Mijn verhaal en de naairegels uit Nederland

Ik neem fijn mijn eerste rijles ergens in mei 2004 en vraag van tevoren of het mogelijk is om op mijn eenentwintigste nog een keer het verkeersexamen af te leggen, natuurlijk joh geen probleem werd mij gezegd.
dat klopt. en als je een beetje mazzel hebt, is je theorie ook nog verlopen en mag je zelfs DRIE keer examen doen. kortom: je hoeft je van de zomer niet te vervelen })
 
Dit is idd wel een rot verhaal zo. Ik kan me voorstellen dat als je enthousiast bent over motorrijden en je wilt graag een zware machine dat je je dan niet door alles en iedereen laat voorlichten, gewoon omdat je vertrouwt op je rijschoolhouder en de regels rondom licht en zwaar rijbewijs niet altijd duidelijk zijn voor een beginner.
Maar als je je bijzondere verrichtingen vrij snel verleerd bent en je hebt nog geen meter rijervaring, dan heb je wel de verkeerde motor in de schuur staan. Je hebt grote kans dat je jezelf en/of de motor helemaal aan gort rijdt binnen een jaar. Dat weet je verzekering ook.
Je schiet er bovendien geen ruk mee op om op die manier een eind aan je leven te maken. Voor een paar 100 euro koop je een leuk gebakkie waar je op leert rijden en waar het niet zo erg is als je ermee onderuit gaat en de R6 zet je in de schuur met de accu eruit. Lekker kijken en poetsen en fantaseren over later. Als je een tijdje op je gebakkie hebt gereden en je weet hoe het is om zonder instructeur te rijden (en vermoedelijk jezelf al een paar keer van het asfalt hebt geplukt) dan haal je de R6 uit de schuur en ga je daarmee op pad.
De schade die je aan je R6 hebt als je 1 keer onderuit gaat, daar koop je met gemak een leuke leermotor voor.
Je rijbewijs halen is 1, leren motorrijden doe je daarna pas.
 
Terug
Bovenaan Onderaan