mileu eisen -> begrensing 1e en 2e versnellin

Capoeirist

MF veteraan
14 mrt 2002
10.411
18
Hoe zit dit nou ?

Mij lijkt het complete bullshit.

Nu weet ik wel dat ze in the us veel hogere mileu eisen hebben en dat als je dus een us motor hebt er best iets van waarheid in kan zitten.

In japan trouwens hetzelfde verhaal..maarja hoeveel honda's worden nu nog daadwerkelijk in japan gebouwd en niet in europa ?
 
De eisen in NL zijn strenger dan die in The States.

Edit: Maar over welke eisen heb je het nu precies.
Welke emissie-eisen heb ik het dus over :?

In het algemeen. Lees op het forum dat er schijnbaar apparaatjes zijn omdat je motor in je 1e en bijv. ook 2e versnelling is begrensd.

Maaruh the states is wel duidelijk strenger.. tenminste veel delen wel..daarom zijn er hier bepaalde GTI uitvoeringen en in the states niet omdat die niet aan de emissie's voldoen. Vooral californie zijn ze erg erg streng.
 
Op woensdag 12 juni 2002 20:48 schreef Emiel2 het volgende:
... dat ze in the us veel hogere mileu eisen hebben...

Dat lijkt mij complete bullshit. Dat land waar men nooit milieuverdragen ondertekend en de benzine net zo veel kost per gallon als hier per liter :?
 
dude's!! :D

dat probeer ik nu dus uit te zoeken.. (omschrijf ut misschien wat brak..

zijn motoren in 1e en soms 2e versnellingen begrensd ? of sommige in iedergeval.

zoja is dat dan vanwege mileu eisen ?
 
De eisen in NL zijn strenger dan die in The States.

Edit: Maar over welke eisen heb je het nu precies.
Welke emissie-eisen heb ik het dus over :?
doe maar andersom

op mn Chevy zit allerhande milieumeuk die een europeaan nu nog steeds niet heeft
en vele Californië modellen hebben zelfs zo een doos aan boord met mileuregelingen
10 jaar geleden al zelfs
nu komen de cats pas op motoren en daar hadden sommigen ze al
 
dude's!! :D

dat probeer ik nu dus uit te zoeken.. (omschrijf ut misschien wat brak..

zijn motoren in 1e en soms 2e versnellingen begrensd ? of sommige in iedergeval.

zoja is dat dan vanwege mileu eisen ?
Suzuki's zijn in de 2e en de 3e versnelling vaak begrensd vanwege milieu eisen. Zie: http://www.motopro.nl/assets/images/html/g-pack_list.html (NB geluidsoverlast valt ook onder milieu) In Californië lopen ze ver vooruit op sommige aspecten van het milieu, bij de benzinemeter van een import '72 Alfa Spider staat: "Unleaded Fuel Only"
Van bijna ieder motorfiets in de VS zijn twee uitvoeringen: Californië en de rest van de staten.
 
Het grote verschil tussen californie en de rest van de USA zijn:

- Het brandstof systeem moet geheel gesloten zijn. Normaal ventileren de vlotterkamers van carbs naar de buitenlucht. Dat mag dus niet in CAL. Daarom zit er een hele slangen toestand op CAL fietsen.

- Alle CAL fietsen hebben een catalysator. Dus bijvoorbeeld de ZX-9R heeft een titanium demper zonder cat, maar een RVS demper met cat in CAL.

Alleen Suzuki begrenst zijn fietsen in bepaalde versnellingen middels een schakel positie sensor. De meeste in 2de en 3de, de hayabusa ook in 6de.
Er komt een roze, zwarte en nog een kleur draadje uit de CDI naar een driehoekige stekker. Trek de stekker los en plaats een 6.5 kOhm weerstand tussen de roze draad en massa. De CDI denk dan in de 6de versnelling te staan. Oh ja, het vrijstand lampje werkt dan niet meer. G-pack kost 60 Euro, weerstandje 10 Eurocent.

john.
 
dude's!! :D

dat probeer ik nu dus uit te zoeken.. (omschrijf ut misschien wat brak..

zijn motoren in 1e en soms 2e versnellingen begrensd ? of sommige in iedergeval.

zoja is dat dan vanwege mileu eisen ?
geluid en/of milieu eisen...

op de duke zit bv. een soort luchtklepje op de carb die vals lucht aanzuigt in de 1+2+3 versnelling boven een bepaald toerental...

erg simpel om dat te omzeilen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan