Mijn suzuki srad jaar 2000. Toerental blijf ff hangen bij ff gas geven

MCJD

Rookie
19 nov 2020
20
1
Hallo ik heb een paar probleemen hoop dat iemand me kan helpen
1e- bij het rijden in lage toerental tussen 2000 /3000 happerd motor! Als ik wat meer gas geeft is het weg
2e- sinds kort als bij stil stand gas geeft, of rijd /schakel dan blijf de toerntal meter hangen en zakt hij langzaam terug
En al 2 x deze maand op de snel weg verlies de motor zijn vermogen en sloeg uit kon daarna wel weer door rijden en maak de motor een raar geluid
Help!!
 
Even controlewaardig: ik heb het 1997 model in de garage staan van een vriend. Had het zelfde probleem vorige week. Bleek de chokekabel beschadigt te zijn onder de tank (wrijvingspunt?) waardoor deze (half?) open stond.

Na het synchroniseren van de carbs, en uiteraard het oplossen van het choke verhaal loopt hij weer goed. Ik hoorde in de wandelgangen dat dit vaker gebeurd met dit model.
 
Even controlewaardig: ik heb het 1997 model in de garage staan van een vriend. Had het zelfde probleem vorige week. Bleek de chokekabel beschadigt te zijn onder de tank (wrijvingspunt?) waardoor deze (half?) open stond.

Na het synchroniseren van de carbs, en uiteraard het oplossen van het choke verhaal loopt hij weer goed. Ik hoorde in de wandelgangen dat dit vaker gebeurd met dit model.
Oo oke ik zal ff gaan kijken of het bij mij ook zo is! Bedankt!
 
help
heb een suzuki srad 600 uit het jaar 2000 gekocht motor heeft 5 jaar stil gestaan maar
onlangs grote beurt gehad, carb gereinigd, alle vloeistoffen zijn ververs en bougies vernieuw ook heb ik forte 1 en 2 in de tank gegooid
onlangs ging ik een ritje proberen was de motor erg aan het happeren en viel uit bij de stoplicht, en bij hoge toeren
leekt het als of die geen benzine meer kreeg en viel uit
at zou de probleem kunnen zijn?
Is ie toen voor t laatst gereinigd? Of daarna nog weer?
 
Nee, volgens eerdere posts van TS is het een 600. Dat hadden enkel de 750 vanaf 1998. Beter je huiswerk doen ;)
Ja oké, ging gelijk van de 750 uit. Die heb ik zelf in de schuur :9
Daarbij lijkt het me logisch dat als TS zegt dat de carbs zijn schoongemaakt het ook de carbs van deze motor geweest zijn...
Het zal niet de eerste keer zijn, dat iemand het gasklephuis verwart met carburateurs. Ik heb het wel gehoord in ieder geval.
Vanuit de OP is sowieso nog een hoop onduidelijkheid.

Voor TS: Blijft motor nu ook continu een raar geluid maken?
 
dus je hebt de motor pas en ze hebben gezegd dat ze pas gekuisd en afgesteld zijn ?
of "je weet niet wie" ze bij de dealer heeft gekuisd ?

en ja dat maakt uit hoe. je hebt "goed gedaan" en je hebt "slecht gepruts".
Het is gedaan door een kennis die verstand van heeft
PS motor heeft wel gewoon goed gereden deze probleem is va Sins kort
 
Terug
Bovenaan Onderaan