Mijn ZZR 250 gaat niet harder dan 140

Status
Niet open voor verdere reacties.

Road devil

MF veteraan
14 mei 2002
2.502
0
Borne
Ik heb een ZZR 250 gekocht, en hij bevalt goed. Ziet er ook nog mooi uit dus dat is niet verkeerd. Alleen de prestatie van de motor valt tegen. Volgens de boekjes kan hij 173 km/per uur, Ik haal met volgas 140 met geluk 145. Ik heb een dubbele uitlaat. Aan beide kanten 1 , dat is volgengs mij zeldzaam voor een zzr, en 1 daar van lekt lucht. Niet bij de cilinder maar bij de voorkant van de demper. Zou het daar aan liggen?
 
Niks zeldzaam, volgens mij heeft iedere ZZR twee uitlaatdempers (standaard) ;) En wat die topsnelheid betreft. Je motor zal aardig op leeftijd zijn. In de loop der tijd zullen al enkele paardjes overleden zijn. En die bij het spruitstuk lekkende uitlaat zal het vermogen ook niet ten goede komen.
 
'kZie in dit topic http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/6007/singlepost/124306 dat je op zoek was naar een 25 KW motor.
Is 140/145 niet normaal voor een geknepen motor of heb je volvermogen?

[me]Verder weet Dragon er weinig vanaf :+ [/me]

Mijn broer heeft een 91 zzr250 gehad liep met zijn 2e erop een 170 en alleen 175-180 op de teller (best hard dus) de wat oudere zzr hebben trouwens ook meer vermogen (36pk opgegeven) de nieuwere hebben er 34 en een ander uitlaat systeem.
Volgende motor van hem een suzuki sv650s (ook 25kw) liep niet hard:een 150-155 met zijn 2e ,trok ook slechter als die zzr (heeft met beide ongeluk gehad en nu geen motor meer trouwens '( )
 
Ik heb een ZZR 250 gekocht, en hij bevalt goed. Ziet er ook nog mooi uit dus dat is niet verkeerd. Alleen de prestatie van de motor valt tegen. Volgens de boekjes kan hij 173 km/per uur, Ik haal met volgas 140 met geluk 145. Ik heb een dubbele uitlaat. Aan beide kanten 1 , dat is volgengs mij zeldzaam voor een zzr, en 1 daar van lekt lucht. Niet bij de cilinder maar bij de voorkant van de demper. Zou het daar aan liggen?
Naar z'n twee schakelen :?
 
Zo luxe is mijn motor niet dat er een 2 op zit, haha. Volgens mij is mijn zzr standaard 25 kw misschien 26 maar er is niks aan gebeurt naar mijn weten. Hij heeft nu 33000 op de teller. Mijn Nissan Micra Loopt harder dan mijn motor dat kan toch niet!!!. Ik heb net de uitlaat dicht gemaakt, maar zoveel valse lucht was er ook niet. Maarja morgen ochtend maar even kijken of het geholpen heeft.
Tenminste als ik niet van de weg afwaai. Het word weer tijd voor de lente. :]
 
De mijne liep ook wel harder die 175 klopt wel.
lijkt me bij jou niet oke!

enne, een sv650 die minder hard gaat als een zzr250?
Dat lijkt me helemaal niet oke!
Vreemde zaak daar bij jou!

lees eens goed 25KW

sv is zowizo zwaarder als zzr en liep met terugtune set slecht (verbruik 1:13 bij rustige rijstijl (als je harderging rijden werd het weinig slechter/beter)

zzr liep echt harder.
 
Zou het kunnen liggen aan het feit dat hij een jaar door een vrouw bereden is, die maar 800 kilometer per jaar heeft gemaakt? Misschien is hij nog lui. Ik heb hem vanaf vrijdag en ik heb er nu al 600 km opzitten. Maar het scheelt vanaf het begin en nu zo'n 5 km.
 
Zou het kunnen liggen aan het feit dat hij een jaar door een vrouw bereden is, die maar 800 kilometer per jaar heeft gemaakt? Misschien is hij nog lui. Ik heb hem vanaf vrijdag en ik heb er nu al 600 km opzitten. Maar het scheelt vanaf het begin en nu zo'n 5 km.

is gelul dat verhaal van zacht/hard inrijden

brommerpraatjes
 
Ik heb ook een ZZR 250 gehad, en die had toen ik hem verkocht 53.000 km, dus daar ligt het niet aan. Dat ding moet in z'n 5e 155-160 km/h lopen. Hoeveel toeren doet ie bij die 140-145 km/h? Kan zijn dat die vrouw er andere tandwielen op gemonteerd heeft. De mijne had dat ook, in z'n 5e liep die 170 en in z'n 6 maar 160 (gebrek aan power bij dat toerental). Die 6 was dus in feite een enorme overdrive (140 km/h bij 9000 toeren...). In de andere richting kan je natuurlijk ook werken... Dus een lagere topsnelheid in elke versnelling.
 
1100 a 1200 toeren op top in de 6 in de 5 maakt hij meer toeren maar heeft vrijwel de zelfde snelheid.

De mijne loopt op stationair ook niet zo snel....... :z

Nee, klinkt inderdaad als afstellingsverhaal. Pakt hij anders wel altijd goed op? En trekt hij ook wel goed door in toeren? Als dat ook niet het geval is moet er echt wat met je afstelling aan de hand zijn.
Ennuhhh ... controleer ook even je luchtfilter.
 
excuus voor de gemiste 25kw, dat verklaard het.

ik zou toch wel ff langs je dealer gaan, voor de zekerheid!

heeft wenig zin broer heeft motor ondertussen dik jaar geleden total loss (in duitsland)gereden zelf gebroken bovenbeen(gecompliceerd),dubbele arm breuk,in enkel nog wat gescheurd en nog wel wat dingen. Nu jaar later is hij alle platen enz kwijt en loopt hij best weer goed.Gelukkig had hij motor allrisk verzekerd.
Die zzr had hij ook al total loss gereden (niet zijn schuld) maar hij stapt voorlopig niet meer op de motor denk ik (kan ik me ook voorstellen als je bijna 1,5 jaar niet fatsoenlijk heb kunnen lopen!!(1e ongeluk had hij linker onderbeen op 2 plaatsen gebroken+verschoven 2e of 3e nekwervel (wipless).

hier zijn+mijn staal verzameling aardige verzameling op je 17&20ste :9
MVC-437X.JPG

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan