Milieuzone voor motorfietsen in nederland (grote steden zoals adam>

Dus... Waarom zou het dan opeens moeilijk zijn voor motorzaken?

Heb ik toch al genoemd? Moeilijk zeg ik niet trouwens.
Heeft ook geen zin om verder te speculeren, mocht die apk er komen zie ik dan wel weer wat de regels zijn.
 
Als die APK er komt dan ga ik met open pijpen rijden en wissel ze terug naar origineel voor de APK. Of ik stop helemaal met motorrijden. Wat een gezeik van de RAI / Bovag lobby. En maar geld uit onze zak willen kloppen. Ik heb 3 motoren en rijd daarmee samen 3000 km/jaar. Die motoren geef ik meer onderhoud dan dat ik er op rijd. En dan zou ik met alle 3 naar een APK keuringsstation moeten? Vrije dagen opnemen? Zijn ze gek geworden?
Punt1: er zijn 0 verkeersdoden per jaar te wijten aan technische mankementen aan een motor.
Punt2: geluidsoverlast is een moment opname tijdens de APK. Zegt niks over de echte overlast. Alle 3 mijn motoren hebben een originele stille pijp. Dat is met invoering van een APK gelijk afgelopen. Als ze kwaad willen dan kunnen ze kwaad krijgen. :(
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen ik heb een vraag namelijk ik zelf ben overgestapt van brommer naar motor door een reden de milieuzone in regeling en 2 takt regeling in amsterdam en andere steden in nederland want je bromfiets moet 2011 on ge acht 2 takt of 4 takt plus zijn en voor motorfietsen mag je een motor zelfs uit 1980 rijden ookal 2 takt en mijn vraag is waar ik bang voor ben denken jullie dat er een milieuzone komt voor motorfietsen zoals bij diesel autos en snor en brom fietsen als dat gebeurt zijn veel motorijders de de pineut want die hebben ook zelf vaak oude motorfietsen voor 2000 en ook motor fietsen voor 2010 etc wat denken jullie me beste motorrijders moeten we alvast stressen dat er ook voor motorfietsen miliezones gaan komen of niet en of kunnen ze alleen miliezone inzetten voor 2 takt motorfietsen
ik hoor graag een reactie tegemoet
Vanaf 2030 zijn verbrandingsmotoren niet meer welkom in Amsterdam, tot die tijd nog wel.

  • In 2030 is de hele bebouwde kom uitstootvrij voor alle soorten verkeer, dus ook voor personenauto’s en motoren.
 
Dat de milieuregels steeds strakker worden dat kan je wel gaan verwachten.
Maar er is hoop voor oudere voertuigen. Die komen na 30-40-50 jaar in een old-timer-status.
Organisaties zoals bijv Fehac maken zich sterk om oude voertuigen te vrijwaren van alle milieu-beperkingen.
De gedachte is, dat die heel oude beestjes cultureel erfgoed zijn, bijna niet meer rondrijden en alleen nog voor hobby worden gebruikt.

Dat er iets aan milieu wordt gedaan, dat is te begrijpen. Maar dat iedere stad zijn eigen (meestal onbegrijpelijke) regels vaststelt, dat is een ramp.
Dit is nu precies een punt wat ze Europees zouden moeten gelijkstellen. Duidelijkheid en overal hetzelfde!
Ieder land heeft zijn eigen systeem van milieu-bescherming. Koop ik in D (Umweltzone) een groene sticker, daar heb ik dan in F (critair) weer niets aan.
Heb je uiteindelijk je halve voorruit vol zitten met stickers en je rijdt in I de Zona Traffico Limitato binnen krijg je alsnog een prent via CJIB. :X
Zelfs als je de ANWB belt over de verboden, specifiek voor de motor, in diverse landen dan komen zelfs zij er niet uit!

Voor bromfietsen is de pech dat alles op 1 hoop wordt geveegd. Maar ook oude 2-takt brommers wordt steeds minder.
Zelf heb ik nog een Vespa van 1973 op 2-takt. Daar rijd ik soms nog wel een een (old-timer) rit mee.
Wil ik een keertje een dag in Amsterdam rijden dan kan ik met mijn oude voertuig ontheffing krijgen.
Dat kost wel €25 en is goed voor naar ik meen 10 dagen. Ik hoef maar 1 dag. 😪 Maar ga ik daarna naar Rotterdam, dan moet ik weer betalen.:(
 
Laatst bewerkt:
Nu we hier toch bezig zijn met milieu..................... Welke Amsterdammer kan hier iets over zeggen?

Als ik met mijn oude 1973 brommertje van Naarden naar Volendam wil rijden.
Hoe kom ik dan om/ door Amsterdam zonder milieu-blokkade??
Moet ik dan om het milieu te sparen in een wijde boog om 020 heen, om niet gevaar te lopen voor een prent?

Van Naarden naar Durgerdam naar Volendam is ca 40km, moet ik omrijden (via Haarlem?) dan wordt het 100km. Waar is de milieuwinst?
 
Vanaf 2030 zijn verbrandingsmotoren niet meer welkom in Amsterdam, tot die tijd nog wel.
Dan heb ik nog 10 jaar voor ik ga verhuizen......Mss wel eerder.....
 
Heb ik toch al genoemd? Moeilijk zeg ik niet trouwens.
Je hebt zezegd dat het "veel gevraagd" zou zijn voor motorzaken, maar je hebt het niet uitgelegd, en aangezien de politie dat gewoon als controle kan doen zie ik niet waarom een motorzaak dat niet zou kunnen.

Dan heb ik nog 10 jaar voor ik ga verhuizen......Mss wel eerder.....
Dan zeg ik: ga nu maar vast. Dat scheelt weer in de druk op de Amsterdamse woningmarkt, en dan is er weer plaats voor iemand die wel met zijn tijd mee wil gaan 😘

Nu we hier toch bezig zijn met milieu..................... Welke Amsterdammer kan hier iets over zeggen?

Als ik met mijn oude 1973 brommertje van Naarden naar Volendam wil rijden.
Hoe kom ik dan om/ door Amsterdam zonder milieu-blokkade??
Moet ik dan om het milieu te sparen in een wijde boog om 020 heen, om niet gevaar te lopen voor een prent?
Gelden die regels ook al in Zeeburg nou? Dan, omrijden inderdaad. Of een andere vorm van vervoer kiezen.
 
Nu we hier toch bezig zijn met milieu..................... Welke Amsterdammer kan hier iets over zeggen?

Als ik met mijn oude 1973 brommertje van Naarden naar Volendam wil rijden.
Hoe kom ik dan om/ door Amsterdam zonder milieu-blokkade??
Moet ik dan om het milieu te sparen in een wijde boog om 020 heen, om niet gevaar te lopen voor een prent?

Van Naarden naar Durgerdam naar Volendam is ca 40km, moet ik omrijden (via Haarlem?) dan wordt het 100km. Waar is de milieuwinst?
IJburg->Oranjesluizen->Durgerdam
 
Dan zeg ik: ga nu maar vast. Dat scheelt weer in de druk op de Amsterdamse woningmarkt, en dan is er weer plaats voor iemand die wel met zijn tijd mee wil gaan 😘
Als ik de stad uitga zal dat weinig effect op de woningmarkt hebben, maar het heeft wel effect op mijn portemonnee*D
 
Als die APK er komt dan ga ik met open pijpen rijden en wissel ze terug naar origineel voor de APK. Of ik stop helemaal met motorrijden. Wat een gezeik van de RAI / Bovag lobby. En maar geld uit onze zak willen kloppen. Ik heb 3 motoren en rijd daarmee samen 3000 km/jaar. Die motoren geef ik meer onderhoud dan dat ik er op rijd. En dan zou ik met alle 3 naar een APK keuringsstation moeten? Vrije dagen opnemen? Zijn ze gek geworden?
Punt1: er zijn 0 verkeersdoden per jaar te wijten aan technische mankementen aan een motor.
Punt2: geluidsoverlast is een moment opname tijdens de APK. Zegt niks over de echte overlast. Alle 3 mijn motoren hebben een originele stille pijp. Dat is met invoering van een APK gelijk afgelopen. Als ze kwaad willen dan kunnen ze kwaad krijgen. :(
Over dit...

0) Ja, natuurlijk zou je dan met al je voertuigen naar een keurder moeten. Dat moet je met je autoverzameling toch ook, en daar zeurt ook niemand over. Of je daar meerdere vrije dagen voor moet opnemen of dat je dat met je werk flexibel kunt regelen daar hoeft de wet toch niet op gebaseerd te worden? Als je naar de tandarts moet of je auto moet een bandenwissel kijkt ook niemand daar vreemd van op.

1) "er zijn 0 verkeersdoden per jaar te wijten aan technische mankementen aan een motor." Interessante stelling. Bewijs graag?

2) "Alle 3 mijn motoren hebben een originele stille pijp. Dat is met invoering van een APK gelijk afgelopen. Als ze kwaad willen dan kunnen ze kwaad krijgen." Wat is dat nou weer voor misantrope rothouding. Jij gaat serieus je buren en medeweggebruikers straffen voor iets dat de wet voorschrijft? En hoezo is een schoner, stiller en veiliger verkeer nou "kwaad willen"?
 
De milieuzone voor bromfietsen is groter dan die voor auto's, IJburg ligt er vrijwel helemaal in. De Oranjesluizen liggen binnen de A10, dus in alle milieuzones van Amsterdam.
 
Je hebt zezegd dat het "veel gevraagd" zou zijn voor motorzaken, maar je hebt het niet uitgelegd, en aangezien de politie dat gewoon als controle kan doen zie ik niet waarom een motorzaak dat niet zou kunnen.
Ik ben keurmeester en ik heb het hier laatst tijdens de schouwing van onze RDW erkenning eens met de RDW medewerker over gehad. De RDW heeft de geluidsmeting ergens rond 2007 verplicht willen stellen tijdens de APK, maar heeft hier na onderzoek vanaf gezien.

- Te veel omgevingsgeluid in de werkplaats. Er moet dus een aparte ruimte zijn voor de geluidsmeting.
- Die ruimte zou dan ook weer aan een bepaalde standaard moeten voldoen.
- Het type klasse 1 meter die de RDW daar dan voor wil gebruiken was erg duur schijnbaar.

Dit blijkt dus praktisch niet haalbaar voor veel garages.
 
Dan zeg ik: ga nu maar vast. Dat scheelt weer in de druk op de Amsterdamse woningmarkt, en dan is er weer plaats voor iemand die wel met zijn tijd mee wil gaan 😘
Als ik de stad uitga zal dat weinig effect op de woningmarkt hebben, maar het heeft wel effect op mijn portemonnee*D
Ja, wij zijn in 1960 al uit Amsterdam vertrokken, om voor jullie ruimte te maken.
Dat was een besluit waar we vele jaren heel blij mee zijn geweest.
Helaas strekt de woningdruk zich onderhand uit tot in een straal van 100km rondom en nog effe heel NL.
 
Ik heb effe gekeken hoe ik wel met m'n brommertje langs 020 kan komen.
Het is met de beste wil onmogelijk om oost van Amsterdam met je brommertje van Diemen in Durgerdam te komen.
Tussen de Nesciobrug en Schellingwouderbrug ben je ALTIJD in overtreding.
Er is niet eens een corridor om langs de stad te kunnen. Het devies is kenteken afplakken.
 
Mogen ze wel haast maken met de stroomvoorziening _O-
Is iets meer werk dan een metrolijn, hoe lang duurde die ook al weer? Vlgs mij 15 jaar of zoiets.
:^


Dus ik kan mijn gilera runner 180 cc 2 takt motorplaat nog rijden tot 2030 en daarna is het afgelopen?

Mja, maar dat is nog tien jaar, en dan heb je toch hopelijk wel wat anders dan dat lawaaierige vieze hok? :)
 
Ik ben keurmeester en ik heb het hier laatst tijdens de schouwing van onze RDW erkenning eens met de RDW medewerker over gehad. De RDW heeft de geluidsmeting ergens rond 2007 verplicht willen stellen tijdens de APK, maar heeft hier na onderzoek vanaf gezien.

- Te veel omgevingsgeluid in de werkplaats. Er moet dus een aparte ruimte zijn voor de geluidsmeting.
- Die ruimte zou dan ook weer aan een bepaalde standaard moeten voldoen.
- Het type klasse 1 meter die de RDW daar dan voor wil gebruiken was erg duur schijnbaar.

Dit blijkt dus praktisch niet haalbaar voor veel garages.
Dank voor de uitleg, maar dat is in essentie een lange versie van het punt van Migilo. Maar ok snap nog steeds niet waarom de politie dan blijkbaar wel gewoon geldige metingen kan doen langs de kant van de weg. En als je een werkplaats *in* kunt met een motor dan kun je er toch ook *uit* en dan op de stoep je geluidsmeting doen? En waarom zou de RDW niet gewoon een iets minder strenge keuring-test kunnen eisen (en dan maar met een wat grotere foutmarge)?
 
Maar in China, en ook sommige andere (zuid-oost) Aziatische landen zijn al meer dan 1.000 steden waar in de meeste gevallen geen enkel type 2 takt motoren meer binnen mogen. In China zelf zijn er zelfs veel steden waar je met helemaal geen enkele motorfiets mag komen, zelfs niet als je die in de toekomst gekocht hebt.
Dan ga ik daar niet heen...
 
Mogen ze wel haast maken met de stroomvoorziening _O-
Is iets meer werk dan een metrolijn, hoe lang duurde die ook al weer? Vlgs mij 15 jaar of zoiets.
dat is ook mijn hoop, dat het echt onhaalbaar blijkt, maar op zich kun je het ook zonder oplaadpunten doorvoeren: ga maar fietsen. veel zakelijk verkeer moet in 2025 al uitstootvrij zijn, dus het gaat vooral om privevervoer.

  • In 2025 mogen alleen elektrische brom- en snorfietsen in de bebouwde kom van Amsterdam rondrijden. Vracht- en bestelwagens, taxi, ov-bussen en touringcar mogen alleen binnen de Ring A10 als ze uitstootvrij zijn. Dit geldt ook voor de passagiersvaart, de pleziervaart en de GVB-veren.
 
ik zal nooit oldtimer opgeven , dan ga ik simpel verhuizen , verrekte kut mileu hippies .
1605294708032.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan