mijn virago doet vreemd

skoepje

Die hard MF'er
13 dec 2003
570
0
Hoi,

Ik heb weer eens ruzie met mijn virago. Op een of andere manier wil hij volgensmij niet mijn vriendje worden.....

Ik wou vandaag een eind gaan rijden en merkte al bij het starten dat ie er niet zo heel veel zin in had. Ik had hem even stationair laten lopen om alvast wat warm te draaien, en mezelf te voorzien van helm en handschoenen. Toen sloeg ie al af. Om hem weer aan de gang te krijgen was nog niet zo makkelijk, maar uiteindelijk lukte het wel.
Ik moest tanken, en op weg naar het tankstation sloeg ie weer af toen ik af moest remmen voor de kruising (lage toeren dus, nog geen 500m). Toen ik bij het tankstation mijn koppeling in kneep leek het wel of ik de dodemansknop indrukte, ook hier hield ie meteen op...

Getankt, start knopje, niks.... G*dver...
Iets naar voren gewandeld zodat andere mensen gewoon konden tanken, nog een paar keer geprobeerd en uiteindelijk sloeg ie aan. Wel met een grote knal (schrok me kapot) en een hoop rook uit de uitlaat.

om een al lang verhaal wat korter te maken: ik heb 6km gereden, nog meer knallen uit de uitlaat gehoord en had elke keer het gevoel alsof ik zonder benzine stond (van dat schokkerige rijden) Bij elk stoplicht, kruising of langzame bocht sloeg ie af, of moest ik een hoop gas bijgeven. Ik had dan ook het plan om even langs de motorzaak te rijden, maar natuurlijk, ik woon in brabant en er zijn hier mensen die wel carnaval vieren. Helaas niemand die me daar kon helpen. Aangezien ik geen zin had om ergens halverwege mijn geplande ritje stil te staan ben ik maar omgedraaid naar huis.

Ik heb met de choke gespeeld, maar dit hielp niets. Het maakte ook niet zo heel erg veel uit of ik nou 50 reed in zijn 4 of hem wat harder liet werken door in z'n 3 te blijven. Er zitten pas nieuwe bougies in (1 rit mee gereden, toen geen problemen gehad) en verder zou de motor technisch in goeie staat moeten zijn....

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?
 
mijn buurman had dat ook bij zijn virago. Bij talloze keren de batterij laden en bougies verwisselen toch maar laten uitmeten. Uiteidelijk was het de ALTERNATOR die kapot was. redelijk duur 400 euro maar op 2 seconden geplaatst of beter ingeplugd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan