Mijn spannetjes

ik heb even moeten struinen op een ander forum maar ik heb ze gevonden. de plaatjes van een autoband die ook met geweld niet op een motor velg wou, wel allebei 15"

[afbeelding]

om het te laten passen moet je het velgbed uitdraaien. het midden natuurlijk niet maar wel de bulbs en de rand vaar de hiel op valt.
Oke Halflive, dat maakt het duidelijk! Dank u :}
Ik denk dat de discussie wel gelopen is zo.
Conclusie:
1. autoband gaat niet zomaar op een motorvelg
2. 3 graden lagers verandert de naloop, alleen bij lange na niet genoeg.
Terug naar de tekentafel dan maar..... _O-
 
Oke Halflive, dat maakt het duidelijk! Dank u :}
Ik denk dat de discussie wel gelopen is zo.
Conclusie:
1. autoband gaat niet zomaar op een motorvelg
2. 3 graden lagers verandert de naloop, alleen bij lange na niet genoeg.
Terug naar de tekentafel dan maar..... _O-

Nieuwe discussie verzinnen dus maar.... Anders wordt het zo saai..... O-)
 
Nieuwe discussie verzinnen dus maar.... Anders wordt het zo saai..... O-)
Oke :+
Als je een smallere band op een velg legt wordt deze platter en dus lager en krijgt een groter loopvlak.
Hoever kun je nu gaan? Als basis neem ik een 4.00-18 band met bijbehorende velg.
Tot hoeveel smaller kan ik gaan op deze velg? 3.50? 3.00? En welke binnenband moet daar dan in? Een bijpassende of een originele (4.00)?
 
Oke :+
Als je een smallere band op een velg legt wordt deze platter en dus lager en krijgt een groter loopvlak.
Hoever kun je nu gaan? Als basis neem ik een 4.00-18 band met bijbehorende velg.
Tot hoeveel smaller kan ik gaan op deze velg? 3.50? 3.00? En welke binnenband moet daar dan in? Een bijpassende of een originele (4.00)?

moet je eens gaan vragen op auto forums, getrokken bandjes noemen ze dat daar en die zijn helemaal hip.
hoewel een autoband in ieder geval niet echt een groter loopvlak krijgt en er gewoon alleen maar belachelijk uit ziet denk ik dat de loopvlak vergroting van een motor band ook maar marginaal is
 
hoe kom je er op _O-
om te beginnen moet je de originele (brede) binnenband houden. ook een smallere band zal de volledige breedte van de velg moeten aannemen.
dan denk ik inderdaad dat het je weinig of geen oppervlaktevoordeel op zal leveren. tenzij je extreem veel smaller gaat. ik denk dat 20 of 30mm smaller nog wel gaat.
volgens mij gaat een band pas echt vlak staan als je de breedte bijna halveert. hij zal er dan wel direct aflopen op het moment dat je lek rijdt.
 
Als een band getrokken op een velg staat heb je het al over een 165 band op een 6J velg. Er zijn op het volkswagen forum wel foto's te vinden van dergelijke gevallen. Ze moeten al behoorlijk martelen en veel lucht gebruiken om de banden op de velg te krijgen. Ik moet zeggen dat het wel grappig staat op verlaagde Jetta's en Golfjes I en II. Ik heb op het zijspan wiel een 185 band op een 5,5J (5.50) velg liggen en die wang staat exact rechtop. Ik denk ook niet dat een getrokken band voor een breder loopvlak zorgt.
 
Zo ziet dat er dan uit:

full


Ik vind het bij Lupo's Jetta's en de kleine golfjes van vroeger wel wat hebben.
Vreemd eigenlijk.. Soms is een 13" velg met getrokken bandjes even gaaf als een 17" met rechte platte banden net zo stoer op het zelfde voertuig.

Sorry trouwens voor het vervuilen van dit topic. Gooi maar terug in mijn draadje ;)
 
Laatst bewerkt:
Als een band getrokken op een velg staat heb je het al over een 165 band op een 6J velg. Er zijn op het volkswagen forum wel foto's te vinden van dergelijke gevallen. Ze moeten al behoorlijk martelen en veel lucht gebruiken om de banden op de velg te krijgen. Ik moet zeggen dat het wel grappig staat op verlaagde Jetta's en Golfjes I en II. Ik heb op het zijspan wiel een 185 band op een 5,5J (5.50) velg liggen en die wang staat exact rechtop. Ik denk ook niet dat een getrokken band voor een breder loopvlak zorgt.

Die band op de velg krijgen stelt niks voor als je een binnenband hebt :)
Tubeless kost wel wat moeite ja.
 
Hoi Oma :W

Ik post dit ff in de MZ/zijspantopics:

heeft er nog iemand een torsie/stabilisatiestang van een Super Elastik ?

Ik heb die van mij doorgeslepen om aan te passen op de BMW maar heb dat -door verandering van aanpassing- op de verkeerde plek gedaan |( :o en ben dus nu op zoek naar een andere.
 
Hoi Oma :W

Ik post dit ff in de MZ/zijspantopics:

heeft er nog iemand een torsie/stabilisatiestang van een Super Elastik ?

Ik heb die van mij doorgeslepen om aan te passen op de BMW maar heb dat -door verandering van aanpassing- op de verkeerde plek gedaan |( :o en ben dus nu op zoek naar een andere.

Dat heb ik dus niet alleen, dingen 2 keer doen voor een en het zelfde doel _O-
 
Kan nog wel qua constructie maar weet niet of dat kan/mag bij iets wat moet veren ( breekt dat niet af langs de las ? )
ik zou hem 3x lassen.
passend pijpje er over schuiven, stang lassen. afslijpen, pijpje over de las schuiven en aan weerszijden lassen.
 
Ja, idee was inderdaad zoiets alleen wilde ik dan eerst bouten in die staaf doen waarmee ik de torsiestang vast zou kunnen zetten in een soort "voorspanning" ( en dan kijken wat'ie moet hebben ) en dan aflassen :Y

Maar laten we in m'n eigen topic verder gaan: Ook NitroMax kan niet meer omvallen, the Sequel anders vervuilen we dit topic en kan ik het straks misschien niet meer terugvinden ;)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan