Mijn Versys 650 van 2018 maakt veel kabaal

rudi vanheel

Rookie
29 aug 2020
6
1
Mijn Versys 650 maakt ontzettend veel kabaal tijdens het rijden.
Zonder oordopjes is het geen leven.
Zelfs met een nieuwe kettingset, omdat ik dacht dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn, zijn mijn klachten niet verholpen.
Ik weet wel, het is een 2 cylinder, maar dit is toch wel wat overdreven.
Het rauwe geluid komt naar mijn mening van onder de voorpartij vandaan.
Met oordopjes aan is het een zalig rijden nochthans.
Ik heb zelfs mijn originele ruit vervangen door een veel hogere toerruit van GIVI, maar dat mocht ook niet helpen.
Heeft iemand onder jullie dezelfde ervaring en heeft er iemand een oplossing voor dit fenomeen?
Grts, Rudi
 
Mijn Versys 650 maakt ontzettend veel kabaal tijdens het rijden.
Zonder oordopjes is het geen leven.
Zelfs met een nieuwe kettingset, omdat ik dacht dat dit wel eens de oorzaak zou kunnen zijn, zijn mijn klachten niet verholpen.
Ik weet wel, het is een 2 cylinder, maar dit is toch wel wat overdreven.
Het rauwe geluid komt naar mijn mening van onder de voorpartij vandaan.
Met oordopjes aan is het een zalig rijden nochthans.
Ik heb zelfs mijn originele ruit vervangen door een veel hogere toerruit van GIVI, maar dat mocht ook niet helpen.
Heeft iemand onder jullie dezelfde ervaring en heeft er iemand een oplossing voor dit fenomeen?
Grts, Rudi
Je hebt de oplossing toch al? Oordopjes in, blijven je oren ook wat langer goed.
Zoek maar eens op wat 120 km per uur rijden doet met je oren.

Enne, ik ga er vanuit dat er niets mis is met je motor, maar dat je last hebt van het "geluid van motorrijden". Dus het normale wind- en motorgeluid.
 
Heeft deze motor een middenbok?

Vraag eens iemand de achterzijde naar beneden te drukken, en draai dan eens aan het vrijgekomen voorwiel.
Of loop/ren een stukje met de motor, om te bepalen waar het geluid vandaan komt.

Het mooie is, als u er zelf geen verstand van heeft, er is altijd een monteur die u wilt helpen.
 
Misschien niet wat je wilt horen wees blij dat je kan horen , ik heb ook oordoppen ook al lang maar wel te laat.
Moet leven met een flinke tuut .

Dus rijd met oordoppen.
Denk je dat je geluid iets is wat niet normaal is de dealer kan je toch zo vertellen wat jij denkt te horen of dat afwijkt.
 
Misschien een kleinere ruit ? Doe is een rondje zonder ruitje ,ik wil iig nooit meer iets met wat hogere ruit,vreselijk wat een pokkeherrie,gewoon lekker met de kop in de wind👍
Ik heb ondertussen het originele ruitje er reeds terug opgezet.. Geeft wat meer druk op de helm, maar zeker niet meer omgevingsgeluid en onderdrukgeluid.
 
Heeft deze motor een middenbok?

Vraag eens iemand de achterzijde naar beneden te drukken, en draai dan eens aan het vrijgekomen voorwiel.
Of loop/ren een stukje met de motor, om te bepalen waar het geluid vandaan komt.

Het mooie is, als u er zelf geen verstand van heeft, er is altijd een monteur die u wilt helpen.
Geen echt storend geluid te horen als ik er langs stap. Het is eerder een metaalachtig motorgeluid. zou het kunnen dat de E10 benzine dit veroorzaakt?
 
Misschien niet wat je wilt horen wees blij dat je kan horen , ik heb ook oordoppen ook al lang maar wel te laat.
Moet leven met een flinke tuut .

Dus rijd met oordoppen.
Denk je dat je geluid iets is wat niet normaal is de dealer kan je toch zo vertellen wat jij denkt te horen of dat afwijkt.
Ik zit ook reeds met een fluit toontje. Enkel storend als ik eraan denk.
 
Wat voor banden liggen er onder?
Mijn vorige waren de originele Dunlops die erop lagen, maar deze waren zzer glad in de regen. Op dit moment heb ik Maxxis erop liggen. Een heel onbekend merk zou je zeggen, maar geven echt veel vertrouwen en veel beter in de regen dan de vorige.
 
Heeft de motor dat geluid altijd gehad of is het erger aan aan het worden? Welke uitlaat? Plaats eventueel een filmpje. Als het (abnormaal) motorgeluid is hoor je dat ook stilstaand.
 
Even naar de garage/dealer, vraag of iemand (monteur) er op kan rijden om te luisteren. Weet je alles. Zeker als je kennelijk zoveel herrie uit de motor hoort onder het rijden. Lijkt me niet helemaal normaal, maar kunnen wij verder met z'n allen niet beoordelen op het internet met alleen jouw vage beschrijving.
 
Terug
Bovenaan Onderaan