasaweb.google.com/114880310690094838623/Tweetaktdag2012
En ik ga nu wat filmpjes monteren.
 
Laatst bewerkt:
Dat had ik moeten weten!
Ik woon in Moergestel.
Ik ben er 's morgens nog geweest, wat rond gekeken en eigenlijk had ik het vrij snel wel gezien.
Al dat gereutel is aan mij niet besteed maar ieder het zijne hè!

Maar als ik had geweten dat jullie met het span er waren had ik wel even een praatje komen maken.
 
Laatst bewerkt:
Losse spaken komt vaker voor, een vriend van me rijdt een Guzzi Jackal met zijspan en heeft hier ook een probleem mee gehad.
Hij heeft nieuwe spaken gekocht die dikker waren en van een betere kwaliteit, neem eens contact op met Haan Wheels die heeft echt veel verstand van spaken en kan het wiel zelfs voor je inspaken dan zit alles weer zoals nieuw.
 
Dat was voor mij de reden om naar een 15" schijfwiel te gaan. Ik bleef spaken vervangen van het achterwiel. Het gaat vast wel goed als je dikke spaken hebt en regelmatig controleerd. Maar als je het verwaarloost en er een beetje speling ontstaat gaat het ineens erg hard. Spaken leven nu eenmaal.
Nu scheelt het al dat MZ rechte spaken heeft. Die Engelse/ Japanse haaks omgezette spaken breken gewoon.
 
Antwoord op jouw spaken gaf ik al in topic MZjes, Starteke...
Mijn maatje kwam er trouwens achter dat de opgesneden ingekorte spaken wat minder tegen heftig gebruik kunnen na een Pinksterweekendje raggen in jullie Ardennen.. 8-) .. die Honda rijder kon dat MZspan maar niet afschudden in de bochten...euh ik haakte maar af met mijn solo MZ bij 100 km/u :$ :]
MZlllsss,Rob.
 
Dat was voor mij de reden om naar een 15" schijfwiel te gaan. Ik bleef spaken vervangen van het achterwiel. Het gaat vast wel goed als je dikke spaken hebt en regelmatig controleerd. Maar als je het verwaarloost en er een beetje speling ontstaat gaat het ineens erg hard. Spaken leven nu eenmaal.
Nu scheelt het al dat MZ rechte spaken heeft. Die Engelse/ Japanse haaks omgezette spaken breken gewoon.


Ik geloof dat ik een goeie keus gemaakt heb door gelijk de overgens veel beter oogende spaakwielen in mijn span te vervangen door 70er jaren aftermarked race gietwielen. Ik heb er eerst wel vaak over getwijfelt toen ik ze gewisselt had. Te lang had ik hem zien staan met de veel mooiere wielen.

Maar of zoiets ook voor MZ te verkrijgen is ???
 
Ik geloof dat ik een goeie keus gemaakt heb door gelijk de overgens veel beter oogende spaakwielen in mijn span te vervangen door 70er jaren aftermarked race gietwielen. Ik heb er eerst wel vaak over getwijfelt toen ik ze gewisselt had. Te lang had ik hem zien staan met de veel mooiere wielen.

Maar of zoiets ook voor MZ te verkrijgen is ???
'K heb één keer gietwielen zien staan op MP voor een MZ ( vlgs de advertentie ) maar de verkoper reageerde helaas niet op m'n vragen -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan