mijn T-MAx is ontvreemd in Velsen

Met een eenvoudige GPS jammer is je tracker waardeloos. Ik verwacht dat elke professionele auto- of motordief zo'n apparaatje ter grootte van een portofoon en ter waarde van enkele tientjes bij zich heeft. Alleen gelegenheidsdiefjes pak je er mee.

hi bolski ...
bedoel je nu dat er op dit gebied ook al met stoorzenders wordt gewerkt door het dievengilde?...

oops heb het al gezien ....to bad ...ook dat wordt alweer verstoord...
bedankt nog voor je inzicht

gr smokey
 
Laatst bewerkt:
jeetje wat klote zeg en dat is nog zacht uitgedrukt!

sterkte er mee en hopen dat de verzekering uitbetaald hou het in de gaten als ik een t-max zie.
 
Eerst en vooral spijtig dat dit je overkomen is.

Langs de andere kant ben je het zoveelste slachtoffer van dergelijke praktijken. Op een Belgisch forum staat soortgelijk verhaal.

http://motorforum.demotorsite.be/viewtopic.php?f=37&t=5074

500€ als onderpand. Wat stelt 500€ voor. Niets. Als hij een ongeval veroorzaakt, een schuiver maakt kom je er zelfs niet mee uit de kosten.

Autosleutels als borg. Je had kunnen vragen welk zijn auto was. Dit in het oog kunnen houden.

Stelregel moet zijn: Proefrit wordt toegestaan pas na volledige betaling van het bedrag. Ik heb nu al 14 moto's gekocht en verkocht en telkens doe ik het als volgt. Er wordt NIET mee proefgereden. Profiteurs genoeg die hetzelfde model bij een dealer kunnen kopen (bijv nieuw maar er is geen proefrit mogelijk). Proefzitten kan maar zonder sleutels op het contact.

Verder: Als er met Cash geld betaald wil worden dan wordt er afgesproken bij een bank en kan dit binnen in het bijzijn van hem worden gestort op jou rekening.

Het proefrijden kan dan achteraf nog en dit ENKEL om te zien of er werkelijk geen gebreken zijn.

Het blijft een moeilijk gegeven, dat ontkracht ik niet maar extra voorzichtigheid is geboden.

En vraag altijd zijn identiteitskaart en controleer de foto op de kaart of dit hetzelfde is als de man voor je.

Stelregel. Elke handeling waar geld mee gemoeid is controleer je twee keer en liefst doe je het drie keer.

Zelfs met mijn beste vrienden tel ik mijn geld twee keer ook al wordt dit voor mijn neus neergelegd.

Als zelfstandige kom ik elke dag in contact met geld en vals geld is ook ons deel maar je kan de risico's beperken.

Dit neemt niet weg dat het rot voor je is en het moet balen zijn.

Hoe het ook afloopt, laat dit een les zijn om nooit meer te vergeten.

Straffer nog, als je te gestructureerd en alles te nauwkeurig wil doen zal dit voor een eerlijke koper vertrouwder overkomen en zal hij dit wel weten te appreciëren. De rotte appels hebben het gauw door dat ze niet met je kunnen sollen en haken vroegtijdig af.

Spijtig genoeg maar in deze maatschappij ben je enkel op jezelf aangewezen en Goodwill en eerlijkheid zijn eerder toevalligheden dan zekerheden. Hypocrisie en valse beleefdheid zijn meer en meer de uitgangspunten van de maatschappij.

Nogmaals, balen voor je dat dit moet gebeuren.

Succes in het verder verloop alleszins.
 
Ik kreeg van een kennis een goede tip, als je een redelijk moderne mobieltje op standby zet en deze verstop je vlak voordat de potentiele koper voor een test rit komt in het voertuig, dan kan de politie de locatie bepalen op het moment dat je je eigen mobiel belt,

ik ga denk ik voor de GPS trackers, mijn Mercedes is vorig jaar ook al gestolen dus dit is de 2de keer word er erg deprssief van ;(

Ik ben vandaag even door de Heinigen gereden dat is een sloperij in de buurt van Ruigoord, daar zouden ze hem tijdelijk geparkeerd kunnen hebben, je weet maar nooit, niets gezien natuurlijk, maar ik ga het s'nachts nog eens proberen.


groet

Stress
 
als ie daar al zou staan dan staat ie binnen, net als Heineken destijds.

Hij gaat veel eerder het land uit. Hier verkopen zou te veel opvallen denk ik. Zoveel maxen zijn er niet.

Of iemand heeft schade gereden en wil de jouwe strippen.
 
MP kan altijd, net als MF, de IP's van een bieder achterhalen. Maar dit moet dan van rechtswege afgedwongen worden. Benieuwd of ze daar tijd in steken. Neem geen genoegen met "er is geen daderindicatie" want die is er wel. Het IP namelijk.

ja een ip adres van iemand die zijn draadloos netwerk niet beveiligt heeft |(
hier in de straat kan ik ook zo op 2 netwerken internetten
mensen die met zuke dingen heel de week bezig zijn pak je niet zo maar
 
ik ben benieuwd hoe mijn verzekering hiermee omgaat,maar vooralsnog vind ik dat de KNMV erg snel reageert, binnen 2 dgn is er al een onderzoeksburo bij me geweest, of het verzekerd is of niet een tik heb ik nu wel opgelopen, slaap slecht en elk geluidje daar spring ik van uit bed om te cheken of mijn MByougtimer er nog staat .

groet Stress
 
... of het verzekerd is of niet een tik heb ik nu wel opgelopen, slaap slecht en elk geluidje daar spring ik van uit bed ...
En dat blijft nog wel even zo vrees ik. Jouw vertrouwen in de medemens heeft een forse deuk opgelopen en dat is niet zomaar weer over; ik kan me enigszins voorstellen hoe dat voelt...

Naderhand hoor je al die verhalen van hoe je het had moeten doen, hoe je de zaak had moeten beveiligen, wat voor alarm of tracking systeem je had moeten nemen... Hoe de dieven te werk gaan, dat jouw gestolen auto het land al uit is voordat je aangifte gedaan hebt; dat soort dingen.

Daar zit je vast niet op te wachten; ik wens je sterkte met de situatie, hoop dat de verzekering meewerkt.
 
Begrijp me niet verkeerd, wat jouw overkomen is is heel erg, mag er niet aan denken.
We hebben met zijn allen veel te veel vertrouwen in onze medemens, ik ook hoor.
Nu is het uiteraard te laat maar ik begrijp niet dat je iemand een testrit laat maken alvorens zijn id-kaart te vragen? Of ie niet zijn eigen voertuig ter plaatse laat of ander waardevol spul.
In onze huidige maatschappij is het ondenkbaar geworden dat je iemand zo maar laat vertrekken met je spullen.

Mss een opsteker? Een aantal weken geleden in ergens in Belgenland. Het duur fototoestel met lenzen en geheugenkaarten van een student wordt gestolen. De student gaat meteen opzoek op allerlei veiligsites op het internet. Na een paar dagen wordt zijn toestel te koop aangeboden. Met behulp van een vriend meld de student zich aan als potentiele koper. Als blijkt dat het wel degelijk om zijn eigen fototoestel gaat, wordt met behulp van de politie de dader opgepakt. De student wordt door de politie gefeliciteerd en krijgt meteen een jobaanbieding. Na zij studies kan ie meteen terecht bij de dienst informatica van de politie.

Ik maak hier ook meteen een bedenking. Dit is een vrij bekend forum, en ook de dieven kennen het mss? Zou dus niet teveel neerschrijven wat ik van plan ben.
We horen het wel als je je T-max terug hebt.

Succes
 
Dan heb je al een spoor. Bij de pakken neerzitten kan altijd nog.

Beetje vaag spoor wat je dan hebt .... Já je zou in de router van de betreffende WLAN verbinding kunnen gaan kijken aan welk MAC adres er een IP is uitgekeerd, maar MAC adressen zijn nou niet bepaald de moeilijkste om te "spoofen" én sowieso is het MAC adres van een WLAN NIC niet te traceren over het internet omdat ze ALTIJD via een gateway een verbinding op moeten zetten dus de kans dat je 'm vind op basis daarvan is gelijk aan "0"

Feit blijft wél dat de eigenaar van het geregistreerde IP adres ten alle tijden verantwoordelijk blijft voor al het verkeer wat er (via WLAN of niet) over zijn/haar verbinding gebeurd, ook al staat spul zo ingesteld dat de hele wijk gratis van dat WLAN kan genieten.

Helaas is het gezegde "Ignorence is a Bliss" nog steeds een uitvlucht in dezen ...

[edit]Maar daar gaat dit topic eigenlijk helemaal niet over ..... TS is gewoon genaaid doordat 'ie nog wél vertrouwen hád in "de medemens" .... en da's in principe het grootste verlies, IMHO[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Idd een vaag spoor, iemand die een beetje thuis is in de computerwereld ga je zo nooit te pakken krijgen. Ik zou er mijn tijd niet aan verliezen. Er zijn efficientere manieren.
En als het niet om proffesionals gaat en jouw T-max werd niet meteen naar het buitenland verscheept? Moet ie vroeg of laat toch te voorschijn komen.
Waarschijnlijk staat ie gewoon ergens verstopt tot het wat rustiger wordt.
Ook een dief kan hier niet zo meteen mee weg moet je maar denken.
 
een anonieme proxy werkt vaak nog wat makkelijker

Vertrouw jij jouw gegevens toe aan een anonieme proxy :+

Je bent anoniem voor de buitenwereld .... maar NIET voor de eigenaar/beheerder van die proxy dus ik zou er als ik jou was écht mee uitkijken. De enige reden om een proxy op te zetten is het willen loggen/inperken van internet verkeer. Als je niet wenst te loggen/inperken dan is een simpele gateway al afdoende

Voor de rest: Het is het weekend, dus géén IT zooi meer, als het éven kán :P
 
Laatst bewerkt:
mischien komt hij langs in opsporing verzocht gaan ze er een bank mee overvallen of zo
je weet maar nooit! ik zou inderdaad de site s op internet goed in de gaten houden of ze hem toevallig gaan aanbieden iets van speurders of zo.
 
bedankt voor de reacties,
zelfs als alles dus korrekt gaat kun je nog met vals geld besodemieterd worden,
de Eur 500,00 zijn niet gedekt en ben je dus kwijt, als ik dus de 8000+ in vals geld had gevangen had ik dus niets gehad.
zijn gezicht vergeet ik nooit meer en er komt een dag dat........... O-)
groet
Stress

Niet helemaal.
Gewoon laten betalen en Direct storten op je rekening bij de Bank.
Wil die dat niet, dan is het geen zuivere koffie.

Proefrit,
Jij rijden Hij achterop.
Of Rijbewijs + Paspoort inleveren.
Wil die dat niet
Doei, zoek maar ander slachtoffer.

Een serieuze koper begrijpt altijd waarom je dat doet.

En Vertrouw op je intuïtie.
 
Ik dacht dat het motor-seizoen al afgelopen was, en dat er dus ook minder motoren werden gestolen...

blijkbaar niet :(
Het diefstalseizoen loopt grofweg van 1 januari tot en met 31 december, soms zelfs nog wat langer.
 
Laatst bewerkt:
Sterkte stress,

Shitvolk en hondsbrutaal, geen goed woord voor over.....
De mijne is in april verdwenen. En is nog nergens opgedoken. En al dat blauw heeft ook geen idee waar al dat spul heengaat dus die zie niet meer terug. Hopen dat de verzekering coulant is

Chz louiz
 
mbt de verzekering, ik ga nu een stressperiode in, ik zou niet weten hoe ze reageren, ik ga er zelf vanuit dat ik mijn geld kwijt ben, dan kan het alleen maar meevallen,

dus maar weer sparen, zouden andere ook moeten doen blijven ze tenminste van onze spullen af.

volgende krijgt een gps beveiliging,

en aan allen bedankt voor het medeleven,

groet Stress
 
Laatst bewerkt:
Stress heb jij mail van hem gehad ??

Sorry om te horen maar op www.ripe.net kun je al het een en ander te weten komen over ip adressen maar meestel gebruiken oplichters internet cafes en bibliotheken om te surfen of van mensen die hun w-lan open hebben staan.

en mijn ervaring is dat die motoren/scooters worden om gekat of in zijn geheel verdwijnen naar het buitenland
 
jee da s schrikken om dit te lezen.
balen zeg succes sterkte en ik hou mij ogen open.
je kunt erop aan dat als ik hem tegen komt hem zeker zal volgen naar zijn woning.
en me dan bedwingen om binnen te vallen om hem te ftydygxdtfestdrtdtrdfay.
in plaats daarvan zal ik de politie bellen en als die er niets mee doen dan stuur ik je een pm.

nou lees ik dat ieder het heeft over identiteit kaarten pasporten en kijken met welke auto hij komt.
wat we weten is dat hij erg slim is er over nagedacht heeft en waarschijnlijk regelmatig gerepeteert heeft.
nep geld die zo goed is dat het voor de profs al moeilijk te onderscheiden was.
welke auto hij dus aankomt is irelevant want die steelt hij een half uur van tevoren en voordat de eigenaar klaar is met werken 9 uur later en aangifte heeft gedaan 3uur later.
heeft hij je motor al gestolen.
identiteit kaarten kan hij ook vervalsen alleen de foto word moeilijk.
ik heb iemand gekent die met de paspoort van zijn neef rondreed omdat hij zoveel boetes open had staan dat bij aanhouding hij zeker gelijk mee naar het bueau zou kunnen.
hij is gezien zijn rijstijl meerdere malen aangehouden dat jaar met dat paspoort maar is nooit betrapt. dus dat zegt ook niet alles.

als je alles goed doet dan komt hij s nachts gewoon terug en haalt hem uit je tuin tenslotten weet hij dan toch waar je woont. |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan