Mijn voorstel-verhaal

balky

Rookie
30 mei 2004
5
0
Zoetermeer
Moggeh,

Graag zou ik me even willen voorstellen. Mijn naam is Sander, woon in Zoetermeer (safe motors & Hans v Wijk), en ben nog 19 jaar jong. In jullie ogen, zal ik dus een guppie zijn.

Vanaf mijn 16e jaar, ben ik al helemaal gek van 2 en 4-takt motoren. Daarom ben ik toendertijd begonnen met een scooter. Deze ben ik best ver gaan "tunen" en bijna in de scooterracerij beland.
Echter heb ik op het goede moment mijn verstand gekregen, en begin over een maand aan mijn Motorrijlessen. Ik hoop het rijbewijs dan voor 2005 te hebben gehaald, zodat ik nog een jaar de tijd heb, om een te sparen. Daarna wil ik rond mijn 21e een mooie Motor gaan bezitten.

De reden dat ik me nu al geregistreerd heb, is dat ik al enige kennis en ervaring wil hebben, voordat ik zelf een motor ga aanschaffen. Ook hoop ik alvast enige technische kennis op te doen.

Als er intresse is, in een vermogensuitdraai + meer info over de scooter, kan dit natuurlijk aangeleverd worden. Op het moment zit ik op 20 pk's. (gemeten op het achterwiel). De bedoeling is deze scooter nog een jaar te houden, voordat hij word verkocht, zodat er kapitaal vrijkomt voor de motor.

Al met al, een lang verhaal...ik hoop hier nog veel te leren :]

89417

Welkom!

Echter, vertel eens wat meer over die scooooter. Wat voor merk is het, wat zijn de specs, hoe hard loopt ie en is hij alleen voor het circuit?

Bye

Okidoki.

Het gaat om een watergekoelde Piaggio scooter. Eigenlijk zou deze scooter alleen voor circuitgebruik zijn. Ik rijd er op LEGALE en GEDOOGDE meetings mee (die illigale prut is alleen maar slecht voor het image, en altijd een rotzooi) en heb aflopen hemelvaart meegedaan aan het NK-brommersprint, waar ik een 9e tijd heb neergezet.

Tijd: 7.906 seconden
Topsnelheid: 108.62 km/h
Dit over een afstand van 150 meter, waarbij de reactietijd op de kerstboom (is dit bekend bij jullie?) meegeteld word.

Enige motorische info:

70cc Malossi Speed cilinder.
28mm Keihin Pwk carburateur.
Binnenrotor ontsteking.

Ik kan een uitdraai van het vermogen posten (als er intresse in is). En met een foto van de scooter komen. Ik moet alleen effe de FAQ lezen, hoe je foto's invoegd :)

Zoals te zien is, werk ik bij een scootertuningsbedrijf, die de beschikking heeft, over een vermogensbank:

testen1.jpg

De vermogensuitdraai. (deze geeft een andere pk waarde aan, dan een normale dynojet. deze 26.41 moet x 0.8 gedaan worden, wat 21.17 pk opleverd)

grafiek1.jpg

Het hart van het vermogen: het carter.
blok-buiten6.jpg

De scooter zelf: (de zwarte met de monoseat)
gilerastorm.jpg

Voordat er mensen gaan vragen naar vering en remmen: De voorvork, achterveer en remschoenen + schijf, kosten bij elkaar meer dan 1500 euro. Daar heb ik dus ook aan gedacht. :)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan