Mijn Trophy houdt in bij intensief gebruik

molletje

MF'er
8 mrt 2003
64
0
Mijn Trophy rijdt weer als een zonnetje nu dat mijn klusproject er op zit. Nieuwe ketting, tandwielen, (ander) luchtfilter, carburateurs afgesteld, enz. Toch lijkt er nu een probleempje te zijn ontstaan waarvan ik maar niet de oorzaak weet te achterhalen.

Vorige week en afgelopen zondag begon bij intensief gebruik (hoge toeren) mijn Trophy in te houden. Het heeft er wel iets van weg dat de bezine dan op is, bij een half volle tank. Ik heb daarnaast ook het gevoel dat de motor als ie intensief wordt gebruikt meer trilt dan normaal bij hoge snelheden/toeren.

Als ik vervolgens stil ga staan en binnen een minuut weer door rij, dan is er ineens niets meer aan de hand. Hij heeft dan weer veel pit en trekt zelfs bij 160 nog lekker door.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen? :?

Er gaan geen lampjes branden, verse synthetische 5W40 olie in het blok, nieuw oliefilter, nieuwe kaarsjes, 10000 km op de distributieketting, ... Allemaal voor elkaar.

Iemand deze ervaring ook wel eens gehad? :? :?

Molletje,

Klinkt alsof je Trophy niet voldoende peut krijgt. Ik zou het ook in de tank ontluchting zoeken.

Groetjes,

Ltjl

P.s: het Triumph tool t.b.v. het stellen van de kleppen (zonder demontage van de nokkenassen) kost € 104,- incl.

Tussen je carburateurs zitten T-stukjes waar de benzineleiding op is aangesloten (gewoon de slangen vanaf de benzinekraan volgen). Als je de slangen van de T-stukjes af trekt zitten in de T-stukjes kleine filters (lijken een beetje op frietzakjes). Deze zullen waarschijnlijk verstopt zijn. Even schoonmaken (of helemaal weglaten, maar dan heb je de kans op vuil in je carb's) en ik durf te wedden dat het probleem dan is opgelost. Het is wel een rotklusje. Succes! :)

Ik heb het een en ander geprobeerd, maar het is nog niet opgelost. Na veel toeren rijden begint ie te trillen en slaat zelfs af als ik stil ga staan. Twee seconden later kan ik weer gewoon starten en rijdt ie weer als een zonnetje.

De ontluchting is het volgens mij niet. Ik ben alle slangetjes e.d. na gelopen. Het filter in het T-stukje moet ik nog proberen te vervangen.

De bougies zou misschien ook kunnen. Ik heb er op aanraden van de dealer hetere bougies in gezet DPR8EA9 ipv DPR9EA9. Kan dat de oorzaak zijn?

Tussen je carburateurs zitten T-stukjes waar de benzineleiding op is aangesloten (gewoon de slangen vanaf de benzinekraan volgen). Als je de slangen van de T-stukjes af trekt zitten in de T-stukjes kleine filters (lijken een beetje op frietzakjes). Deze zullen waarschijnlijk verstopt zijn. Even schoonmaken (of helemaal weglaten, maar dan heb je de kans op vuil in je carb's) en ik durf te wedden dat het probleem dan is opgelost. Het is wel een rotklusje. Succes! :)

Dat was het! Dank voor de tip.

Ik ben ondertussen papa geworden, dus het heeft even geduurd voor ik weer aan :] toe kwam...

Terug
Bovenaan Onderaan