mijn T-MAx is ontvreemd in Velsen

Allereerst hoop ik dat de T-Max teruggevonden wordt en zo niet, dat de verzekering er voor jou op een goede wijze mee omgaat.

Toen ik gisterenmiddag naar mijn scooter toe liep (Scarabeo 500) kwamen er toevallig 3 jongens op de fiets vanaf de andere kant.

1 van de jongens wees naar mijn scooter en ik hoorde hem zeggen : "Die staat hier elke dag....". :? :? :? :?
Ik was eigenlijk te verbouwereerd om er op te reageren.

Het hoeft natuurlijk niet te betekenen maar ik heb vanmorgen in ieder geval mijn helm en handschoenen maar NIET in de scooter laten zitten, heb hem netjes met een ART4-slot aan een vast object vatsgemaakt en het alarm aangezet.

Aangezien hij tegen nieuwwaarde verzekerd is zou ik er bij een eventuele diefstal financieel zelfs beter van worden maar wat zou overheersen zou toch zijn:

"ZE MOETEN MET HUN POTEN VAN MIJN BEZIT AFBLIJVEN..."

En nu maar hopen dat het heel ergens anders om ging....
 
Dat geeft echt een naar gevoel de komende tijd... :(
Mijn buurvrouw heeft wel eens 3 marokkanen over m'n schutting op m'n oude adres (ben inmiddels verhuisd) meerdere malen staan kijken. Ze dacht dat het bezoek voor me was en ik misschien de deurbel niet had gehoord. Niet alle 3 tegelijk, meestal 1 of 2 per keer om te kijken wat er nou nou in de tuin stond. Betrof toen een allroad/offroad motor.

Ik heb wat extra sloten gekocht (hij stond op een gegeven moment met 7 sloten op slot, eigenlijk te ziek voor woorden, aan 2 verschillende objecten vast), een webcam gericht op de motor die foto's maakt bij beweging en ze ergens op het internet weg zet zodat ik ze overal kan terug zien. Overigens ook een live stream wanneer ik inlog op de camera, maar het heeft me lange tijd een heel vervelend gevoel gegeven. Hij is gelukkig nooit gejat, maar een motorscooter is nog meer in trek, omdat iedereen erop kan rijden en ze gewoon makkelijk vervoer zijn.

Het enige wat je kan doen is 'm gewoon goed op slot zetten en een goede diefstalverzekering nemen. Of een lelijke motor kopen, maar die worden ook nog wel eens gejat.
Huidige scoot staat nu met 4 sloten op slot (incl. stuurslot), als ze 'm jatten nemen ze 'm maar mee, zo lang ie maar onvindbaar is en ik van het nieuwwaarde bedrag wat anders kan kopen.
 
ewolffenbuttel, dat is waar het mee begint... Bekijken waar de scooter staat en wanneer, hoe laat de eigenaar er mee weg rijd en dergelijke.

Alleen een stuurslot is niet genoeg. Met een slagtrekker heb je die er binnen een seconde of 5 uit. Een kettingslot sluit deze gelegenheidsdieven uit, want om de ketting er af te krijgen moet je ook een betonschaar hebben.

Probeer altijd het kettingslot van de grond af te hangen, als je het door wilt knippen moet je de ene kant van de schaar namelijk op de grond kunnen leggen om op de andere kant te kunnen springen. Dat is weer een drempel voor de dieven om te nemen.

Zorg ook dat je een startonderbreker hebt, en een alarm helpt ook goed. Een paar knipperende lampjes schrikken goed af.

Een bewakingscamera moet goed opvallen om een schrikeffect te geven. Om te voorkomen dat je camera gesloopt word is het misschien handig om een dummy op te hangen (of een oude (kapotte) uit een kantoorgebouw of iets) en een werkende camera onzichtbaar te plaatsen. Zorg in ieder geval ook weer dat er lampjes knipperen.


Deze maatregelen lijken wat extreem, maar gert-jan is ook extreem.
 
Laatst bewerkt:
kleine update, heb vandaag te horen gekregen dat de verzekering de schade vergoed, dat is een pak van mijn hart :}

nu weer op zoek naar een andere tweewieler. :]

ben de verzekering erg dankbaar :}

ga nog een stukje schrijven om te voorkomen dat medebikers dit overkomt.

groet

minderSTRESS
 
kleine update, heb vandaag te horen gekregen dat de verzekering de schade vergoed, dat is een pak van mijn hart :}

nu weer op zoek naar een andere tweewieler. :]

ben de verzekering erg dankbaar :}

ga nog een stukje schrijven om te voorkomen dat medebikers dit overkomt.

groet

minderSTRESS

Misschien een mooie Honda SH300i ABS??
 
Gefeliciteerd!

En nu hopen dat ze de scooter terugvinden onder een tram..!
 
Dat geeft echt een naar gevoel de komende tijd... :(
Mijn buurvrouw heeft wel eens 3 marokkanen over m'n schutting op m'n oude adres (ben inmiddels verhuisd) meerdere malen staan kijken. Ze dacht dat het bezoek voor me was en ik misschien de deurbel niet had gehoord. Niet alle 3 tegelijk, meestal 1 of 2 per keer om te kijken wat er nou nou in de tuin stond. Betrof toen een allroad/offroad motor.

Ik heb wat extra sloten gekocht (hij stond op een gegeven moment met 7 sloten op slot, eigenlijk te ziek voor woorden, aan 2 verschillende objecten vast), een webcam gericht op de motor die foto's maakt bij beweging en ze ergens op het internet weg zet zodat ik ze overal kan terug zien. Overigens ook een live stream wanneer ik inlog op de camera, maar het heeft me lange tijd een heel vervelend gevoel gegeven. Hij is gelukkig nooit gejat, maar een motorscooter is nog meer in trek, omdat iedereen erop kan rijden en ze gewoon makkelijk vervoer zijn.

Het enige wat je kan doen is 'm gewoon goed op slot zetten en een goede diefstalverzekering nemen. Of een lelijke motor kopen, maar die worden ook nog wel eens gejat.
Huidige scoot staat nu met 4 sloten op slot (incl. stuurslot), als ze 'm jatten nemen ze 'm maar mee, zo lang ie maar onvindbaar is en ik van het nieuwwaarde bedrag wat anders kan kopen.

Wat is dat voor webcam systeem?
 
Hallo Gerhard

Ben ik tvreden dat de verzekering je uitbetaald
had je vorig jaar niet hetzelfde probleem met je auto?

Gelukkig een verhaal met een goed eind
 
Je moet niet zo slap lullen raar praten als je er geen verstand van hebt.
Bij PrdV werd die motor niet gestolen, en dan kan de politie er niets aan doen, dat is wettelijk zo geregeld. Neem van mij aan dat de politie grááág boeven vangt

Over raar praten gesproken; dat gezever over dat het ''verduistering'' of ''diefstal'' is...
Door dit soort slap gelul hebben dieven in dit land zowat vrij spel!
Politie doet geen reet, behalve bekeurinkjes uitschrijven en dan zelf met 170km/u naar huis [ook gezien bij PrdV] maar daar zal ook wel weer een prima excuus voor zijn.
Lees hier eens wat topics over gestolen scooters: eigenaar ziet 'm gewoon rijden maar de politie doet niks, en als de scooter weer terecht is weten onze geliefde wouten niet waar 'ie staat en/of duurt het nog weken voordat je 'm terugkrijgt [administratief rompslomp duurt bij ambtenaren altijd bijzonder lang].
Zet een auto of motor op je eigen inrit of tuin om te restaureren en je krijgt een dikke boete omdat 'ie in het zicht staat...
De VerkeersPolitie in NL krijgt [terecht] alleen nog respect van kleuters en hoogbejaarden [en familieleden...].
 
Mee eens. Politie is te lui om iets te doen, ik heb er laatst nog ervaring mee gehad met de diefstal van een zip van een vriend van mij. Het waren weer marokkanen, ze gaan hun vooroordeel niet uit de weg blijkt. Ik blijf bij de feiten want de vorige diefstallen bij ons waren ook marokkanen. Evenals achtervolgingen die ik gehad heb, en vrienden van mij, daders waren ook allemaal Marokkanen.
Maargoed de politie heeft even naar binnen gekeken bij de open gebroken garage, zich niet voorgesteld, niets opgeschreven, en ze zijn weggegaan met de boodschappen: 'We kunnen u niet verder helpen op dit moment' en 'als u weet waar de scooter is dan horen we het van u.'

Daar heb je toch helemaal geen klote aan? Mijn respect hebben ze niet in ieder geval. Als je dan je scooter op eigen houtje terug vind dan gaan ze nog moeilijk doen ook, en hebben ze hem uiteindelijk in beslag genomen?!? En na lang getouwtrek is het apparaat weer terug, volledig de vernieling in geholpen. Geld van de verzekering kunnen we ook vergeten. Blijkbaar word er zo veel gestolen in nederland dat ze hun handen er maar van af houden.

Waar is de tijd dat je eigendom nog echt alleen van jou was?
 
Terug
Bovenaan Onderaan