Mijn ZZR1100-EML

prachtige machine, en goed voor heel veel plezier.
Zag dit forum toevallig langskomen, en herinneringen kwamen direct weer boven.
Ik heb nl. 8 jaar zo'n zelfde span gereden, ongeveer 80000km. door heel europa.
Met 2 kleine meiden in de bak.
Prachtige jaren, met relatief weinig problemen. Alleen idd de km telleraandrijving. heb nog een opnemer liggen, voor wie hem nodig heeft laat maar horen.

Veel plezier, en houd de bovenkant boven.
 
Het is niet alleen de meenemen, ook de extra kabel van achter naar voor die eigenlijk net te kort is en daardoor best veel te verduren krijgt. We hebben iets langere en daarvan hebben we er nog geen terug gehad. Maar het blijft een niet zo ideale plek ;)
 
Afgelopen weekend heerlijk gereden naar Genemuiden. Motor rijdt perfect. Er stond in Genemuiden een Hayabusa met zo'n zelfde bak en een heel mooi zadel (vond ik). Op internet gezocht en erachter gekomen dat het een bagster zadel was. Contact gehad met een leverancier en die stuurden er vrijblijvend één op. Die was er gisteren en gaat blijven hoor, erg blij mee. Zit heerlijk en erg mooi.
540.jpg

Meteen de sticker van kuip en zijkappen gehaald. Was in de oude stijl met roze en mintgroen, niet mijn ding. Op de bak zit het onder de lak. Even zien hoe ik dat ga doen. Mss een sticker erover op gewoon spuiten.

Op de stuurinrichting zat nog een heel klein beetje speling, vandaag de arm eraf gehaald waar de 2 stuurstangen op zitten. Aan 1 kant zit ie met een M12 bout aan het zijspanframe, 2 kogellagertjes en er was er inderdaad 1 verrot. Nieuwtjes erin, speling weg en weer fris. Voor de geïnteresseerden, het is SKF 6001 2RS

540.jpg

Bovenste gat de 2 lagertjes, midden en onder stuurstangen en ertussen nog een gat voor de stuurdemper.
 
Afgelopen weekend heerlijk gereden naar Genemuiden. Motor rijdt perfect. Er stond in Genemuiden een Hayabusa met zo'n zelfde bak en een heel mooi zadel (vond ik). Op internet gezocht en erachter gekomen dat het een bagster zadel was. Contact gehad met een leverancier en die stuurden er vrijblijvend één op. Die was er gisteren en gaat blijven hoor, erg blij mee. Zit heerlijk en erg mooi.
[afbeelding]

Wat een mooie buddyseat. Kan jij de leverancier vermelden, want dan ga ik even bellen.
 
Ik heb het zadel hier besteld;

http://www.bagsterstore.nl/

Kreeg hem thuisgestuurd om proef te rijden, als ik hem wil houden kan ik hem betalen, zo niet gaat ie retour. Maar erg prettig, stevig zadel en prima zit.
 
Mooi zadel, zit je nu wat lager als origineel of zit de duo hoger? (Of lijkt het alleen zo)

Gingen die stuurkogels makkelijk los? Zijn inbus toch?
 
Duo zit wat hoger denk ik, niet echt te merken hoor. Is meer de vorm.

In het conische deel van de stuurkogel zit inderdaad een binnenzeskant. Kun je hem tegenhouden. Verder sleutel 17 en een stuurkogeltrekker. Daar ging het makkelijk mee.
 
Zo eindelijk weer tijd voor het span gehad. Een paar weken terug was ik ergens in NL aan het werk en dacht zondagmiddag 'even' naar huis te rijden om het span thuis te zette. Dat liep ff anders.
Op de snelweg ongeveer bij Hellracer in z'n tuin, linkerbaan en aardige gangetje, gaf de ketting het op.. Grote knal, ketting weg en aandrijving ook :/
Tussen het andere verkeer door de vluchtstrook opgeschoten en de WW gebeld. Hulde voor de ANWB. Al heel snel was er wagen die mij niet mee kon nemen, maar wel de weg veilig maakte met pionnetjes, hij heeft een andere gebeld en binnen een uur werd ie opgeladen en ik ben thuis afgezet.

Thuis meteen tanden van tandwielen geteld (niet standaard natuurlijk), nw besteld en de rest van de kapotte delen, achterspatbord en kettingkast, tweedehands besteld. Gelukkig het blok niet stukgeslagen. Dinsdagavond thuis gekomen van 3 weken werken en gisteren meteen begonnen aan de motor. Net proefgereden.
540.jpg


Dean demonteert het oude tandwiel
540.jpg


Verse ketting. Klink-tool erbij gekocht, werkt goed.
540.jpg


Wat de oorzaak van het breken is weet ik niet. Ketting is nu in een baan rond de aarde denk ik. Niet meer gezien..
 
Alles nog redelijk afgelopen dus. Schade te overzien, niemand anders schade toegebracht en een zoon die lekker mee helpt.
 
Inderdaad schade valt mee. Wel is de linker zijkap gebarsten, maar ach. Daar rijdt ie niet minder door.
 
Die ketting vond het Brabantse land veel te gezellig, genoeg gewerkt, tijd voor ontspanning.

:+

Gelukkig dat de schade meevalt en dat je weer kunt rijden. :t
 
Dat zal het zijn. Heb nog getwijfeld je te bellen, maar dacht die heeft genoeg aan z'n kop. Ik had niet verwacht dat ANWB me thuis zou brengen en dan gaan we al opties door je kop om hem te stallen..
 
Mijn beste ervaring met Hellracer is: Je kan d'r een goeie bak koffie krijgen, en als hij je mag wil ie sokken met je ruilen.
 
~ en als hij je mag wil ie sokken met je ruilen.


Denk dat ik wel ongeveer dezelfde maat heb als hem, maarreh, kan jij nog sokken aan in die schoenen die je laatst aan had? :?
 
Zo, effe een oud topic wakker schudden. Erg rustig op de zijspan afdeling van het MF. Hier ook hoor, weinig gereden, druk in huis aan het klussen. Maar dat is zga klaar.
Ik heb nieuwe banden voor het span besteld. Er zaten Michelin energy savers op. Die deden mij denken aan de Avons die ik vroeger op de motoren had. Slijtage nihil, net als de grip :N. Vooral op kortere rotondes heb ik vaak een glijdend voorwiel.

Ik heb Goodyears besteld, 4 seasons. Ik heb zoiets ook onder de vierwieler en dat bevalt me prima. Hopelijk na het weekend monteren.

Profil_vector4seasonsg2_WM.jpg
 
Zo, de nieuwe sloffen zitten eronder.

Eerste indruk is erg positief. Op wegen waar ik hem normaal aan het glijden kreeg is dat nu nog niet gelukt.
Ik heb ze voorlopig op 2 bar staan.

Blij mee!
 

Bijlagen

  • IMG_20181113_132711.jpg
    IMG_20181113_132711.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 20
  • IMG_20181113_132629.jpg
    IMG_20181113_132629.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 20
mooie bandjes hoor, zien er goed uit onder die combi. Rijd jij nu rond met 2 bar rondom of heb je wat wisselende drukken

benno
Ik heb ze nu rondom hetzelfde staan. Voorheen had ik voor- en zijwiel op 1.8 en achter wat harder.
 
Ik heb zelf gekozen om de normale michelin achter te houden. Deze bevalt mij kwa stijfheid en grip prima. (2.2 bar)

Echter heb ik voor gekozen voor een winterband vanwege de grip. Tevens ook op 1.8 bar.

Het schijnt nogal snel te slijten bij zomers weer zo winterband achter.... vandaar mijn keuze die goed bevalt :-)

Tevens rij ik niet altijd even rustig;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan