Mijn ZZR 250 gaat niet harder dan 140

Status
Niet open voor verdere reacties.

Road devil

MF veteraan
14 mei 2002
2.502
0
Borne
Ik heb een ZZR 250 gekocht, en hij bevalt goed. Ziet er ook nog mooi uit dus dat is niet verkeerd. Alleen de prestatie van de motor valt tegen. Volgens de boekjes kan hij 173 km/per uur, Ik haal met volgas 140 met geluk 145. Ik heb een dubbele uitlaat. Aan beide kanten 1 , dat is volgengs mij zeldzaam voor een zzr, en 1 daar van lekt lucht. Niet bij de cilinder maar bij de voorkant van de demper. Zou het daar aan liggen?
 
Hij trekt wel goed, kan altijd tot het rode gebied zelfs in de 5. In de 5 kan ik 150 heb ik net 5 minuten geleden gestest in de 6, 145. Is een ZZR250 uit 92 nu wel begrenst met een KIT, Of voldoet hij gewoon aan de 25 kw eisen.
 
volgens regelgeving voeldoen ze allemaal volgens mij maar de oudere zzr staan opgegeven voor 36pk de nieuwe voor 34 (volgens buurman die bij de anwb die motoren keurde heeft de oudere een ander uitlaat systeem)
 
Te dunne benzineleiding (na vervanging)?
Verkeerde bougies (ontstekingskaarsen)?
Verstopte filter (benzine/lucht)?
Slecht afgestelde gashendel-kabel (waardoor gasschuif niet helemaal open gaat)?
Ontregelde kleppen (lange tijd niet afgesteld)?


Ik noem maar enkele onnozele dingen op die aanleiding kunnen geven tot een licht gebrekkig vermogen... Er zitten misschien onnozele dingen tussen, maar kijk ze toch maar eens na.
 
Dat hij na de 4,5,6 test nog niet harder ging. Voor mij is het wel een probleempje. Ik ga dit jaar waarschijnlijk op vakantie met 2 kameraden naar Kroatie of Spanje. Misschien met duorijder. De 1 rijd cbr1000f en die Andere FZR600 Is toch lullig als jij nog in nederland staat en hun zijn der al.
 
Dat hij na de 4,5,6 test nog niet harder ging. Voor mij is het wel een probleempje. Ik ga dit jaar waarschijnlijk op vakantie met 2 kameraden naar Kroatie of Spanje. Misschien met duorijder. De 1 rijd cbr1000f en die Andere FZR600 Is toch lullig als jij nog in nederland staat en hun zijn der al.
Ik zou zeggen zoek een goeie motormonteur, en spendeer flink aan een hele grote beurt. ;)

Iig

1 luchtfilter/bougies vernieuwen
2 carbs schoonmaken en afstellen
3 olie verversen & oliefilter vervangen
4 kleppen stellen

evt

5 compressie testen & indien nodig zuigerveren vernieuwen en cilinderwand laten honen



daarna nog wat je verder tegen komt en dan looptie weer als nieuw.

[me]dit is niet sarcastisch bedoeld, maar realistisch[/me]

Trouwens je kunt ook eerst alleen stap 1 doen, testen, stap 2, testen
(stap 3 en 4 zijn alleen om lief te zijn voor 't motortje ;) ), stap 5, testen.

Zo gauw je gewenst resultaat hebt kun je overige stappen weglaten.
 
m'n rsje rijd ook 180 op te teller dus met je zzx-250 moet je dat ook kunnen halen dacht ik zo....
Toch s in het blok gaat zoeken of er nergens valse lucht aangetrokken word ofzo, anders zou ik het ook niet weten
 
de mijne uit 1993 reed dik 180 op de teller......... Vind ik aardig hard voor een 250 cc, aangezien mijn ZXR 400 'maar' 215 op de teller rijdt........
 
Allemaal bedankt voor de Info, ik heb het RDW gevraagt hoe het precies zat met dat 25 kw gedoe. hij staat standaard ingeschreven als 25 kw. Dus wat ik gedaan heb is hem weg gebracht naar de dealer voor een GROTE BEURT en gevraagt hem te kijken hoe het zo langzaam komt. Jullie horen nog van mij of het opgelost is.
 
Als je al gaat met de brommert, neem wel een fles olie mee.
Ze willen wel wat gebruiken.

Die van mij liep 185 top. Zat dan helemaal in het rode gebied.
Was een 26Kw uitvoering, op papier 25 :+
 
Ik heb een ZZR 250 gekocht, en hij bevalt goed. Ziet er ook nog mooi uit dus dat is niet verkeerd. Alleen de prestatie van de motor valt tegen. Volgens de boekjes kan hij 173 km/per uur, Ik haal met volgas 140 met geluk 145. Ik heb een dubbele uitlaat. Aan beide kanten 1 , dat is volgengs mij zeldzaam voor een zzr, en 1 daar van lekt lucht. Niet bij de cilinder maar bij de voorkant van de demper. Zou het daar aan liggen?


Pan op de tank en gaaaaaaaaaaaaaaann!! of vermijd de grote weg!!! *D *D
 
De kosten van de grote beurt bedragen 240 euro, ik ga hem morgen ophalen dus dan zie ik wel of het probleem verbetert is. Volgens de man had ik ook spelling in de achterveer. We zullen morgen wel zien
 
Ik hoop voor je dat hij dan beter rij,
de mijne haalt wel de 170 (op teller dan).
En als hij k*t loop mag je de mijne wel
kopen *D .Ook een '92 met 25d km's op de
teller.

MZZL'Z Spank

nog ff iets naar Spanje rijden is best te doen
heeft een maat van mij ook gedaan met een zzr-250
en die heeft geen problemen gehad.
 
GVD ik heb nu alles geprobeerd, hem in zijn 2 gezet, het slot eraf gehaald, een grote beurt gegeven. Met mijn bek op het contact slot gelegen. Maar harder dan 150 gaat hij echt niet. ;( ;(


ZZR 250 te koop

Mooie blauw zilver fiets, zeer snel uhum. Net een grote berut gehad, nieuwe tandwielen, nieuwe banden, 2500 euro.

Gezocht Hyabusa 25 kw of Zx12R 25 kw. '(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan