Mikuni 5mm zeskantsproeiers conversietabel gezocht

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.560
113.009
Rèswèk
Eigenlijk zegt mijn aanhef al genoeg, de uitleg

Zover ik weet zijn de Mikuni sproeiermaten een weergave van de doorlaat van een hoeveelheid vloeistof met een bepaalde viscositeit met daar nog een stukje tijd en vloeistofkilom aan vast. Zo meet ik een 240 sproeier op 1,35mm maar ook 220 sproeiers meet ik 1,35. zodat op enig moment niet meer kan vergelijken wat de juiste sproeier met de juiste doorlaat is. Ik denk dat Mikuni zelf al niet heel erg nauwkeurig is. Is er een vergelijkingstabel die mijn metrische meetgereedschapje naar Mikunimaten vertaalt?
Ik heb geen WPHB van Mikuni
Google geeft geen resultaat
Op de Mikuni site staat misschien wel wat maar dat is beyond searchresults
 
Hier heb ik enige tijd geleden ook naar gezocht en wat info gevonden op een scooter forum. Zelf gebruik ik de kleinere maten in een vm20 carburateur voor op de Kreidler.
Daar zitten ook de zeskant M5 sproeiers in maar daar gaat het metrische stelsel op.
Bv , nu rijd ik met sproeier 65 en die is ook 0,65mm doorlaat.
In jouw geval kan ik me nog voorstellen dat de lengte vd boring ook varieerd , zodat de diameter wel hetzelfde is maar de opbrengst varieerd door de lengte..🤔
 
Je zou eens een bericht kunnen sturen naar @Frank! Die doet erg veul met carburateurs.
Dat heb jij bij deze toch gedaan

Hier heb ik enige tijd geleden ook naar gezocht en wat info gevonden op een scooter forum. Zelf gebruik ik de kleinere maten in een vm20 carburateur voor op de Kreidler.
Daar zitten ook de zeskant M5 sproeiers in maar daar gaat het metrische stelsel op.
Bv , nu rijd ik met sproeier 65 en die is ook 0,65mm doorlaat.
In jouw geval kan ik me nog voorstellen dat de lengte vd boring ook varieerd , zodat de diameter wel hetzelfde is maar de opbrengst varieerd door de lengte..🤔
Dat is waar.
 
Zeker dat je originele sproeiers heb? Ik weet wel dat een tijd terug sproeiers voor de VM20 (op m'n zündapp) schaars waren en veel imitatie aangeboden werd, met onregelmatige maatvoering tot gevolg....
hmm, we hebben een doos met de verzamelde messingwerken die uit verschillende gasfabrieken komen... Herkomst van meerdere dus dubieus of onbekend maar wel zeker dat er originele bij zitten die net zo afwijken als een vuurpijl bij windkracht 12. Daarom is dus de hele vraag ontstaan. Er zijn er 1 of 2 bij die 100 sproeiers die we weg kunnen gooien, rare dingen... Maar je kan je voorstellen dat als ik 2 240 sproeiers nodig heb en een doos met sproeiers heb staan en daarnaast een meet apparaat voor sproeiers dat ik niet twee sproeiers ga kopen waarvan ik ook niet weet wat de referentie is. Ik wil uit die messingvoorraad gewoon 2 240 sproeiers selecteren en dan maakt het me geen jota uit wat er op staat, of dat nou 110 of 380 is, de doorlaat moet kloppen. En ookk voor de toekomst, als er kleinere in moeten
@Janbros heb jij daar nix over?
 
Je kunt er ook een druppel tin in solderen en dan met ruimers op de door jou gewenste maat maken.
Heb ik in t verleden wel eens gedaan, dan niet vergeten de maat wat erop staat ff te verwijderen en ik deed dan met n graveerpen ff de gemaakte maat erop.
 
Je kunt er ook een druppel tin in solderen en dan met ruimers op de door jou gewenste maat maken.
Heb ik in t verleden wel eens gedaan, dan niet vergeten de maat wat erop staat ff te verwijderen en ik deed dan met n graveerpen ff de gemaakte maat erop.
Dat inderdaad, ware het niet dat ik dan nóg niet weet wat de diameter van het gat van een 240 sproeier hoort te zijn, of heb ik het nog steeds niet goed uitgelegd.
we hebben gewoon 100 sproeiers in alle maten maar alle sproeiers zijn anders dan dat er op staat, ik kan bestellen en solderen tot ik een ons weeg en ook bij een bestelling hadden we twee dezelfde sproeiers met een andere gemeten maat... 🤷‍♂️
 
Terug
Bovenaan Onderaan