Milieuzone voor motorfietsen in nederland (grote steden zoals adam>

Die Tesla's waren "noodzakelijk" om kantoorpikkies naar hun "werkplek" te vervoeren. Tijdens de pandemie was dit opeens niet meer "noodzakelijk", thuiswerken werd de norm. Zou het niet verstandig zijn om dit thuiswerken voort te zetten na de pandemie? Geen Tesla's meer op de weg, verder ook weinig verkeer, lekker motorrijden.:]
 
In plaats van alleen maar afgeven op anderen kun je je ook eens afvragen hoe dit komt.
Hoe meer er van verkocht wordt, hoe meer concurrentie er komt, hoe goedkoper het wordt net zolang tot het ook in die Vivio zit.

Zo gaat het ook met die elektrische voertuigen. Tesla begon met opzet met de duurdere versies omdat ze daar meer marge op hebben, die worden verkocht in een segment waar dat kan. Je kunt geen dure aandrijflijn verkopen in een spotgoedkoop autootje, dat is dan immers niet goedkoop meer.

Vandaar die eerste dure auto’s en gelukkig heeft de regering visie getoond door die ook aantrekkelijk te maken zodat ze ook verkocht worden, anders heeft het nog geen nut. Inmiddels zijn er kleinere en betaalbaardere modellen maar dat komt alleen maar doordat de ontwikkeling is betaald door de klanten van de eerste modellen.
Ik snap dat autofabrikanten beginnen met allerlei dure opties in vooral de luxere modellen.
Dat de regering een bepaalde kant op wil, dat snap ik ook nog wel. Alleen maak je nu een denkfout door te zeggen dat de ontwikkeling is betaald door klanten die in deze 'luxe' bakken de nieuwste snufjes hebben aangeschaft. Dat is dus NIET zo.
De rekening wordt betaald door gewone man in zijn Vivio.
Iedere liter benzine1 euro extra belasting. Wegenbelasting in 'normaal' tarief. Die kan dus niet bijna gratis rijden.
De Tesla-rijder (de meesten) rijdt wel bijna gratis in z'n dure lease-bak zonder bijtelling en zonder/ laag MRB. Deze gebruikers zitten vaak al niet in de laagste salarisschaal. Krijgen ze er ook nog een 'gratis' auto bij, die door 'Jan-met-de-pet' is betaald. Lekker makkelijk lullen!
 
Ik ben helemaal met je eens dat het bijtellingsbeleid van de overheid erg slecht is. De stimulans was veel te groot aan het begin en is daarna te snel afgebouwd. Vooral mensen met een ruim bovenmodaal inkomen hebben kunnen profiteren en nu de EV voor de gewone man wat meer in bereik komt is er nauwelijks nog voordeel te behalen. Wat dat betreft is de aanschafsubsidie voor particuliere autokopers veel beter, alleen is daarvoor maar een schijntje beschikbaar van de inkomstenderving uit bijtelling.

Overigens is elektriciteit ongeveer net zo zwaar belast als benzine. Ruim de helft van de prijs per kWh is belasting (bijna 10 cent per kWh + daar BTW overheen, op een prijs van ca. 22 cent per kWh, bij benzine is dat 80 cent + BTW daaroverheen per ca. 1,60)
 
Ik snap dat autofabrikanten beginnen met allerlei dure opties in vooral de luxere modellen.
Dat de regering een bepaalde kant op wil, dat snap ik ook nog wel. Alleen maak je nu een denkfout door te zeggen dat de ontwikkeling is betaald door klanten die in deze 'luxe' bakken de nieuwste snufjes hebben aangeschaft. Dat is dus NIET zo.
De rekening wordt betaald door gewone man in zijn Vivio.
Iedere liter benzine1 euro extra belasting. Wegenbelasting in 'normaal' tarief. Die kan dus niet bijna gratis rijden.
De Tesla-rijder (de meesten) rijdt wel bijna gratis in z'n dure lease-bak zonder bijtelling en zonder/ laag MRB. Deze gebruikers zitten vaak al niet in de laagste salarisschaal. Krijgen ze er ook nog een 'gratis' auto bij, die door 'Jan-met-de-pet' is betaald. Lekker makkelijk lullen!
Uiteindelijk is het altijd de “gewone man” in de Vivio die alles betaalt. Een groot bedrijf verdient aan de consument, de consument betaalt dus de rekening. Bij de overheid net zo, de overheid kan heel veel geld uitgeven maar uiteindelijk wordt dat opgebracht door de gewone belastingbetaler.

Dat geldt voor die elektrische auto’s op naam van bedrijven, het geldt ook voor de Betuwelijn, de Hoge snelheidslijn, de Noord-Zuidlijn, alle mislukte IT projecten van de overheid waar miljarden mee verkwist worden.

Het geldt ook voor de belastingkorting voor oldtimers, voor de lieden die een chassis van 40 jaar oud uit het buitenland halen, daar een nieuwe carrosserie op bouwen en vervolgens geheel belastingvrij rijden met een grote bak.
Daar heeft verder niemand iets aan, het is gewoon de zaak belazeren.
Dan liever een elektrische auto, dat is innovatie, daar leren we van en daar gaat het toch naar toe. En anders dan al die bodemloze putten heb ik er totaal geen moeite mee dat die Tesla mede door mij als belastingbetaler betaald wordt. Een heel goede besteding.

BTW, ik heb geen Tesla, te groot en te duur voor mij als particulier. Wel een Zero en de particuliere elektrische auto van een ander merk komt hopelijk komend jaar.
 
Overigens is elektriciteit ongeveer net zo zwaar belast als benzine. Ruim de helft van de prijs per kWh is belasting (bijna 10 cent per kWh + daar BTW overheen, op een prijs van ca. 22 cent per kWh, bij benzine is dat 80 cent + BTW daaroverheen per ca. 1,60)
Belasting op stroom is 10 ct/kwh. Voor grote (zakelijke) verbruikers is dat maar 1 ct/kwh (>50000kwh)
Ook hier heeft de elec. lease-bak die op de zaak de accu "bijtankt" weer flink voordeel.
Als gewone consument heb je altijd het nakijken.

De overheid kan heel veel geld uitgeven maar uiteindelijk wordt dat opgebracht door de gewone belastingbetaler.

Dat geldt voor die elektrische auto’s op naam van bedrijven, het geldt ook voor de Betuwelijn, de Hoge snelheidslijn, de Noord-Zuidlijn, alle mislukte IT projecten van de overheid waar miljarden mee verkwist worden.
Ja, veel projecten ontsporen bij de overheid volledig.
Dan moet een project vanwege wanbeleid toch op laatste moment alsnog gerepareerd worden.
Natuurlijk mag project niet mislukken en proberen de verantwoordelijke ambtenaren in ultimo toch nog hun hachje te redden.

Komt daarna alsnog weer een (3)dubbele kostenpost.
Zelf van heel nabij vernomen. Fouten in IT overheidsproject moesten hoe dan ook gerepareerd worden.
De IT-consultant berekende 3x de hoofdprijs. NIEMAND die zich dan nog zorg maakt of uitgebrachte offerte nog wel reëel is.
De man in kwestie gaf aan, dat je in zo'n geval werkelijk ALLES kan vragen!
De eigenaar van de Vivio mag dat weer gaan betalen!
 
Hoho de boel belazeren als je een mooie oldtimer hebt?
Die regeling is er niet voor niets gekomen, als ik voor al mijn oldtimers de volle mep moet betalen is het gauw voorbij. Bovendien betaald niemand mij daar wat voor het is geen subsidie maar een dure hobby uit eigen zak betaald.
3 zijn komend jaar vrijgesteld van APK🤪
 
Hoho de boel belazeren als je een mooie oldtimer hebt?
Die regeling is er niet voor niets gekomen, als ik voor al mijn oldtimers de volle mep moet betalen is het gauw voorbij. Bovendien betaald niemand mij daar wat voor het is geen subsidie maar een dure hobby uit eigen zak betaald.
3 zijn komend jaar vrijgesteld van APK🤪
Die regeling is bedoeld voor hobbyisten die oldtimers koesteren, ben ik helemaal voor. Belazeren op de manier die ik noemde mag van mij hard worden aangepakt.

Wat jij zegt geldt natuurlijk net zo goed voor eigenaars van elektrische voertuigen, als die de volle mep moeten betalen dan gaat niemand overstappen en blijft iedereen op brandstof rijden, dan voldoen we dus nooit aan de doelstellingen.
Maar ook fijn dat je belastingkorting geen subsidie wilt noemen, dan krijgen al die dure Tesla’s dus ook geen subsidie. Alleen belastingkorting als MIA, KIA en VAMIL, en dat is dus wat anders.

Waar hebben we ons dan al die tijd zo druk over gemaakt ?
 
...Maar ook fijn dat je belastingkorting geen subsidie wilt noemen, dan krijgen al die dure Tesla’s dus ook geen subsidie. Alleen belastingkorting als MIA, KIA en VAMIL, en dat is dus wat anders.

Lol,

Maar dat snappen ze niet, jan met de pet betaalt de EV 🤪 🤪
Over zijn old timer is het korting volgens @groote brommert
En ja dat is het ook over de Tesla's zelfs de eerste Tesla's

Je moest hem gewoon betalen hoor alleen mocht je dat bedrag dus met de MIA, KIA en VAMIL regelingen aftrekken van je belasting aangifte en bij een hoge aangifte gaf dat een hele leuke aftrekpost. (zeker bij de eerste series)
Geen inkomen dat jaar door b.v. een tegenvaller ook geen korting.
(Dit jaar met de corona shit zullen er ook zeker ondernemers zijn die niets aan de korting hebben omdat ze negatief uitkomen)

Maar nee, jan met de pet betaald...... lekker volhouden.

Over de aftrekposten die in rap tempo afgebouwd worden even het volgende:

2019: 27% max bedrag 40.000 eur nu mits volledig EV, Hybride is geen aftrek meer.
2020: 13,5% max bedrag 40.000 eur idem
2021: vervalt.


Kortom de zakelijker rijder heeft volgend geen eens recht meer op de MIA enz. Weg voordeel.
(De particulier krijgt nu wel voordelen)
Ik heb het dan over aankoop.
(Bij de lease heb je nog wel wat voordelen maar dan is het je auto ook niet)

Bij een ongeluk en hij is TL of verkoop binnen 5 jaar, dan krijg je een correctie omdat de regeling over 5 jaar loopt. (zakelijke afschrijving)
Dus minder korting.

Voorbeeld berekening dit jaar aanschaf EV van 70,000 eur:

Rekenvoorbeeld MIA-voordeel
Stel: aanschafprijs van de elektrische auto (code E 3110)€ 70.000
Maximaal komt in aanmerking (volgens codeomschrijving)€ 40.000
Milieu-investeringsaftrekpercentage (volgens code)13,5%
Milieu-investeringsaftrek€ 5.400
Belastingtarief op de winst (voorbeeldpercentage)25%
Netto voordeel€ 1.350

Niet verzonnen van het RVO link

Kortom de ondernemer die een Tesla koopt van 70000 betaald dus 1350 eur minder belasting. Je krijgt geen 1350, je betaald minder belasting.
Die 1350 is max. boven de 40k wordt het niet hoger ook niet de Tesla van 130k.
(die 1350 eur korting heb je dus ook pas wanneer 5 jaar gereden)

En ja in 2021 dus afgelopen.

Maar ok, aso's zijn het die EV rijders en jan met de pet maar betalen..... 8)7

.... Mijn fiets is ouder dan jij.....
Ik zou een nieuwe fiets kopen, oud ding zeg. Je weet dat ik al 40 jaar motor rij toch? en nee ik ben niet als baby opgestapt.
 
Fiets komt uit de jaren 50 jij ook?
En als je hebt opgelet hoef ik die moderne meuk niet. Mijn 84-er koekblik vind ik al erg modern.
Wel made in the Netherlands dat dan weer wel😎
 
Als je de oldtimerregeling met die elektrieke gedrochten gaat vergelijken snap je het natuurlijk wel. Die regel is er omdat de hobby niet onbetaalbaar word. Nadat er in de jaren 90 administratieve kosten bij kwamen.


Btw had de stoomtrein subsidie? En de eerste vliegmachines of de eerste motorfietsen en auto's ?
Die werden als levensgevaarlijk beschouwd door de regering destijds, je moest er lopend met een rode vlag voor gaan lopen van de overheid.
Waarom moet iets waarvan het succes nog moet blijken over de ruggen van iedereen voor een al bevoordeelde klasse betaald worden?
Omdat het zo geweldig is?
 
.....Elektrieke gedrochten....

Heb je zulke verschrikkelijke rijervaringen met elektrische auto’s en -motoren ?

Apart. Doet mij denken aan een buurman die 7 klassiekers heeft in allerlei garages, hier tegenover bijvoorbeeld staat zijn Volvo P1800 waar ie vaak mee bezig is. Hij was hier een tijdje terug, helemaal wildenthousiast over een ritje dat ie had gemaakt in een Tesla van een kennis. Hoezo kom jij dan op die vreemde kwalificatie. Hoe kom je daarbij ?

Je zegt net zelf dat die elektrische auto’s voor bedrijven geen subsidie krijgen, net als jouw oldtimers. Wat je zegt is net ontkracht, hier vlak boven.
 
Ik heb vorig week in Zelhelm die Zero’s bekeken en die zien er best goed uit. Iig stukken beter dan die gedrochten van BMW zoals een RT.
 
Fiets komt uit de jaren 50 jij ook?
En als je hebt opgelet hoef ik die moderne meuk niet. Mijn 84-er koekblik vind ik al erg modern.
Bijna uit de jaren 50 maar dan is je fiets dus inderdaad oud 🙂 (en ja ik ook ☺️ )

En ik ga jou zeker niet verplichten moderne meuk te rijden, dat roep ik al heel lang.
Wil je er niet op rijden, blijft gerust rijden op wat je wilt.
Het nadeel is dat er plekken komen in Nederland waar je niet meer mag rijden, dat is niet niet keuze, maar het gebeurd wel.
Daarnaast is het de vraag hoeveel last je er van hebt.

Ik ben geen evangelist, ik hoor wel graag juiste argumenten en geef die ook graag.
Ik verwacht dan een normaal gesprek, dat is volgens mij niet te veel gevraagd.

Als je de oldtimerregeling met die elektrieke gedrochten gaat vergelijken snap je het natuurlijk wel. Die regel is er omdat de hobby niet onbetaalbaar word.
..
Btw had de stoomtrein subsidie? En de eerste vliegmachines of de eerste motorfietsen en auto's ?
Die werden als levensgevaarlijk beschouwd door de regering destijds, je moest er lopend met een rode vlag voor gaan lopen van de overheid.
Waarom moet iets waarvan het succes nog moet blijken over de ruggen van iedereen voor een al bevoordeelde klasse betaald worden?
Omdat het zo geweldig is?

Ik kan niet anders zeggen dat je het heel mooi uitlegt. (je argumenten kun je ook voor EV toepassen)

En nogmaals het is geen subsidie !!! het is belastingkorting, je betaald dus minder belasting. (je krijgt niets!)

En aan de hand van jou voorbeeld loop ik er even doorheen:

Stoom en vliegen bij opzetten, subsidies/kortingen? Ik heb werkelijk geen idee? Vast niet maar alles was anders toen. Ik weet het niet.

Nu wordt de EV als levensgevaarlijk beschouwd en zijn er maatregelen om uit garages enz te houden. (leuke overeenkomst, je weet hoe het gegaan is met de auto, de EV heeft dus een mooie toekomst 🙂 )

En dan is zal ik je laatste regel wat uitgebreider uitleggen.
Ten eerste klopt je aanname niet dat het over de ruggen van alle mensen gaat. Nogmaals er wordt geen subsidie gegeven bedrijven / personen krijgen belastingkorting. Er komt dus wel in het algemeen minder belasting binnen.
(Grote bedrijven lukt dat toch wel, Nederland loopt daarin voorop met zijn brievenbus firma's)

Je komt op allerlei manier een belastingkorting krijgen met innovatie, er is zelfs een hele belastingbox voor.
De Nederlandse regering stimuleert dat en dat is een goede zaak.
We hebben doelen, we willen technische dingen maken, EV maar ook vliegtuigen, ruimtevaart, minder uitstoot, alternatieve energie enz enz.
Uiteindelijk profiteert iedereen daarvan!! Dus nee het is niet over de ruggen van maar voordeel voor het geheel.
Nederland voorop in de wereld en banen enz. Dat moet je gewoon willen. En dat is lastig.

En ja daar gaan soms dingen mis door geldwolven en subsidies (dan wel subsidies die dan gegeven worden) door verkeerde personen aan verkeerde projecten. Dat hou je helaas altijd. Ook zwaar tegen en aanpakken. Zwevers eruit, slimme mensen er in.

En ja bedrijven/rijken hebben nu eenmaal geld en daar moet je het geld proberen vandaan te halen dat is nu eenmaal niet anders.
In plaats van dat ze dat op een eiland of in Monaco plaatsen wil je dat ze dat hier doen.

Dus belastingvoordeel (dat trekt iedereen, ook jij met je oldtimer korting)

Zo is de regeling voor EV er gekomen omdat de regering een beslissing nam dat dat goed voor de leefbaarheid was in Nederland.
Die regeling wordt afgebouwd en is dus in 2021 voor aankoop EV weg!

Specifiek Tesla:
Ik ben met je eens dat het eerste jaar er veel te veel korting gegeven werd op de Tesla. Die auto was boven de 100k en daar kon je volgens mij 70k belastingkorting over terugkrijgen. (let op korting op je winst, geen subsidie)

Dat was teveel, verkeerde beslissing. Dat heeft alleen maar voor haat gezorgd bij veel mensen en daar hebben we nu, nu alles stopt nog steeds last van. Dat had minder gemogen.
En ja 100k neerleggen kunnen dan alleen maar mensen die het goed hebben. Ik heb er ook nooit eentje gekocht. Veel te duur.
Die korting komt pas het jaar daarop in je belastingaangifte.

En ja het is nodig, het is anders dan vroeger. Ja mensen willen geld verdienen, maar wanneer een bank niet met je mee wilt gaan en je wilt wat nieuws maken is dat ontzettend lastig en moeilijk. Deze belasting kortingen helpen daar ontzettend bij. Je wilt ook eten aan het eind van de maand

Specifiek Tesla, dat heeft heel veel geld gekost. Tesla maakte pas vorig jaar voor het eerst winst!
Zonder voordelen was het nooit gelukt.
En dat Musk zo rijk is komt door aandelen en slimme dingen, niet van de winst van Tesla, jaren en jaren verlies.

Heel verhaal, ik ben voor voordelen op innoveren. Je moet vooruit. Bij stilzitten komen ze links en rechts voorbij. Als Europa is het al lastig genoeg op het wereld toneel.
En ja dan hebben een aantal rijke mensen voordelen, maar je moet naar het totaal kijken. Een Tesla heeft nu een Nederlandse vestiging en dat levert weer banen op.
Het is een wisselwerking, beter dan geld zien verdwijnen naar andere plekken waar we niets aan hebben.

En ja we moeten dat strak controleren, hufters hou je toch.
Maar ok, Tesla maakt nu op eigen kracht winst en de belasting voordelen op aankoop zijn in 2021 weg voor de zakelijke markt.
(Particulier en lease heeft nog wat voordeeltjes maar dat verdwijnt ook wel)

De EV moet dan op eigen kracht verder, we gaan het zien of er een toekomst is.
 
Lol,

Maar dat snappen ze niet, jan met de pet betaalt de EV 🤪 🤪
Over zijn old timer is het korting volgens @groote brommert
En ja dat is het ook over de Tesla's zelfs de eerste Tesla's

Je moest hem gewoon betalen hoor alleen mocht je dat bedrag dus met de MIA, KIA en VAMIL regelingen aftrekken van je belasting aangifte en bij een hoge aangifte gaf dat een hele leuke aftrekpost. (zeker bij de eerste series)
Geen inkomen dat jaar door b.v. een tegenvaller ook geen korting.
(Dit jaar met de corona shit zullen er ook zeker ondernemers zijn die niets aan de korting hebben omdat ze negatief uitkomen)

Maar nee, jan met de pet betaald...... lekker volhouden.

Over de aftrekposten die in rap tempo afgebouwd worden even het volgende:

2019: 27% max bedrag 40.000 eur nu mits volledig EV, Hybride is geen aftrek meer.
2020: 13,5% max bedrag 40.000 eur idem
2021: vervalt.


Kortom de zakelijker rijder heeft volgend geen eens recht meer op de MIA enz. Weg voordeel.
(De particulier krijgt nu wel voordelen)
Ik heb het dan over aankoop.
(Bij de lease heb je nog wel wat voordelen maar dan is het je auto ook niet)

Bij een ongeluk en hij is TL of verkoop binnen 5 jaar, dan krijg je een correctie omdat de regeling over 5 jaar loopt. (zakelijke afschrijving)
Dus minder korting.

Voorbeeld berekening dit jaar aanschaf EV van 70,000 eur:

Rekenvoorbeeld MIA-voordeel
Stel: aanschafprijs van de elektrische auto (code E 3110)€ 70.000
Maximaal komt in aanmerking (volgens codeomschrijving)€ 40.000
Milieu-investeringsaftrekpercentage (volgens code)13,5%
Milieu-investeringsaftrek€ 5.400
Belastingtarief op de winst (voorbeeldpercentage)25%
Netto voordeel€ 1.350

Niet verzonnen van het RVO link

Kortom de ondernemer die een Tesla koopt van 70000 betaald dus 1350 eur minder belasting. Je krijgt geen 1350, je betaald minder belasting.
Die 1350 is max. boven de 40k wordt het niet hoger ook niet de Tesla van 130k.
(die 1350 eur korting heb je dus ook pas wanneer 5 jaar gereden)

En ja in 2021 dus afgelopen.

Maar ok, aso's zijn het die EV rijders en jan met de pet maar betalen..... 8)7


Ik zou een nieuwe fiets kopen, oud ding zeg. Je weet dat ik al 40 jaar motor rij toch? en nee ik ben niet als baby opgestapt.

Je vergeet 1 klein dingetje. Je betaalt geen houderschapsbelasting voor een ev en bij wat die wegen is dat al gauw 1200 euro of meer per jaar voordeel.
 
Je vergeet 1 klein dingetje. Je betaalt geen houderschapsbelasting voor een ev en bij wat die wegen is dat al gauw 1200 euro of meer per jaar voordeel.

Klopt, maar niet vergeten om de volgende redenen:

Dat voordeel is er voor iedereen ook de particulier die een tweedehands koopt.
De tweedehands markt voor EV begint nu zeker te komen.

Tot dit jaar is dat zo, in een voorstel willen ze dat handhaven tot 2024 ik weet niet of dat al aangenomen is.
Maar dan is het iig na 2024 afgelopen, hoe duur het dat wordt weet ik niet.
Er is nu ook verschil tussen Diesel en LPG en benzine.

Het speelveld wordt langzaam gelijk en verschillen zullen er blijven.
Kijk maar Diesel - Benzine dat scheelt ook veel.
 
Ik ben blij met mijn oude brikken, dat hoef ik niet keer op keer op te schrijven met veel te veel woorden.
Ik vind het verdacht als iemand dat wel doet.
Ook het telkens vernoemen dat iets ontkracht zou zijn wat een dooddoener.
Ik typ af en toe wat en heb medelijden met mensen die hele dagen achter zo'n ding zitten. Ja ze kunnen opscheppen met veel woorden en gladde praatjes typen over hoe geweldig iets is. Ik ben het daar niet mee eens. Helaas word veel beslist door dergelijke lieden die alles beter denken te weten. Met de EV is dat ook het geval het word beslist door die lui en je moet er aan meedoen.
Ik geloof er niet in, en al helemaal de manier waarop al niet. Papieren werkelijkheden opdringen is in helaas, we gaan het zien.
 
Uiteindelijk is het altijd de “gewone man” in de Vivio die alles betaalt. Een groot bedrijf verdient aan de consument, de consument betaalt dus de rekening. Bij de overheid net zo, de overheid kan heel veel geld uitgeven maar uiteindelijk wordt dat opgebracht door de gewone belastingbetaler.

De gewone (modale) belastingbetaler betaalt helemaal niet zo veel belasting. Er gaat wel een flink bedrag naar de overheid maar dat zijn voornamelijk premies voor de sociale verzekeringen. Inkomens boven de 34.000 euro gaan pas inkomstenbelasting betalen.
 
De gewone (modale) belastingbetaler betaalt helemaal niet zo veel belasting. Er gaat wel een flink bedrag naar de overheid maar dat zijn voornamelijk premies voor de sociale verzekeringen. Inkomens boven de 34.000 euro gaan pas inkomstenbelasting betalen.

En alle milieu belastingen, btw en accijnzen zijn geen belasting?
 
Het verbieden van auto’s motoren en brommers ( milieu zones ) Is allemaal symbool politiek. Je krijgt je naam in de krant en word dus bekent als mens of partij.
Door de eerste corona golf is een Duitsland duidelijk aangetoond dat minder verkeer in de steden niet heeft gezorgd voor minder vervuiling. De grote vervuiling komt van de industrie. Maar de mensen in de grote steden vervuilen zelf ook. In de 20 winden die één mens per dag laat zit CO-CO2-ch4 en nog wel wat gassen. Ook produceren mensen fijnstof. Daar komt bij dat huizen en kantoren verwarmt of gekoeld moeten worden, er moet gekookt worden, de bekende houtkachel. enz enz.

Het is dus niet raar dat uit Duitse metingen is gebleken dat auto’s motoren en brommers niet de grote vervuilers zijn. Dit is ook gebleken in Rotterdam, Utrecht en Antwerpen waar na invoering van een milieu zone de vervuiling niet is gedaald.

Dus ook de motor draagt aan de vervuiling nauwelijks bij, maar zolang de mainstream media bij elk bericht over milieu vervuiling of opwarming van de aarde een foto van een auto plaatst werkt deze propaganda machine tegen de traditionele vervoermiddelen goed.

Als de mens de veroorzaker is van het milieu probleem is er maar één oplossing. MINDER MENSEN !!
Minder consumeren dus langer doen met je auto, motor, bromfiets. Dus geen zones.
Langer doen met je tv, mobiel, ijskast, stofzuiger enz enz. en laten repareren.
Hier zit alleen één groot nadeel aan. Het is slecht voor de economie. Dan krijg je economische krimp.
Zolang de economie belangrijker is als het milieu, houden we symbool politiek en komt er een dag dat je motor ( auto of brommer ) ergens niet meer in mag ☹
 
Het verbieden van auto’s motoren en brommers ( milieu zones ) Is allemaal symbool politiek. Je krijgt je naam in de krant en word dus bekent als mens of partij.
Door de eerste corona golf is een Duitsland duidelijk aangetoond dat minder verkeer in de steden niet heeft gezorgd voor minder vervuiling. De grote vervuiling komt van de industrie. Maar de mensen in de grote steden vervuilen zelf ook. In de 20 winden die één mens per dag laat zit CO-CO2-ch4 en nog wel wat gassen. Ook produceren mensen fijnstof. Daar komt bij dat huizen en kantoren verwarmt of gekoeld moeten worden, er moet gekookt worden, de bekende houtkachel. enz enz.

Het is dus niet raar dat uit Duitse metingen is gebleken dat auto’s motoren en brommers niet de grote vervuilers zijn. Dit is ook gebleken in Rotterdam, Utrecht en Antwerpen waar na invoering van een milieu zone de vervuiling niet is gedaald.

Dus ook de motor draagt aan de vervuiling nauwelijks bij, maar zolang de mainstream media bij elk bericht over milieu vervuiling of opwarming van de aarde een foto van een auto plaatst werkt deze propaganda machine tegen de traditionele vervoermiddelen goed.

Als de mens de veroorzaker is van het milieu probleem is er maar één oplossing. MINDER MENSEN !!
Minder consumeren dus langer doen met je auto, motor, bromfiets. Dus geen zones.
Langer doen met je tv, mobiel, ijskast, stofzuiger enz enz. en laten repareren.
Hier zit alleen één groot nadeel aan. Het is slecht voor de economie. Dan krijg je economische krimp.
Zolang de economie belangrijker is als het milieu, houden we symbool politiek en komt er een dag dat je motor ( auto of brommer ) ergens niet meer in mag ☹

Heb je een bron? Zou dat onderzoek wel willen lezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan