mileu eisen -> begrensing 1e en 2e versnellin

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.403
7
Hoe zit dit nou ?

Mij lijkt het complete bullshit.

Nu weet ik wel dat ze in the us veel hogere mileu eisen hebben en dat als je dus een us motor hebt er best iets van waarheid in kan zitten.

In japan trouwens hetzelfde verhaal..maarja hoeveel honda's worden nu nog daadwerkelijk in japan gebouwd en niet in europa ?
 

Yammie

MF veteraan
24 mrt 2002
1.601
0
45
Uden-City
De eisen in NL zijn strenger dan die in The States.

Edit: Maar over welke eisen heb je het nu precies.
Welke emissie-eisen heb ik het dus over :?
 

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.403
7
De eisen in NL zijn strenger dan die in The States.

Edit: Maar over welke eisen heb je het nu precies.
Welke emissie-eisen heb ik het dus over :?
In het algemeen. Lees op het forum dat er schijnbaar apparaatjes zijn omdat je motor in je 1e en bijv. ook 2e versnelling is begrensd.

Maaruh the states is wel duidelijk strenger.. tenminste veel delen wel..daarom zijn er hier bepaalde GTI uitvoeringen en in the states niet omdat die niet aan de emissie's voldoen. Vooral californie zijn ze erg erg streng.
 

TTeun

MF veteraan
26 nov 2001
2.167
0
thuis
Op woensdag 12 juni 2002 20:48 schreef Emiel2 het volgende:
... dat ze in the us veel hogere mileu eisen hebben...
Dat lijkt mij complete bullshit. Dat land waar men nooit milieuverdragen ondertekend en de benzine net zo veel kost per gallon als hier per liter :?
 

Yammie

MF veteraan
24 mrt 2002
1.601
0
45
Uden-City
Maaruh the states is wel duidelijk strenger.. tenminste veel delen wel..daarom zijn er hier bepaalde GTI uitvoeringen en in the states niet omdat die niet aan de emissie's voldoen. Vooral californie zijn ze erg erg streng.
Nogmaals welke eisen :?
En kom eens met concrete voorbeelden ;)
 

Froggy

MF veteraan
13 aug 2001
10.430
1
38
Noord-Limburg
Op woensdag 12 juni 2002 20:56 schreef Emiel2 het volgende:In het algemeen. Lees op het forum dat er schijnbaar apparaatjes zijn omdat je motor in je 1e en bijv. ook 2e versnelling is begrensd.
Waarom :?
Om de uitlaatgassen :?
Dan kunnen ze beter een goeie katalysator plaatsen.
 

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.403
7
dude's!! :D

dat probeer ik nu dus uit te zoeken.. (omschrijf ut misschien wat brak..

zijn motoren in 1e en soms 2e versnellingen begrensd ? of sommige in iedergeval.

zoja is dat dan vanwege mileu eisen ?
 

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
De eisen in NL zijn strenger dan die in The States.

Edit: Maar over welke eisen heb je het nu precies.
Welke emissie-eisen heb ik het dus over :?
doe maar andersom

op mn Chevy zit allerhande milieumeuk die een europeaan nu nog steeds niet heeft
en vele Californië modellen hebben zelfs zo een doos aan boord met mileuregelingen
10 jaar geleden al zelfs
nu komen de cats pas op motoren en daar hadden sommigen ze al
 

Niels

MF veteraan
Donateur
21 mei 2001
19.812
6
dude's!! :D

dat probeer ik nu dus uit te zoeken.. (omschrijf ut misschien wat brak..

zijn motoren in 1e en soms 2e versnellingen begrensd ? of sommige in iedergeval.

zoja is dat dan vanwege mileu eisen ?
ja is mileueis, is er ook af te halen door de chip opnieuw te programmeren
 

Erik van Dam

MF veteraan
30 sep 2001
5.020
0
Doetinchem
www.debandenman.nl
dude's!! :D

dat probeer ik nu dus uit te zoeken.. (omschrijf ut misschien wat brak..

zijn motoren in 1e en soms 2e versnellingen begrensd ? of sommige in iedergeval.

zoja is dat dan vanwege mileu eisen ?
Suzuki's zijn in de 2e en de 3e versnelling vaak begrensd vanwege milieu eisen. Zie: http://www.motopro.nl/assets/images/html/g-pack_list.html (NB geluidsoverlast valt ook onder milieu) In Californië lopen ze ver vooruit op sommige aspecten van het milieu, bij de benzinemeter van een import '72 Alfa Spider staat: "Unleaded Fuel Only"
Van bijna ieder motorfiets in de VS zijn twee uitvoeringen: Californië en de rest van de staten.
 

John Janssen

Die hard MF'er
26 okt 2001
588
0
Dordrecht
Bezoek site
Het grote verschil tussen californie en de rest van de USA zijn:

- Het brandstof systeem moet geheel gesloten zijn. Normaal ventileren de vlotterkamers van carbs naar de buitenlucht. Dat mag dus niet in CAL. Daarom zit er een hele slangen toestand op CAL fietsen.

- Alle CAL fietsen hebben een catalysator. Dus bijvoorbeeld de ZX-9R heeft een titanium demper zonder cat, maar een RVS demper met cat in CAL.

Alleen Suzuki begrenst zijn fietsen in bepaalde versnellingen middels een schakel positie sensor. De meeste in 2de en 3de, de hayabusa ook in 6de.
Er komt een roze, zwarte en nog een kleur draadje uit de CDI naar een driehoekige stekker. Trek de stekker los en plaats een 6.5 kOhm weerstand tussen de roze draad en massa. De CDI denk dan in de 6de versnelling te staan. Oh ja, het vrijstand lampje werkt dan niet meer. G-pack kost 60 Euro, weerstandje 10 Eurocent.

john.
 

GuZ

MF veteraan
4 jun 2001
12.005
5
WAT NOU! (Amsterdam-Oost)
dude's!! :D

dat probeer ik nu dus uit te zoeken.. (omschrijf ut misschien wat brak..

zijn motoren in 1e en soms 2e versnellingen begrensd ? of sommige in iedergeval.

zoja is dat dan vanwege mileu eisen ?
geluid en/of milieu eisen...

op de duke zit bv. een soort luchtklepje op de carb die vals lucht aanzuigt in de 1+2+3 versnelling boven een bepaald toerental...

erg simpel om dat te omzeilen...
 

B2

MF veteraan
4 jul 2001
1.855
42
Belgie (Gent)
een nieuwe kuip helft met spiegel en pinkers 500 euro, als je denkt dat ie in neutraal staat en rustig afstapt
Ik heb eens ergens gelezen dat je ervoor kan zorgen dat het vrijstand lampje wel werkt met een bepaalde schakeling. Dan is dat probleem ook van de baan.
 

PeeJay

MF veteraan
Donateur
13 aug 2001
8.858
6
39
Onder een steen
Bij mijn rijschool werd mij verteld dat ik eigenlijk niet mocht vertrouwen op het groene lampje.
Iets wat ik dus wel doe :)