Mijn ZZR 250 gaat niet harder dan 140

Status
Niet open voor verdere reacties.

Road devil

MF veteraan
14 mei 2002
2.502
0
Borne
Ik heb een ZZR 250 gekocht, en hij bevalt goed. Ziet er ook nog mooi uit dus dat is niet verkeerd. Alleen de prestatie van de motor valt tegen. Volgens de boekjes kan hij 173 km/per uur, Ik haal met volgas 140 met geluk 145. Ik heb een dubbele uitlaat. Aan beide kanten 1 , dat is volgengs mij zeldzaam voor een zzr, en 1 daar van lekt lucht. Niet bij de cilinder maar bij de voorkant van de demper. Zou het daar aan liggen?
 
Correctie: Ik heb laast met wind mee bult af 160 Gehaald. Maarja 160 jippie.

Nou dan rij je toch 10km/u harder dan de 1 pitter Honda NX250 van me jongere broer :P

Ding is volgens mij anders behoorlijk lui als er nix gevonden kan worden.... wie heeft er op gereden? Je zit nu 10km/u onder de top.... beetje door blijven blazen, wie weet haal je de 170 dan wel.... vind 160 nog heel wat voor een 250cc'er hoor.....
 
Ik heb een zzr 250 uit 2000. Volgens mijn boekje heeft hij 36 PK bij 12.500 tpm en toch staat op kenteken dat ie geschikt is voor licht rijbewijs (25kw= ongeveer 34 pk) Max koppel bereikt ie bij 9.000 tpm. Ik zal als ik jou was een " owners manual" kopen. Is maar een klein boekje maar redelijk dik. Staat in hoe je hem moet onderhouden en de specificaties. Ik zal effe kijken welke bandenspanning je moet hebben, dus daar kom ik nog op terug.

Hij gaat best snel van z'n plek, maar op de snelweg is het niks. Bij 120 km per uur maakt ie in z'n 6 zo'n 10.000-11.000 toeren. De topsnelheid is 170 op de teller, echt veel harder gaat ie niet.
 
Laatst bewerkt:
Kick, het is al een oud topic. Maar ik zit nog steeds met het zelfde probleem. De dealer heeft er naar gekeken en kan niks vinden wat raar zou moeten zijn. Ik heb nu ook beide zuigers laten vervangen. Maar dat heeft ook niet geholpen. De tandwielen zijn gewoon standaard. Wie wil er een keer een testje doen zzr tegen zzr. Kijken of hij in Accelleratie ook zo slecht is.

Nog een vraag wat zijn trouwens de snelste 25kwers.
zxr zzr gs ?
 
Nee klopt niet, die zzr250 loopt voor een 25kw belachelijk hard. ook is het zo dat hij eigenlijk ietsje meer levert nog.

Zodoende ben je dus verzekert van een goede 25kw. Terwijl je met een terugtune set in bv een gs misschien op 20kw zit.

Daarbij komt ook nog eens dat een zzr250 net zo zwaar is als een brommer ofzo })

Maar hoeveel toeren draait hij bij die 140-145?
 
Onderling verschillen de 25KW fietsen wel iets, maar dat is absoluut niet veel. De één rijdt 150, de ander wel 180, maar vergeet niet dat dit allemaal tellersnelheden zijn, het echte verschil is te verwaarlozen. Zelf heb ik een begrensde SV (25KW) en die is iets sneller als een RS125 (22KW) in optrekken en topsnelheid. De enige manier om hierachter te komen is door gewoon een paar wedstrijdjes te doen.
 
ik heb een 25kw cbr '94 19.000km
loopt ook maar krap 160 ;( en het max toerental is 10.000 verbruik ongeveer 1:18/19
Ook ik zou willen dat het ding harder liep :z
(m'n luchtfilter moet wel vervangen worden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan