Milieuzone voor motorfietsen in nederland (grote steden zoals adam>

jopie5713

MF'er
15 okt 2020
98
10
Beste mensen ik heb een vraag namelijk ik zelf ben overgestapt van brommer naar motor door een reden de milieuzone in regeling en 2 takt regeling in amsterdam en andere steden in nederland want je bromfiets moet 2011 on ge acht 2 takt of 4 takt plus zijn en voor motorfietsen mag je een motor zelfs uit 1980 rijden ookal 2 takt en mijn vraag is waar ik bang voor ben denken jullie dat er een milieuzone komt voor motorfietsen zoals bij diesel autos en snor en brom fietsen als dat gebeurt zijn veel motorijders de de pineut want die hebben ook zelf vaak oude motorfietsen voor 2000 en ook motor fietsen voor 2010 etc wat denken jullie me beste motorrijders moeten we alvast stressen dat er ook voor motorfietsen miliezones gaan komen of niet en of kunnen ze alleen miliezone inzetten voor 2 takt motorfietsen
ik hoor graag een reactie tegemoet
 
Wat een lange zin
:^

Geen idee in NL.
Maar in China, en ook sommige andere (zuid-oost) Aziatische landen zijn al meer dan 1.000 steden waar in de meeste gevallen geen enkel type 2 takt motoren meer binnen mogen. In China zelf zijn er zelfs veel steden waar je met helemaal geen enkele motorfiets mag komen, zelfs niet als je die in de toekomst gekocht hebt.

Dat gaat ook in de EU komen. Ooit ...

Vind je het gek dat ze 2 takt gaan verbieden, terwijl bijvoorbeeld een 1975 4 takt motor wel nog zou mogen? Niets zo vervuilend (en vervelend qua lawaai, ook niet onbelangrijk, zeker in een stad), als een 2 takt. Met al dat milieu-religieus gedoe snap ik niet dat 2 takt al niet veel langer verboden is, totaal verboden bedoel ik dan. Dat had het, milieutechnisch gezien, al moeten zijn vanaf 1995 of zo.

Maar goed, nu hebben we als brommer/motorrijder nog geen, of zeer weinig beperkingen. Maar als je je daar zorgen om maakt, denk ik dat je beter niet met motorrijden begint. Koop nu een nagelnieuwe motor, en binnen 2 jaar is dat volgens de regering een oud en vervuilend voertuig.
 
...
Niet in een stad gaan wonen kan helpen.
:^
MIj krijg je geen stad meer in om te wonen.

100 keer liever op den buiten in een stacaravan dan in een stad in een luxe appartement!

Mijn droom is nog steeds op een boot wonen ...
 
Wat een lange zin
Hij is nog niet afgelopen ook :o

On-topic... De reden dat in Amsterdam de tweetakt ondertussen "machina non grata" is geworden is vooral de ontiegelijke tyfusherrie die die dingen maken en de achterlijke stank die ze produceren. Zeker op het fietspad is het eerder ridicuul dat men dat ooit normaal vond dan dat het nu niet meer mag. Ik ben blij dat ze weg zijn.

De reden dat bij bromfietsen sowieso fellere regels gelden dan bij motoren is domweg omdat er héél veel meer bromfietsen dan motoren zijn, en er bovendien met bromfietsen ook veel vaker wat mis is (diefstal, slechte technische staat, illegale modificaties etc.).

Motoren krijgen in Nederland echt wel voordelen (ook in de stad, denk aan parkeren en geen APK), dus in die zin is het het alleszins waard. En dat gaat ooit wel veranderen, maar ik denk dat dat nog wel even gaat duren. Lang genoeg dat we tegen die tijd goeddeels naar EV zullen zijn overgestapt met z'n allen (ook met de tweewielers), en dan hebben we het sowieso weer over andere onderwerpen. Korte termijn (als in de komende paar jaar) zie ik niet veel veranderen m.b.t. de regelgeving voor motorfietsen, of het moet misschien een APK-plicht zijn, maar dat vind ik ook al niet heel waarschijnlijk (maar ik ben er persoonlijk ook niet tegen).
 
:^

Geen idee in NL.
Maar in China, en ook sommige andere (zuid-oost) Aziatische landen zijn al meer dan 1.000 steden waar in de meeste gevallen geen enkel type 2 takt motoren meer binnen mogen. In China zelf zijn er zelfs veel steden waar je met helemaal geen enkele motorfiets mag komen, zelfs niet als je die in de toekomst gekocht hebt.

Dat gaat ook in de EU komen. Ooit ...

Vind je het gek dat ze 2 takt gaan verbieden, terwijl bijvoorbeeld een 1975 4 takt motor wel nog zou mogen? Niets zo vervuilend (en vervelend qua lawaai, ook niet onbelangrijk, zeker in een stad), als een 2 takt. Met al dat milieu-religieus gedoe snap ik niet dat 2 takt al niet veel langer verboden is, totaal verboden bedoel ik dan. Dat had het, milieutechnisch gezien, al moeten zijn vanaf 1995 of zo.

Maar goed, nu hebben we als brommer/motorrijder nog geen, of zeer weinig beperkingen. Maar als je je daar zorgen om maakt, denk ik dat je beter niet met motorrijden begint. Koop nu een nagelnieuwe motor, en binnen 2 jaar is dat volgens de regering een oud en vervuilend voertuig.
Tjaa er zijn bijna geen rijdende 2takt motorfietsen meer te
Zien dus ik
Denk zelf dat ze dan geen regelgeving ervoor gaan doen voor de maar paar mensen die het nog wel
Eens rijden dat zou absurd zijn voor bromfietsen hebben se dat gedaan omdat er toen wel bijna iedereen een 2 takt ree.. toen
 
Hij is nog niet afgelopen ook :o

On-topic... De reden dat in Amsterdam de tweetakt ondertussen "machina non grata" is geworden is vooral de ontiegelijke tyfusherrie die die dingen maken en de achterlijke stank die ze produceren. Zeker op het fietspad is het eerder ridicuul dat men dat ooit normaal vond dan dat het nu niet meer mag. Ik ben blij dat ze weg zijn.

De reden dat bij bromfietsen sowieso fellere regels gelden dan bij motoren is domweg omdat er héél veel meer bromfietsen dan motoren zijn, en er bovendien met bromfietsen ook veel vaker wat mis is (diefstal, slechte technische staat, illegale modificaties etc.).

Motoren krijgen in Nederland echt wel voordelen (ook in de stad, denk aan parkeren en geen APK), dus in die zin is het het alleszins waard. En dat gaat ooit wel veranderen, maar ik denk dat dat nog wel even gaat duren. Lang genoeg dat we tegen die tijd goeddeels naar EV zullen zijn overgestapt met z'n allen (ook met de tweewielers), en dan hebben we het sowieso weer over andere onderwerpen. Korte termijn (als in de komende paar jaar) zie ik niet veel veranderen m.b.t. de regelgeving voor motorfietsen, of het moet misschien een APK-plicht zijn, maar dat vind ik ook al niet heel waarschijnlijk (maar ik ben er persoonlijk ook niet tegen).
Tjaa er zijn bijna geen rijdende 2takt motorfietsen meer te
Zien dus ik
Denk zelf dat ze dan geen regelgeving ervoor gaan doen voor de maar paar mensen die het nog wel
Eens rijden dat zou absurd zijn voor bromfietsen hebben se dat gedaan omdat er toen wel bijna iedereen een 2 takt ree.. toen
Dus de komende paar jaren hoef ik geen zorgen te maken?
 
Tjaa er zijn bijna geen rijdende 2takt motorfietsen meer te
Zien dus ik
Denk zelf dat ze dan geen regelgeving ervoor gaan doen voor de maar paar mensen die het nog wel
Eens rijden dat zou absurd zijn voor bromfietsen hebben se dat gedaan omdat er toen wel bijna iedereen een 2 takt ree.. toen
Dus de komende paar jaren hoef ik geen zorgen te maken?
Mja, mijn glazen bol ligt net even bij de opticien, dus ik moet het met een natte vinger doen. Wat de komende paar jaar betreft denk ik dat de motoren zo'n klein deel zijn van de milieuproblematiek dat er niet veel zal veranderen om die reden. Eerder voertuigtechnisch en verkeerstechnisch, dus een APK zoals ik al zei en (nog) meer afgesloten dijkjes door asociale lawaaipijpers en Rossi-wannabe's.

Maar als ik je een tip mag geven: het eerste waar je je zorgen om moet maken is niet je motor maar de leesbaarheid van je geschreven tekst. Ik weet niet met wat voor vooroorlogse Oekraiense T9 device je werkt, maar ik moet je berichten drie keer lezen voordat ik begrijp waar de ene zin ophoudt en de andere begint.
 
Mja, mijn glazen bol ligt net even bij de opticien, dus ik moet het met een natte vinger doen. Wat de komende paar jaar betreft denk ik dat de motoren zo'n klein deel zijn van de milieuproblematiek dat er niet veel zal veranderen om die reden. Eerder voertuigtechnisch en verkeerstechnisch, dus een APK zoals ik al zei en (nog) meer afgesloten dijkjes door asociale lawaaipijpers en Rossi-wannabe's.

Maar als ik je een tip mag geven: het eerste waar je je zorgen om moet maken is niet je motor maar de leesbaarheid van je geschreven tekst. Ik weet niet met wat voor vooroorlogse Oekraiense T9 device je werkt, maar ik moet je berichten drie keer lezen voordat ik begrijp waar de ene zin ophoudt en de andere begint.
Haha oopss ja over dat apk gebeuren kan ik wel geloven over de lawaaipijper maar betekent dat bijvoorbeeld dat bij een gilera runner 180 cc motorfiets dan niet meer door de apk heen gaat of net wel door het geluid
 
Mja, mijn glazen bol ligt net even bij de opticien, dus ik moet het met een natte vinger doen. Wat de komende paar jaar betreft denk ik dat de motoren zo'n klein deel zijn van de milieuproblematiek dat er niet veel zal veranderen om die reden. Eerder voertuigtechnisch en verkeerstechnisch, dus een APK zoals ik al zei en (nog) meer afgesloten dijkjes door asociale lawaaipijpers en Rossi-wannabe's.

Maar als ik je een tip mag geven: het eerste waar je je zorgen om moet maken is niet je motor maar de leesbaarheid van je geschreven tekst. Ik weet niet met wat voor vooroorlogse Oekraiense T9 device je werkt, maar ik moet je berichten drie keer lezen voordat ik begrijp waar de ene zin ophoudt en de andere begint.
Wat bedoel je met met verkeerstechnish en meer afgesloten dijkjes?
 
Ik ben geen prof of zo, maar bij auto's wordt voor zover ik weet inderdaad het geluid gemeten bij de APK, dus dat zal bij motoren vast ook gaan gebeuren als het zo ver is. De wettelijke maximum geluidsproductie van een motorfiets is afhankelijk van typegoedkeuringen van motorfiets en uitlaatsysteem (voor zover ik weet) en kun je in principe terugvinden op de RDW OVI check:

1605266974721.png


Ook voor een Gilera Runner zal dus een bepaald maximum gelden aan lawaai. Dat geldt nu natuurlijk ook al, alleen wordt in de praktijk nauwelijks gehandhaafd of je moet een keer tegen een algemene verkeerscontrole aanlopen. Maar tenzij je erg opvalt is mijn ervaring dat je als motorrijder zelfs bij algemene verkeerscontrole ook vaak meteen doorgewuifd wordt omdat ze harder op petjes op scooters en automobilisten letten, want daar is meestal meer te halen. Maar goed, ik ben een dikke blanke hollandse veertiger op een flink luxe moderne duidelijk goed onderhouden standaard dikke literfiets (FJR1300) met duidelijke bedrijfslogo's, dus misschien dat dat bij de gemiddelde controleur de heuristische detectie-algoritmes stimuleert om mij te vertrouwen.
 
Wat bedoel je met met verkeerstechnish en meer afgesloten dijkjes?
Hoe bedoel je wat bedoel je? :) Ik bedoel dat áls er maatregelen getroffen gaan worden die motorrijders treffen, het eerder zal zitten in de hoek van maatregelen qua verkeer (bijvoorbeeld algemeen gebiedsverbod voor motorfietsen, zoals steeds meer op dijkjes gebeurt) of qua technische staat (APK) dan milieuzones.
 
Ik ben geen prof of zo, maar bij auto's wordt voor zover ik weet inderdaad het geluid gemeten bij de APK, dus dat zal bij motoren vast ook gaan gebeuren als het zo ver is. De wettelijke maximum geluidsproductie van een motorfiets is afhankelijk van typegoedkeuringen van motorfiets en uitlaatsysteem (voor zover ik weet) en kun je in principe terugvinden op de RDW OVI check:

Bekijk bijlage 1564198

Ook voor een Gilera Runner zal dus een bepaald maximum gelden aan lawaai. Dat geldt nu natuurlijk ook al, alleen wordt in de praktijk nauwelijks gehandhaafd of je moet een keer tegen een algemene verkeerscontrole aanlopen. Maar tenzij je erg opvalt is mijn ervaring dat je als motorrijder zelfs bij algemene verkeerscontrole ook vaak meteen doorgewuifd wordt omdat ze harder op petjes op scooters en automobilisten letten, want daar is meestal meer te halen. Maar goed, ik ben een dikke blanke hollandse veertiger op een flink luxe nieuwe duidelijk goed onderhouden standaard dikke literfiets (FJR1300) met duidelijke bedrijfslogo's, dus misschien dat daardoor de gemiddelde controleur zijn heuristische algoritmes helpt stimuleren om mij te vertrouwen.

Nee
 
Dat zal dan ook wel weer veranderen.
In 010 was er ook een ristrictie mbt oudere auto's.
Die is nu geheel opgeheven, en hebben de dumb-asses er een Euronogwat zone van gebrouwen....
 
Hee dat is gek, ik googlede het net nog om het zeker te weten, want mijn eerste gedachte was ook "dat was toch geen verplicht APK punt"?

Nu opnieuw gezocht, en je hebt gelijk, het is inderdaad geen verplicht APK-punt. Dank voor de correctie.

Maar dan nog, het kan zo maar zijn dat dat bij een motor-APK wel een verplicht punt gaat worden, aangezien uitlaatlawaai bij motoren veel vaker te hard is (of gemaakt wordt) dan bij auto's.
 
Hee dat is gek, ik googlede het net nog om het zeker te weten, want mijn eerste gedachte was ook "dat was toch geen verplicht APK punt"?

Nu opnieuw gezocht, en je hebt gelijk, het is inderdaad geen verplicht APK-punt. Dank voor de correctie.

Maar dan nog, het kan zo maar zijn dat dat bij een motor-APK wel een verplicht punt gaat worden, aangezien uitlaatlawaai bij motoren veel vaker te hard is (of gemaakt wordt) dan bij auto's.

Zou inderdaad kunnen, maar ik verwacht het niet. Een garage zou dan denk ik een aparte ruimte moeten maken om geluid te gaan meten met een vaste opstelling, omdat je vanaf een bepaalde hoek moet meten vanaf de uitlaat en zonder obstakels in een bepaalde cirkel om de motor.
Lijkt mij praktisch gezien veel gevraagd voor de motor bedrijven.
Verder is de apk voor motoren natuurlijk ook onzin.
 
Ik ben geen prof of zo, maar bij auto's wordt voor zover ik weet inderdaad het geluid gemeten bij de APK, dus dat zal bij motoren vast ook gaan gebeuren als het zo ver is. De wettelijke maximum geluidsproductie van een motorfiets is afhankelijk van typegoedkeuringen van motorfiets en uitlaatsysteem (voor zover ik weet) en kun je in principe terugvinden op de RDW OVI check:

Bekijk bijlage 1564198

Ook voor een Gilera Runner zal dus een bepaald maximum gelden aan lawaai. Dat geldt nu natuurlijk ook al, alleen wordt in de praktijk nauwelijks gehandhaafd of je moet een keer tegen een algemene verkeerscontrole aanlopen. Maar tenzij je erg opvalt is mijn ervaring dat je als motorrijder zelfs bij algemene verkeerscontrole ook vaak meteen doorgewuifd wordt omdat ze harder op petjes op scooters en automobilisten letten, want daar is meestal meer te halen. Maar goed, ik ben een dikke blanke hollandse veertiger op een flink luxe moderne duidelijk goed onderhouden standaard dikke literfiets (FJR1300) met duidelijke bedrijfslogo's, dus misschien dat dat bij de gemiddelde controleur de heuristische detectie-algoritmes stimuleert om mij te vertrouwen.
Ja dan ga jij geen last ervan krijgen en ohja
En gilera runner produceert max 89 decibel en dat is wel legaal gellukig
 
Hoe bedoel je wat bedoel je? :) Ik bedoel dat áls er maatregelen getroffen gaan worden die motorrijders treffen, het eerder zal zitten in de hoek van maatregelen qua verkeer (bijvoorbeeld algemeen gebiedsverbod voor motorfietsen, zoals steeds meer op dijkjes gebeurt) of qua technische staat (APK) dan milieuzones.
Is goed ik snap het nu beter wat je bedoelde excuses
 
Zou inderdaad kunnen, maar ik verwacht het niet. Een garage zou dan denk ik een aparte ruimte moeten maken om geluid te gaan meten met een vaste opstelling, omdat je vanaf een bepaalde hoek moet meten vanaf de uitlaat en zonder obstakels in een bepaalde cirkel om de motor.
Lijkt mij praktisch gezien veel gevraagd voor de motor bedrijven.
Verder is de apk voor motoren natuurlijk ook onzin.
De politie kan het toch ook gewoon langs de openbare weg meten bij controles?
 
Terug
Bovenaan Onderaan