Mijn Z

WillemZ9001B

Die hard MF'er
Donateur
17 mrt 2020
539
370
Haarlem
Als puber stond ik in Wormer voor de etalage van motorzaak Minus de Vries verliefd te staren naar een gele Z1. Die verliefdheid is nooit over gegaan maar het duurde wel een tijd voor er een Z kwam. Huis, studie, werk en vrouw kwamen eerst. Niet al te veel geld maar eindelijk een goedkope Z1B gekocht. Uiteindelijk was die motor niet zo goedkoop. Het was eigenlijk een flink mishandelde Z. Teveel om op te noemen maar systematisch alles aangepakt en gerepareerd, ondertussen er ook mee op vakantie o.a. naar zuid europa. Toen kwamen de kindertjes en vrienden dachten dat de motor wel het veld zou ruimen. Maar nee, nooit, wel minder rijden en geen vakanties meer op de motor. Nu is het een tour motor, niet origineel want dat is hij bij mij ook nooit geweest en inmiddels te duur om dat te herstellen. Gespoten in de Z1 kleuren, 1015cc, smoothbores 29mm met acceleratiepomp, RVS uitlaat (for racing purposes only) dus een lekkere brom. De wielen en voorvork zijn van een 1000J, inmiddels het achterwiel vervangen voor een 16 inch.
Zuigers, kleppen, distributie zijn nieuw. Ontsteking nog steeds goed functionerend ook van een 1000J. De kids vinden de motor geweldig dus hij blijft wel in de familie denk ik.
20180617_155957.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan