Hybride
Doei Greta, tot nooit.
Dit is nu het niveau... Zucht.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik snap dat autofabrikanten beginnen met allerlei dure opties in vooral de luxere modellen.In plaats van alleen maar afgeven op anderen kun je je ook eens afvragen hoe dit komt.
Hoe meer er van verkocht wordt, hoe meer concurrentie er komt, hoe goedkoper het wordt net zolang tot het ook in die Vivio zit.
Zo gaat het ook met die elektrische voertuigen. Tesla begon met opzet met de duurdere versies omdat ze daar meer marge op hebben, die worden verkocht in een segment waar dat kan. Je kunt geen dure aandrijflijn verkopen in een spotgoedkoop autootje, dat is dan immers niet goedkoop meer.
Vandaar die eerste dure auto’s en gelukkig heeft de regering visie getoond door die ook aantrekkelijk te maken zodat ze ook verkocht worden, anders heeft het nog geen nut. Inmiddels zijn er kleinere en betaalbaardere modellen maar dat komt alleen maar doordat de ontwikkeling is betaald door de klanten van de eerste modellen.
Uiteindelijk is het altijd de “gewone man” in de Vivio die alles betaalt. Een groot bedrijf verdient aan de consument, de consument betaalt dus de rekening. Bij de overheid net zo, de overheid kan heel veel geld uitgeven maar uiteindelijk wordt dat opgebracht door de gewone belastingbetaler.Ik snap dat autofabrikanten beginnen met allerlei dure opties in vooral de luxere modellen.
Dat de regering een bepaalde kant op wil, dat snap ik ook nog wel. Alleen maak je nu een denkfout door te zeggen dat de ontwikkeling is betaald door klanten die in deze 'luxe' bakken de nieuwste snufjes hebben aangeschaft. Dat is dus NIET zo.
De rekening wordt betaald door gewone man in zijn Vivio.
Iedere liter benzine1 euro extra belasting. Wegenbelasting in 'normaal' tarief. Die kan dus niet bijna gratis rijden.
De Tesla-rijder (de meesten) rijdt wel bijna gratis in z'n dure lease-bak zonder bijtelling en zonder/ laag MRB. Deze gebruikers zitten vaak al niet in de laagste salarisschaal. Krijgen ze er ook nog een 'gratis' auto bij, die door 'Jan-met-de-pet' is betaald. Lekker makkelijk lullen!
Belasting op stroom is 10 ct/kwh. Voor grote (zakelijke) verbruikers is dat maar 1 ct/kwh (>50000kwh)Overigens is elektriciteit ongeveer net zo zwaar belast als benzine. Ruim de helft van de prijs per kWh is belasting (bijna 10 cent per kWh + daar BTW overheen, op een prijs van ca. 22 cent per kWh, bij benzine is dat 80 cent + BTW daaroverheen per ca. 1,60)
Ja, veel projecten ontsporen bij de overheid volledig.De overheid kan heel veel geld uitgeven maar uiteindelijk wordt dat opgebracht door de gewone belastingbetaler.
Dat geldt voor die elektrische auto’s op naam van bedrijven, het geldt ook voor de Betuwelijn, de Hoge snelheidslijn, de Noord-Zuidlijn, alle mislukte IT projecten van de overheid waar miljarden mee verkwist worden.
Die regeling is bedoeld voor hobbyisten die oldtimers koesteren, ben ik helemaal voor. Belazeren op de manier die ik noemde mag van mij hard worden aangepakt.Hoho de boel belazeren als je een mooie oldtimer hebt?
Die regeling is er niet voor niets gekomen, als ik voor al mijn oldtimers de volle mep moet betalen is het gauw voorbij. Bovendien betaald niemand mij daar wat voor het is geen subsidie maar een dure hobby uit eigen zak betaald.
3 zijn komend jaar vrijgesteld van APK
...Maar ook fijn dat je belastingkorting geen subsidie wilt noemen, dan krijgen al die dure Tesla’s dus ook geen subsidie. Alleen belastingkorting als MIA, KIA en VAMIL, en dat is dus wat anders.
Stel: aanschafprijs van de elektrische auto (code E 3110) | € 70.000 | |
Maximaal komt in aanmerking (volgens codeomschrijving) | € 40.000 | |
Milieu-investeringsaftrekpercentage (volgens code) | 13,5% | |
Milieu-investeringsaftrek | € 5.400 | |
Belastingtarief op de winst (voorbeeldpercentage) | 25% | |
Netto voordeel | € 1.350 |
Ik zou een nieuwe fiets kopen, oud ding zeg. Je weet dat ik al 40 jaar motor rij toch? en nee ik ben niet als baby opgestapt..... Mijn fiets is ouder dan jij.....
.....Elektrieke gedrochten....
Bijna uit de jaren 50 maar dan is je fiets dus inderdaad oud (en ja ik ook )Fiets komt uit de jaren 50 jij ook?
En als je hebt opgelet hoef ik die moderne meuk niet. Mijn 84-er koekblik vind ik al erg modern.
Als je de oldtimerregeling met die elektrieke gedrochten gaat vergelijken snap je het natuurlijk wel. Die regel is er omdat de hobby niet onbetaalbaar word.
..
Btw had de stoomtrein subsidie? En de eerste vliegmachines of de eerste motorfietsen en auto's ?
Die werden als levensgevaarlijk beschouwd door de regering destijds, je moest er lopend met een rode vlag voor gaan lopen van de overheid.
Waarom moet iets waarvan het succes nog moet blijken over de ruggen van iedereen voor een al bevoordeelde klasse betaald worden?
Omdat het zo geweldig is?
Lol,
Maar dat snappen ze niet, jan met de pet betaalt de EV
Over zijn old timer is het korting volgens @groote brommert
En ja dat is het ook over de Tesla's zelfs de eerste Tesla's
Je moest hem gewoon betalen hoor alleen mocht je dat bedrag dus met de MIA, KIA en VAMIL regelingen aftrekken van je belasting aangifte en bij een hoge aangifte gaf dat een hele leuke aftrekpost. (zeker bij de eerste series)
Geen inkomen dat jaar door b.v. een tegenvaller ook geen korting.
(Dit jaar met de corona shit zullen er ook zeker ondernemers zijn die niets aan de korting hebben omdat ze negatief uitkomen)
Maar nee, jan met de pet betaald...... lekker volhouden.
Over de aftrekposten die in rap tempo afgebouwd worden even het volgende:
2019: 27% max bedrag 40.000 eur nu mits volledig EV, Hybride is geen aftrek meer.
2020: 13,5% max bedrag 40.000 eur idem
2021: vervalt.
Kortom de zakelijker rijder heeft volgend geen eens recht meer op de MIA enz. Weg voordeel.
(De particulier krijgt nu wel voordelen)
Ik heb het dan over aankoop.
(Bij de lease heb je nog wel wat voordelen maar dan is het je auto ook niet)
Bij een ongeluk en hij is TL of verkoop binnen 5 jaar, dan krijg je een correctie omdat de regeling over 5 jaar loopt. (zakelijke afschrijving)
Dus minder korting.
Voorbeeld berekening dit jaar aanschaf EV van 70,000 eur:
Rekenvoorbeeld MIA-voordeel
Stel: aanschafprijs van de elektrische auto (code E 3110) € 70.000 Maximaal komt in aanmerking (volgens codeomschrijving) € 40.000 Milieu-investeringsaftrekpercentage (volgens code) 13,5% Milieu-investeringsaftrek € 5.400 Belastingtarief op de winst (voorbeeldpercentage) 25% Netto voordeel € 1.350
Niet verzonnen van het RVO link
Kortom de ondernemer die een Tesla koopt van 70000 betaald dus 1350 eur minder belasting. Je krijgt geen 1350, je betaald minder belasting.
Die 1350 is max. boven de 40k wordt het niet hoger ook niet de Tesla van 130k.
(die 1350 eur korting heb je dus ook pas wanneer 5 jaar gereden)
En ja in 2021 dus afgelopen.
Maar ok, aso's zijn het die EV rijders en jan met de pet maar betalen.....
Ik zou een nieuwe fiets kopen, oud ding zeg. Je weet dat ik al 40 jaar motor rij toch? en nee ik ben niet als baby opgestapt.
Je vergeet 1 klein dingetje. Je betaalt geen houderschapsbelasting voor een ev en bij wat die wegen is dat al gauw 1200 euro of meer per jaar voordeel.
Uiteindelijk is het altijd de “gewone man” in de Vivio die alles betaalt. Een groot bedrijf verdient aan de consument, de consument betaalt dus de rekening. Bij de overheid net zo, de overheid kan heel veel geld uitgeven maar uiteindelijk wordt dat opgebracht door de gewone belastingbetaler.
De gewone (modale) belastingbetaler betaalt helemaal niet zo veel belasting. Er gaat wel een flink bedrag naar de overheid maar dat zijn voornamelijk premies voor de sociale verzekeringen. Inkomens boven de 34.000 euro gaan pas inkomstenbelasting betalen.
Het verbieden van auto’s motoren en brommers ( milieu zones ) Is allemaal symbool politiek. Je krijgt je naam in de krant en word dus bekent als mens of partij.
Door de eerste corona golf is een Duitsland duidelijk aangetoond dat minder verkeer in de steden niet heeft gezorgd voor minder vervuiling. De grote vervuiling komt van de industrie. Maar de mensen in de grote steden vervuilen zelf ook. In de 20 winden die één mens per dag laat zit CO-CO2-ch4 en nog wel wat gassen. Ook produceren mensen fijnstof. Daar komt bij dat huizen en kantoren verwarmt of gekoeld moeten worden, er moet gekookt worden, de bekende houtkachel. enz enz.
Het is dus niet raar dat uit Duitse metingen is gebleken dat auto’s motoren en brommers niet de grote vervuilers zijn. Dit is ook gebleken in Rotterdam, Utrecht en Antwerpen waar na invoering van een milieu zone de vervuiling niet is gedaald.
Dus ook de motor draagt aan de vervuiling nauwelijks bij, maar zolang de mainstream media bij elk bericht over milieu vervuiling of opwarming van de aarde een foto van een auto plaatst werkt deze propaganda machine tegen de traditionele vervoermiddelen goed.
Als de mens de veroorzaker is van het milieu probleem is er maar één oplossing. MINDER MENSEN !!
Minder consumeren dus langer doen met je auto, motor, bromfiets. Dus geen zones.
Langer doen met je tv, mobiel, ijskast, stofzuiger enz enz. en laten repareren.
Hier zit alleen één groot nadeel aan. Het is slecht voor de economie. Dan krijg je economische krimp.
Zolang de economie belangrijker is als het milieu, houden we symbool politiek en komt er een dag dat je motor ( auto of brommer ) ergens niet meer in mag ☹