Mijn spannetjes

Van de week voor de Rotax een nieuw spruitstukrubber gehaald bij v/d Kuinder, want de originele was toch wel erg poreus geworden (tape en siliconenkit werkte ook niet meer :P ) Moest er wel 30 euro voor neerleggen :r , dus wees zuinig op je rubbertjes ;)
Rubber gemoneerd en gelijk de koppeling maar eens afgesteld, en dat bleek achteraf ook wel nodig, het ding loopt nu weer een stuk beter. Misschien dat het ooit nog goed gaat komen. Even een korte opsomming:
- uitgebrande massakabel --> vervangen door dikker exemplaar
- gevolg of oorzaak: kapotte spanningsregelaar --> vervangen en op een rijwind gekoeld plekje gehangen
- kapot aanzuigrubber --> vervangen
- poreus spruitstukrubber --> gerepareerd en nu vervangen
- gebroken distributieriem --> eh, vervangen? O-)
- ergens nog olielekkage/zweten --> nog niks aan gedaan :Z
En nog genoeg aanpassingen gedaan en te doen om haar naar mijn zin te maken *D

Ach ja, zo blijft een mens bezig 8-)
Ga daar dan eens gauw mee aan de gang, luiwammes B|
[me]Schetterbekkie zegt dit totaal niet uit eigen belang hoor O-)
[/me]



:+
 
achterspat2.jpg

Zadel gemonteerd, spatbord nog inkorten :z
 
Vandaag lekker opgeschoten 8-) Spatbord op maat gemaakt, eerste succesvolle proefrit (solo) gemaakt, spannetje gemonteerd. Nu nog electriciteit afmaken en kijken of het spannetje een beetje spoort.
achterspat4.jpg

achterspat5.jpg

motorrechts.jpg

motorvoor.jpg

spandran1.jpg

spandran2.jpg

spandran3.jpg

spandran5.jpg

:P
 
De eerste 100 kilometer is alweer gereden met het ETZ span en het blokje loopt lekker soepel (voor een 2takt :z ) In de luwte van de auto voor me net over de 100 km/u gekregen 8-)
Alleen bij hogere snelheden trekt ie nog wat veel naar rechts (= boven 75-80). Wat is het beste om aan te passen (bij een lichte combinatie): de vlucht of het toespoor? Fotootjes gaan volgen.
 
toespoor moet je nix aan veranderen! dat is niet om je span te laten sturen maar de rek op te vangen die je combi heeft als je rijd! veranderen van je toespoor kost heel veen banden en het gedrag van je span kan er onvoorspelbaarder van worden!
prutten met de vlucht dus. gewoon wat gereedschap meenemen zoals een rataplanner betaamd en onderweg, met de belasting erin waar je het meest mee rijd*wel of geen passagier) afstellen zodat hij op kruissnelheid lekker vooruit stuurt....

ik heb ook Mz 251 gehad en het is een ding wat je op toeren moet houden voor wat vermogen, komje met span en passagier wel een beetje weg?
 
ik heb ook Mz 251 gehad en het is een ding wat je op toeren moet houden voor wat vermogen, komje met span en passagier wel een beetje weg?
Met passagier nog niet gereden, zal wel rond de 80 blijven hangen dan :+
Combinatie van je banden op spanning gebracht hebben (had voor nog maar 1 bar O-) ) en nat wegdek zorgt voor leuk rijden. Met de Rotax vanmiddag onderaan de afrit linksaf gestuurd en het gas er even te vroeg opgezet. Achterkant brak goed uit naar recht en ik het gas er ophouden natuurlijk :] :] :P Hoezo geen lol met zijspanrijden 8-)
 
Zo, ff fotootje van de laatste aanpassing :)
full

Duidelijkere foto's volgen nog ;)
 
ja nee zo! je toespoor beinvloed wel het rijdgedrag maar daarmee moet je niet gaan compenseren bedoel ik, kost naders banden. de toespoor moet je 1 keer goed zetten, zoals je net hebt gedaan en dan afblijven! met de vlucht bpaal je het rechtuit-gedrag. stel je 'm zo af dat je met 80 niet aan het stuur hoeft te sjorren...
 
Wielvlucht doet bij mij erg weinig, dit heeft te maken met de naloop. Als deze erg klein is zoals bij een schommelvoorvork dan moet je hem wel erg sheef hangen om effect te krijgen. Heb je een normale standaard voorvork dan heeft wielvlucht wel behoorlijk invloed, dus laten we zeggen dat de ffecten van toespoor en wielvlucht per combinatie verschillend is.
 
tuurlijk! maar je hoort veel dat mensen het stuurgedrag proberen te wijzigen met de toesporing, en dan tsjengjengen dat hun zijspanband zo snel slijt....
 
Spannetje (ETZ) staat op dit moment helaas nog in Friesland '( Kreeg um gisteren niet thuis :N
Eerst tijdens het toertochtje op de zondagmiddag was de condensator in tweeën gebroken. Die vervangen en het liep weer, maar niet van harte. De terugreis begonnen en na 2 uur, 3 onvrijwillige stops en 30 km maar gebeld of ze me konden komen halen. Waarschijnlijke oorzaak, bobine overleden. Daarnaast een bekabeling waar ik helemaal gek van wordt (zelf aangelegd O-) ), dat gaat dus anders worden. Nu nog een aanhangertje regelen en de boel op gaan halen.
 
condensator stuk en toevallig ook de bobijn stuk? hmm
mijn 1ste gedachte is dat de nieuwe condensator stuk is, of de punten zijn ingebrand door slechte condensator..
maar goed, die mz bobines zijn niet van topkwaliteit dus het zou kunnen..
kijk ook even of de accu wel goed word bijgeladen!
 
condensator stuk en toevallig ook de bobijn stuk? hmm
mijn 1ste gedachte is dat de nieuwe condensator stuk is, of de punten zijn ingebrand door slechte condensator..
maar goed, die mz bobines zijn niet van topkwaliteit dus het zou kunnen..
kijk ook even of de accu wel goed word bijgeladen!
Bobine was al slecht, en door condensator zou ie het wel eens op hebben kunnen geven. Maar nieuwe condensator kan ook slecht/stuk zijn, of de puntjes of, of, of. Laden doet ie in ieder geval goed, schiet zo naar de 14 volt toe.
 
hmmmja, ken beure..
hey maar effe, die mz spannetjes zijn toch van polyester? zei iemand hier dat het van metaal was. ik had een es-175 met span, en die wa toch echt van plastic, in ieder geval de neus!
 
hmmmja, ken beure..
hey maar effe, die mz spannetjes zijn toch van polyester? zei iemand hier dat het van metaal was. ik had een es-175 met span, en die wa toch echt van plastic, in ieder geval de neus!
De super elastieken (enige echte MZ bak) zijn compleet van metaal, onderkant van roestbaar spul, neus van de bak van alu oid. Maar zeker niet van poly! Hoe kom je erbij! :r

8-)
 
ik had zo.n mz spannetje met klapneus, exact dezelfe asl die van jou en volgens mij was die helamaal van poly, de opklapbare neus zeker, de poly onderlaag was duidelijk zichtbaar waar de verf eraf was gebladdert. rook ook naar polyester(zoals zeilbootjes)
net als de kappen van de ES
 
Terug
Bovenaan Onderaan