Mijn voorwiel komt niet van het asfalt af :(

Muzzy

MF'er
22 mrt 2004
187
8
Amsterdam
Heey mensen,

Ik krijg mijn voorwiel niet omhoog :(

Hebben jullie mischien tips o-) ik lees hier altijd geweldige verhalen over wheelies maar het will mij niet echt lukken

wat ik tot nu toe heb geprobeert:
ik hoorde dus dat je op je 2 versnelling tussen de 6 en 7 duizend toeren moet zitten en dan gas terug en weer gas omhoog :?

Nou de motor schiet wel als een gek naar voren maar mijn band blijft op de grond.

Heey mensen,

Hebben jullie mischien tips o-) ik lees hier altijd geweldige verhalen over wheelies maar het will mij niet echt lukken

ik hoorde dus dat je op je 2 versnelling tussen de 6 en 7 duizend toeren moet zitten en dan gas terug en weer gas omhoog :?

Nou de motor schiet wel als een gek naar voren maar mijn band blijft op de grond.

heb ik ook wel eens (het niet omhoog krijgen ) dan ben ik heeeeel moe :+

Heey mensen,

Ik doe het nog in ze 1. +/7k dan heel snel gas eraf en weer vol erop. In ze 2 met de koppeling proberen. 7k volgas.. gas blijven houden koppeling in koppeling uit.

Deze was op het gas met me kawa GPX

DSCF0011small.JPG

Ik doe het nog in ze 1. +/7k dan heel snel gas eraf en weer vol erop. In ze 2 met de koppeling proberen. 7k volgas.. gas blijven houden koppeling in koppeling uit.

Deze was op het gas met me kawa GPX

(Afbeelding)

:}

dat ziet er uit als sloterdijk 3

jou kom ik dus nog wel tegen :]

ik zal het vanavond maar op jou manier proberen, ik las ook ergens dat de truuk was dat je moest doorschakelen???

(Afbeelding)
:^ zo doe (probeer) ik het ook maar ik moet er nog goed veel moeite voor doen (niet echt een wheely beest een cat). Recht op blijven zitten en niet naar de tank toe leunen als ie omhoog komt want dan hou je hem juist naar beneden (klinkt logisch maar automatisch heb je toch steeds de neiging dit te doen)

:}

dat ziet er uit als sloterdijk 3

jou kom ik dus nog wel tegen :]

ik zal het vanavond maar op jou manier proberen, ik las ook ergens dat de truuk was dat je moest doorschakelen???

Nee dit was in Amersfoort op de hoef. Sloterdijk moet ik nog gaan bezoeken met de gpx. Doorschakelen zonder koppeling gaat me voorwiel meteen weer naar de grond.. misschien moet ik de koppeling wat meer verkrachten. Ik zou het eerst gewoon in ze 1 proberen / 2 met koppeling.

@TCB heb ik ook last van dat ik automatisch zodra hij hoog kom.. inelkaar duik over de tank.

1-ste versnelling optrekken tot ongeveer 5000 rpm, gas dicht en koppeling in, koppeling los en tegelijker tijd je gas open.

maar wel open, dus niet een lullig dotje..

maar bouw het wel op, anders flikker je nog eens achterover..

de truc is dat je wel minimaal 5000 rpm moet rijden.

vaak rij je niet hard genoeg en dan werkt het niet met je koppeling..

okeee, dus niet over de tank heen duiken en niet te weinig gas geven :D

vanavond moet het lukken en dan komen de picaaaa's

Kijk maar ff hier dan weet je wat je te wachten staat Hoevelaken 2004

Ongeveer vanaf ik geloof pag 92

Owja en mn persoonlijke tip, 2e versnelling volgas bij 6000rpm ff koppeling helemaal inknijpen en meteen lossen. Dan komt ie zeker omhoog. Wees niet bang, want achterover vallen lukt je vast niet eens. Klinkt erg bruut maar gaat heel rustig en gecontroleerd omhoog.

Laatst bewerkt:
okeee, dus niet over de tank heen duiken en niet te weinig gas geven :D

vanavond moet het lukken en dan komen de picaaaa's

Hou in het begin voor de zekerheid je voet bij de achterrem. Waarschijnlijk schrik je de eerste toch de tering als dat wiel de lucht in komt. ;)

heey mensen jullie zijn geweldig

de volgende topic wordt: ik krijg mijn achterwiel niet van de grond :p

btw dat van die voetrem, ga je dan niet te hard weer naar benede?

1-ste versnelling optrekken tot ongeveer 5000 rpm, gas dicht en koppeling in, koppeling los en tegelijker tijd je gas open.

maar wel open, dus niet een lullig dotje..

maar bouw het wel op, anders flikker je nog eens achterover..

de truc is dat je wel minimaal 5000 rpm moet rijden.

vaak rij je niet hard genoeg en dan werkt het niet met je koppeling..

1ste versnelling + koppeling = bad idea... gegarandeerd hoofdpijn als je het niet gewend bent..

Zorg ook dat je tank niet helemaal vol zit. Scheelt veel gewicht aan de voorkant.
Niet dat ik wheelies kan en wil doen, maar met een bijna lege tank komt het voorwiel toch veel vaker iets meer los.

heey mebseb allemaal erggg bedankt :}

mijn eerste wheelie is gemaakt :hihi:

het is niet iets om trots op tre zijn maar mijn wiel kwam van de grond

ik begon dus eerst op zn 1 tot de 7 d toeren zeg maar en dan gas terug en weer gas erop.

Op het begin schoot hij alleen maar naar voren, dus ik moest meer gas geven.
Zodoende gaf ik iets meer gas en jaa hoor mijn wiel kwam naar boven, ik moet je wel zeggen dat het best eng was op 1 wiel (al was het net 2 of 3 meter) en de motor is ook een stuk minder stabiel

hou er ook rekening mee dat je je steur stevig en recht moet houden anders kan je een tankslapper krijgen :D

in ieder geval veel succes, ik ben nog lang niet klaar met oefenen maar zal zodra ze er wat mooi uit zie een filmpje plaatsen

Ik heb btw een zzr 600 uit '94 en die is best zwaar

Terug
Bovenaan Onderaan