mijn trans alp tegen een HONDA VF 400 F ruilen??

rutgertjuh

MF veteraan
Donateur
16 jun 2004
19.330
7.028
Nijkerkerveen
Ik kwam op marktplaats een advertentie tegen van iemand die zijn honda vf 400 f weg doet en hem eventueel wel wil ruilen tegen een andere motor. Nou zit ik zelf al een tijdje met het idee te spelen om die van mij te ruilen voor een andere motor en ik heb hem dan dus ook maar even gemailt. Nu zit ik alleen te denken of het wel een goeie deal zal zijn.
Mijn trans alp is uit 1994 en heeft 65.000 km op de teller maar motorisch is ie nog in orde. Hij heeft alleen aan de rechterkant wat krassen van een glijer die ik heb gemaakt.
De honda vf 400 f is uit 1987
en heeft 38000 op de teller en is in perfekte staat
banden en remblokken zijn pas vervangen.

Nu is mijn vraag dus of dit een goeie deal zal zijn? Ik heb zelf geen ervaring met dit type motoren maar mijn interesse ligt er wel. Ga ik er veel in vermogen op achteruit of het niet merkbaar en hoe is het qua comfort, wegligging enzo. Wie oh wie kan me helpen??

Groet Rutger.
 
Zonder op een van beiden gereden te hebben lijkt het me een slecht deal. De techniek van de vf is (veel) ouder, hij heeft ook een stuk minder pk's. Ook reedt ik er met een op onderweg naar de megameeting die er toen mee ophield. Dat kleurt mijn oordeel ook wel een beetje :P .

Wat wil je met de ruil bereiken?

color94.jpg


vf400.jpg
 
Wat wil je met de ruil bereiken?

Wat ik wil bereiken? Ik wil wat anders gaan rijden maar heb het geld niet om mijn motor in te ruilen voor iets anders, waarbij ik ook nog geld moet bijleggen. Dus als het een op een kan of geld erbij van de ander lijkt het me wel een aardige deal. Maar als je al zegt dat je hebt gezien dat zo'n ding er zonder aanwijsbare reden ermee stopt en dat de techniek erg verouderd is dan is het dus weer geen goede deal. Wel jammer want ik wil wat anders gaan rijden en het liefst wat sportiever.

Groet rutger
 
Wat wil je met de ruil bereiken?

Wat ik wil bereiken? Ik wil wat anders gaan rijden maar heb het geld niet om mijn motor in te ruilen voor iets anders, waarbij ik ook nog geld moet bijleggen. Dus als het een op een kan of geld erbij van de ander lijkt het me wel een aardige deal. Maar als je al zegt dat je hebt gezien dat zo'n ding er zonder aanwijsbare reden ermee stopt en dat de techniek erg verouderd is dan is het dus weer geen goede deal. Wel jammer want ik wil wat anders gaan rijden en het liefst wat sportiever.

Groet rutger

Dan moet je je TA particulier verkopen.
 
Dan moet je je TA particulier verkopen.

Daar heb ik wel aan zitten denken ja maar het moiste zal voor mij toch zijn als ik hem een op een ruilen kan. MAarja dan misschien toch maar te koop zetten. Wat zou een redelijke prijs zijn voor mijn fiets?

Groet Rutger
 
Daar heb ik wel aan zitten denken ja maar het moiste zal voor mij toch zijn als ik hem een op een ruilen kan. MAarja dan misschien toch maar te koop zetten. Wat zou een redelijke prijs zijn voor mijn fiets?

Groet Rutger

Inruilen is zeer onvoordelig, zeker als je een fiets terug wilt kopen die ongeveer hetzelfde waard is.
Wat jouw fiets waard is? Kijk eens op marktplaats wat ze voor een TA vragen, en ga er net iets onder zitten :)
 
Ik heb een paar maanden geleden 2500 voor mijn transalp betaald (zou voor 3250 in de winkel komen te staan), en zon'n vf400r is er al vanaf zo'n 1600 duuro, dus zou ik t niet doen. kijk voor de gein anders is ff bij http://www.wisselink.net/
(nee de mijne komt hier niet vandaan, maar is puur ter vergelijking wel een mooie site)

vooral in de categorie tot 2500 kom je een hoop van dat soort motoren tegen.

suc6
 
Wat ik wil bereiken? Ik wil wat anders gaan rijden maar heb het geld niet om mijn motor in te ruilen voor iets anders, waarbij ik ook nog geld moet bijleggen.

gewoon een beetje geduld hebben...vroeg of laat rij je op de motor van je dromen (en dat is vast geen 400 F) ipv nu impulsief gaan ruilen en veel spijt krijgen.

Die Transalp is zo gek nog niet :]
 
gewoon een beetje geduld hebben...vroeg of laat rij je op de motor van je dromen (en dat is vast geen 400 F) ipv nu impulsief gaan ruilen en veel spijt krijgen.

Die Transalp is zo gek nog niet :]

Het is iid een te gekke motor om mee te rijden maar ik wil nu na een paar toch wel iets anders, vandaar deze vraag. Maar dan blijf ik toch maar een beetje verder kijken naar iets leuks. Of iemand moet iets leukes weten te staan in midden nederland ;)

Groet rutger
 
Als ik de plaatjes zie...

NEEEEEE!

maar ik ben dan ook bevooroordeeld, ik rij een alp.

Misschien een rijvaardigheids cursus nemen om meer te kunnen (eeuh durven) met je transje?
 
Het is iid een te gekke motor om mee te rijden maar ik wil nu na een paar toch wel iets anders, vandaar deze vraag. Maar dan blijf ik toch maar een beetje verder kijken naar iets leuks. Of iemand moet iets leukes weten te staan in midden nederland ;)

Groet rutger
Ik heb een hele mooie Africatwin te koop. *D
Nog veel leukerderder als een Transalp :)
 
Je weet wat je aan je TA hebt, en als iemand zo graag wil ruilen ben ik bij voorbaat al wat argwanend...
Bovendien vind ik de transalp ook mooier, maar dat is een kwestie van smaak.
Ga van het ergste uit, stel dat je hem ruilt voor een brik, heb je dan nog wel geld om de onvoorziene kosten te dekken? Lijkt me niet, als je ook geen geld voor een andere motor hebt...
Nogmaals, denk goed na voordat je ruilt.
 
Heheh, nog meer :9 . Nee, ik ben er echt een beetje op uitgekeken en wil nu wat sportiefer gaan rijden.

Groet Rutger

Oooooo, zeg dat dan...

Ik wil je alp wel ruilen tegen willekeurige fiets in de garage bij mij.

Mag jij kiezen, dames fiets 7 naafversnelingen met fietstassen en twee zitjes, oude heren dinges met 1 zitje maar wel 21 versnelingen (nou ja, combinaties) of oud brik geval met drie naafversnelingen waarvan er maar twee werken.

Of bedoelde je dat niet met sportief rijden?

(sorry, sorry, sorry kon het even niet laten)
 
Oooooo, zeg dat dan...

Ik wil je alp wel ruilen tegen willekeurige fiets in de garage bij mij.

Mag jij kiezen, dames fiets 7 naafversnelingen met fietstassen en twee zitjes, oude heren dinges met 1 zitje maar wel 21 versnelingen (nou ja, combinaties) of oud brik geval met drie naafversnelingen waarvan er maar twee werken.

Of bedoelde je dat niet met sportief rijden?

(sorry, sorry, sorry kon het even niet laten)


heheheh, ik zat er op te wachten dat er zo'n post zou komen. ;)

Groet rutger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan