Mijn Zed's

Marcski

MF'er
2 mei 2003
141
0
Hoi!

Zal hier mijn brikken ook maar eens tonen;

Mijn eerste Zed, een Z560 van juli '77

zed1.JPG

zed2.JPG


Gekocht in april, maar nog nooit een meter op gereden, namelijk gekocht met 2 bar compressie op de vierde cilinder en een gesmolten airbox door een flinke backfire.
Plannen om op te knappen, maar dat moet er ooit nog een keertje van komen.

Ik was namelijk op internet een beetje aan het rondkijken voor onderdeeltjes en had al een paar weken een hele mooie jan '78-er op internet zien staan voor niet al te veel geld.
Toch maar gaan kijken dan en voor een heel mooi bedrag meegenomen;
20090524-1g9kd4bkqseyegmskgdqup6fsr.jpg


vorig jaar gereviseerd blok met electronische ontsteking, rvs uitlaat, k&n filters, dynojet kit, afgesteld op rollenbank, nieuwe banden, koni schokdempers, stahlflex remleidingen, dubbele remschijven, voorvorkolie en keringen gedaan, etc, etc

alleen de remmen voor en achter zijn echt op, maar kreeg er wel 2 nieuwe remschijven bij. De tank is niet netjes (paar deukjes en niet netjes gespoten, maar het is toch mijn kleur niet) dus die kon ik mooi van de ander overzetten.

Ondertussen heb ik de bobines vervangen, hem mat antraciet gespoten en een kruiskoplamp van een Golf 1 gemonteerd (mijn andere hobby ;)) en staat hij er zo bij;

20090617-naymumd2dtrhe1d5pa4bi724j2.jpg
 
Laatst bewerkt:
De z750 motorblokjes van omstreeks 1980 zijn bijna hetzelfde... Enige verschil is CV carbs en elektrische ontsteking. (en andere nokkenasketting).

De Kawasaki Zephyr 750 serie uit 1991-1994 gebruikt bijna exact dezelfde blokken. Enige verschil is dat het voorste ophangpunt in rubbers hangt, en het voortandwiel wat verder van het blok afstaat.
Ben nu zon Zephyr 750 blok in mijn Z650 uit 1977 aan het bouwen. Alleen wil ik dat ook op het kenteken hebben. Ben dat nu aan het uitzoeken.

Kortom de blokken zijn erg betrouwbaar, en redelijk makkelijk aan te sleutelen. De oude schuif carburateurs zijn alleen klote af te stellen met powerfilters....

Dat mat-anthraciet ziet er goed uit! Volgens mij heb ik ook een keer gemaild voor die gele Z650!! :D Die was toen al verkocht...
 
Laatst bewerkt:
thanks, ben zelf ook erg blij met de kleur, weer eens wat anders dan matzwart ;)
van het weekend lekker een beurtje geven en een M-stuurtje en stuurspiegels monteren.
Carbs zijn vorig jaar afgesteld met de dynojet kit en filters, heb ik een uitdraai van.

Met de 77-er speel ik ook al langer het idee om er een Zephyr of ZR-7 blok in te hangen, maar dat wordt waarschijnlijk pas een winterproject..
 
ondertussen een hoop veranderd aan de '78-er deze winter;


GPZ 750 nokkenassen
gereviseerde VM26 carburateurs
Diamond-GP uitlaat
kleiner voortandwiel
originele B1 deksels
nieuwe originele remdelen
voor en achter iets verlaagd
koplamp en cockpit verlaagd
ander stuur en spiegel
achterkantje ingekort
origineel zadel

200326_202767349748074_100000444318114_732638_155672_n.jpg

196486_202811693076973_100000444318114_732923_1642659_n.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan