Milieuzone voor motorfietsen in nederland (grote steden zoals adam>

Je weet dan 10 jaar in de techniek een eeuwigheid is?

Ja er zijn inderdaad grote problemen, die waren er sowieso de vraag stijgt en onze infra was ook aan modernisering toe. Die staat al een poosje namelijk
Dus er moet flink geïnvesteerd worden. En men is er nu ook dagelijks mee bezig.

Problemen komen er ook aan de "voedende" kant alle zon en windenergie moet "weg/verbruikt" kunnen en er komt zoveel bij dat dat ook problemen gaat geven inderdaad.

Er moeten dus meerdere oplossingen komen:
Zoveel mogelijk dichtbij verdelen, niet meer het klassieke denken van centrale en het net op, maar probeer het in je wijk / stadsdeel op te lossen.
Zonnepanelen die de buurman voeden bv omdat daar de droger aanstaat
Een EV die niet gebruikt wordt via slimme software laten terugladen op het net.
Accu's in huizen, Accu's bij tussenstations er lopen diverse proefprojecten

De zogenaamde vraagsturing, mijn EV kan ook perfect opladen in een 2,5 uur. Wanneer ik kan aangeven wanneer ik hem nodig heb (dat kan hij ook zelf leren) kan hij ook mooi laden op een tijdstip dat er overcapaciteit is op het net.
Ik doe het nu al zelf, de motor laden/wassen/drogen zoveel mogelijk bij zonneschijn, mijn eigen zonnepanelen gebruik ik dan optimaal.

Alles moet op de schop, gebruik en infra en inderdaad daar wordt druk aan gewerkt. (ik zit er ook midden in ;))
Erg leuk en uitdagend.

En eens, veel hobbels en kosten dat is minder. En er zal her en der nog wel eens wat mis gaan.

Maar ik denk persoonlijk dat het een heel eind gaat lukken, dat zwarte denken dat de komende 10 jaar alles misgaat gaat er bij mij niet in.

edit:
Er komen her en der steeds meer slimme projecten zie bv: Giga Storage Rhino Batterij
Er zal altijd wel ondernemers die er geld in zien en met slimme oplossingen komen.
Sommige kansloos, sommige kunnen misschien echt bijdragen en nieuwe oplossingen geven.

Even over dat moderniseren en uitbreiden van het stroomnet.
Er heeft na privatisering altijd in de energiewet gestaan dat deze kosten niet op de eindgebruiker verhaalt mochten worden.
Die regels zijn er nu uit dus wij gaan uiteindelijk de rekening betalen van dat hele vergroening gebeuren.
Maar ja alles voor het milieu he. B|
 
Tja, dan verschillen we daar dus over van mening. Ik heb ook een V70 met 40 liter-ringtank en sta dus elke 350 kilometer te tanken. Ik rij nooit op benzine omdat ik niet uit kom en hoef ook zelden te tanken bij een hele dure pomp (dat verschil kan bij LPG zo 40% zijn). Met veel km's weet je al snel waar je voordelig kunt tanken en tussen de 300 en 350 km kom ik eigenlijk altijd wel ergens langs. Natuurlijk was een grotere tank handig geweest, maar ervaar het niet als vervelend. Ook niet als ik twee keer op een dag moet tanken. Laat staan dat ik het ding vervloek.

Ook voor mij is op dit moment een elektrische auto niet haalbaar. Binnen mijn budget vallen alleen modellen met een te kleine actieradius en omdat ik door mijn woonsituatie ben veroordeeld tot laden aan een publieke laadpaal is de ouwe Volvo op gas al snel nog een stuk voordeliger. Dus ook ik stap nog niet over. Maar dat wil niet meteen zeggen dat EV kut is en nooit wat gaat worden. Alleen mijn overstapmoment is nog niet aangebroken.

Ik reed niet voor niets eerder met een belastingvrij dieseltje waarmee ik op 1 tank 750km kon rijden maar diesel rijden kan gewoon niet meer uit in het huidige vijandige anti diesel klimaat.
 
Even over dat moderniseren en uitbreiden van het stroomnet.
Er heeft na privatisering altijd in de energiewet gestaan dat deze kosten niet op de eindgebruiker verhaalt mochten worden.
Die regels zijn er nu uit dus wij gaan uiteindelijk de rekening betalen van dat hele vergroening gebeuren.
Maar ja alles voor het milieu he. B|

Niks alles voor het milieu.
Onze infra is op sommige stukken 60 jaar oud. Schakelstations enz moeten allemaal vervangen worden.

Wat je ook doet het gaat geld kosten.
En we betalen sowieso, of zelf via de rekening, of via belasting.

Echter ben ik het zeker met je eens dat je wel erg goed moet kijken hoe of wat.
En niet een centrale van tig miljoen bouwen die dan op hout moet branden, beetje iq en minder geldwolven zou een goede aanvulling zijn.

De discussie wordt nogal eens door een roze groene bril bekeken. daar moeten we scherp opblijven.
Sommige voorstellen denk ik ook, man man man |(

Maar wanneer iets groen kan en het is ook nog eens haalbaar moeten we het niet nalaten uiteraard.
En moderniseren kan uiteindelijk ook wat opleveren in de toekomst, ook al lijkt dat niet zo.
 
Doorrijders zijn er niet veel meer, grootste gros is hobbyrijder tegenwoordig, waaronder me myself and I
Ik ben wel een echte liefhebber!
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn er ook nooit geweest, niet veel in ieder geval.
Schrijf ik al jaren: ik ben een mooi weer rijder..btw net even een stukje moeten fietsen, geen pretje met die kou en regen.

Kan mijn hybride pas morgenvroeg ophalen na de re-call en accu check... _O-

Lijkt mij op een motor nu ook levensgevaarlijk.
 
Handvatverwarming aan en gaan :+
Geen denken aan, ga niet zitten rotzooien aan de bedrading en rest van mijn lichaam wordt toch niet warm , en met kou functioneer ik niet goed op de duc en wordt helemaal een hok van een motor..... ;)

Volgend jaar weer en gaan we de winter in met drammen en zeuren over de bekende ‘problemen’ die ikzelf niet heb. En ook niet aangepraat wordt.
 
Niks alles voor het milieu.
Onze infra is op sommige stukken 60 jaar oud. Schakelstations enz moeten allemaal vervangen worden.

Wat je ook doet het gaat geld kosten.
En we betalen sowieso, of zelf via de rekening, of via belasting.

Echter ben ik het zeker met je eens dat je wel erg goed moet kijken hoe of wat.
En niet een centrale van tig miljoen bouwen die dan op hout moet branden, beetje iq en minder geldwolven zou een goede aanvulling zijn.

De discussie wordt nogal eens door een roze groene bril bekeken. daar moeten we scherp opblijven.
Sommige voorstellen denk ik ook, man man man |(

Maar wanneer iets groen kan en het is ook nog eens haalbaar moeten we het niet nalaten uiteraard.
En moderniseren kan uiteindelijk ook wat opleveren in de toekomst, ook al lijkt dat niet zo.

De bedoeling van die eindgebruiker bescherming in de energiewet was dat de geprivatiseerde stroom producenten dit uit de behaalde winsten zouden gaan betalen.
Het mocht dus niet op de eindgebruiker verhaalt worden. Wat nu wel gaat gebeuren. Het vast recht en netwerk gebruik kan nu ongebreideld omhoog
 
Het was altijd 25 jaar, en toen moest het milieu opeens gered worden...

Ze hadden die woonwerk rijders met een oldtimer aan moeten pakken.
 
Net op 1 vandaag, je mag in Den Haag niet meer op je klassieke brommer rijden tenzij je een ontheffing koopt voor 40 dagdelen per jaar.
Ze zijn echt compleet van de pot gerukt!
 
Net op 1 vandaag, je mag in Den Haag niet meer op je klassieke brommer rijden tenzij je een ontheffing koopt voor 40 dagdelen per jaar.
Ze zijn echt van de pot gerukt!
Ik zag gister inderdaad iets van een bord in den haag met milieuregels voor snor- en bromfietsen.
 
Onzin natuurlijk, kijk eens bv in Nigeria wat Shell en de olie daar achter laten?
Alles vervuild zeker wanneer het de grond uit moet.

Het heeft sowieso geen zin om zo een rigide stelling in te nemen.

Olie stopt, hoe dan ook. (uiteindelijk is het ook nog eens gewoon op)

Dus we moeten wat:
Elektrisch -> zeker lijkt nu een beter alternatief dan olie, is dat ook? misschien de toekomst zal het leren.
Waterstof -> zeker, moeilijker te verwerken maar volgens mij goed toepasbaar bij grote apparaten, scheepvaart, vrachtwagens.
vul iets in -> zeker, blijven zoeken en rondkijken.

Stilstand is geen optie.

En ja er moeten oplossingen komen anders krijgen we ellende.
En @IndianScout roept dan wel 1 kerncentrale, klaar alles kan weg, maar daar klopt niets van. Voor ons huidige energie verbruik heb je een hele rits kerncentrales nodig (pak even de getallen van de grootste ter wereld in Japan erbij, lang niet genoeg)
Naast complex, duur en ook weer afhankelijk van een zeldzame grondstof zijn er een aantal misschien een tussenoplossing maar zeker geen eindoplossing.

Dus we kunnen alle nieuwe oplossingen wel afbranden en belachelijk maken maar ik ben er blij mee.

En zoveel branden er niet af, ja gebeurd af en toe, en wordt dan uiteraard dik uitgemeten.
Accu's gaan al lang mee, en het rijd gewoon heerlijk.
Ja ik kan het weten, de Energica rijd heerlijk en voldoet in mijn rijbereik. Ik vind het mijn mijn 40 jaar motorervaring een heerlijke motor.
Dus zeker een goed alternatief nu.

Let op, voor nu lijkt het beter, ik zeg niet dat het dat op de lange duur is, ik weet niet wat er allemaal nog komt.
Super oplossing voor accu's -> zou heel mooi zijn
Hele nieuwe grondstof? -> prachtig laten we het hopen/

Maar de haat naar EV is nergens voor nodig en ICE zit in de eindfase, hoe dan ook. (en ja het is er nog wel een poos)
Ik vind dat we blij moeten zijn met ieder alternatief en die toejuichen ipv belachelijk maken.

En ja het kan niet de oplossing voor je zijn, jammer dan niet. Het blijft een eigen keuze.

Het grappige is ook dat alle tegenstanders van alles roepen over accu's maar wel allemaal een telefoon/laptop/gereedschap op accu's hebben.
Dat is dan weer geen probleem. Wat denk je dat dat aan grondstoffen kost?

Elke oplossing vergt grondstoffen, we moeten de juiste vinden met de minste impact.
Ik zou niet meer reageren in dit topic maar doe dit toch .
ICE zal dan wel in zijn laatste fase zitten , ik ga niet elektrisch rijden , nu niet en over 40 jaar ook niet .
 
Terug
Bovenaan Onderaan