Mijn verhaal en de naairegels uit Nederland

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fr!t5

Rookie
7 mrt 2005
2
0
Waardenburg
This is my story. Het verhaal van iemand die op 14 Oktober 2004 op 20-jarige leeftijd zijn motorrijbewijs heeft gehaald en zich enorm hard door een grizzlybeer in zijn reet voelt genomen. Allereerst wil ik even kwijt dat ik 4 maart 2005 een R6 ( op vol vermogen ) heb gekocht. Hier komt de eerste 'ik voel me keihard in mijn reet genomen door een grizzlybeer' kwestie: 'Ik neem fijn mijn eerste rijles ergens in mei 2004 en vraag van tevoren of het mogelijk is om op mijn eenentwintigste nog een keer het verkeersexamen af te leggen, natuurlijk joh geen probleem werd mij gezegd. Dus ik denk mooi die R6 kan ik i.i.g. kopen'. Nu 6 maanden nadat ik ben afgereden heb ik een mooie blauw witte R6 uit 1999 gekocht waar ik allerlei wilde plannen mee heb / had. Dus ik bellen naar de rijschool voor een nieuwe afspraak en hij vervolgens naar het CBR bellen, Wat blijkt nou: 'JE MOET ALLEBEI DIE TERINGEXAMENS OPNIEUW DOEN'. Ik geloofde dat in eerste instantie natuurlijk niet dus ik bel zelf naar het CBR en idd. die teringhonden zeggen hetzelfde. Inmiddels ben ik na 6 maanden die verrichtingen ook verleerd dus daar gaan ook lessen inzitten en zo komen de kosten wel op ongeveer 600 a 700 euro voor de benodigde lessen en examens, maar daar doe ik dus niet aan mee aan die geldklopperij.

Dan de tweede 'ik voel me keihard in mijn reet genomen door een grizzlybeer' kwestie: Eerst is het geen probleem om bij de verzekeraar een verzekering voor m'n R6 af te sluiten en 6 maanden later moet je eerst 2 schade-vrije jaren hebben opgebouwd en minstens 24 zijn, wel grmbl gloeiende gloeiende sodemieter.

Dus ik kan hoe dan ook: of 700 euro betalen of een afvoerkit erop laten zetten ( op een R6 ja, hoe lame is dat!!?)

Dus vroeg ik mij af hoeveel lui hebben er hier hun motor laten afvoeren het papiertje naar de verzekeraar gestuurd en daarna weer fijn dat afvoerkitje eraf gesloopt?

WANT IK LAAT ME DUS NIET LANGER NAAIEN!!!!
 
t lijkt me redelijk logisch dat je allebei de examens nog een keer moet doen :? tis gewoon een andere motor dus beide examens zijn anders. tis rot, maar waar...

en die motor, tja... of je rijdt 2 jaar met R6 op 25kw, wat niet eens officieel kan volgens mij met de risico's van dien, of je doet opnieuw examen en ja das idd duur.
succes ermee
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan