Milieuzone voor motorfietsen in nederland (grote steden zoals adam>

Dus jij denkt dat een clubje bezorgde burgers in Den Haag meer invloed heeft dan alle lobbyisten van oliemaatschappijen zoals Shell en BP in Den Haag? Alleen staan die burgers op de burelen terwijl de oliemannetjes hun invloed uitoefenen in de achterkamertjes.

En wat heeft BLM in godsnaam te maken met dit onderwerp, zullen we dat er gewoon buiten houden?
Dit is een noemenswaardige kanttekening over hoe en in welke context de visie is van de milieu-lobby in den haag en daar ver buiten, geen discussie over blm op zichzelf. En ja, de milieu-lobby heeft veel invloed. Oudere auto's en busjes op diesel zijn navolging van andere steden vanaf juli ook niet meer welkom in den haag.
 
....
frank_b meldt '100 2-takts onder je app. door'. Eeeeeh, WAAR dan? Dan woont ie zeker in Woerden. En dan nog maar 1x per jaar.
100 stuks 2-takt die weet ik alleen van Veteranen Treffen in Woerden. Verder kom ik NOOIT grote aantallen 2-takt tegen.
...

Het was maar een voorbeeld 😉

Er zijn mensen die zich ergeren aan geluid en een 2-takt helpt daar zeker niet mee.
En alles wat ze horen valt daar dan waarschijnlijk onder en alles wat verboden wordt zijn ze blij mee.

Het is natuurlijk ook wel symbool politiek.
Tuurlijk is een 2-takt niet ok qua uitstoot enz, maar idd ik heb geen idee hoeveel er nog rijden.
Ik kan iig niet inschatten wat de impact voor Amsterdam is. Het zal uiteraard helpen maar procentueel geen idee.
De PostNL pakket wagens allemaal EV zal veel meer impact hebben.

De perfect onderhouden Kreidler zal niet de doelgroep zijn, maar wordt helaas wel geraakt idd.
 
En weer verandert een topic in "welles-nietes"...
In een ander soortgelijk topic gaf ik ook al aan dat we niet meer openstaan voor elkaar's mening, want dan worden we meteen in de "gek"-hoek geplaatst.

Ik val niemand aan, laat iedereen hopelijk in zijn waarde, maar als ik aangeef niks met EV's te hebben en met bronnen kom waarin bepaalde pluspunten onderuit gehaald worden...wordt dat afgedaan als 'fake news' en wie weet wat Trump nog meer poogt te verspreiden...?!

En daarmee wordt wederom het bewijs geleverd: we staan niet meer open voor elkaar's mening..

Leven en laten leven.

Als ik EV wil rijden, of juist helemaal niet is mijn keuze...gebaseerd op persoonlijke ervaringen en/of onderzoek.
Ga dan niet proberen mij te overtuigen van iets anders, want dan wordt je inderdaad een zeurende Jehova (die het overigens nooit van me winnen, want ook zij kijken alleen naar hun ingeslagen pad...nooit naar het mijne en of dat mogelijk ook het juiste is).

Ik waardeer jouw mening, zolang je het mijne ook kunt waarderen.
 
Jij hebt een mening, die probeer je kracht bij te zetten met dingen die je hebt gevonden op internet, en dan moet het wel waar zijn toch ? Het staat immers op internet.

Nu zijn er anderen die zich er wél in verdiept hebben, die ook bijna als enigen wél erváring hebben met elektrisch rijden, die deze publicaties kennen en weten dat ze “gedebunked” zijn, die vertellen úit ervaring en als die mensen met jou in discussie gaan op een discussieforum dan zijn zij Jehova getuigen ?
 
Hierboven kwam weer zo’n neppublicatie langs, een artikel waarvan de kenner meteen weet dat het niet klopt.
Ze komen telkens terug en worden vaak aangehaald door mensen die niet weten, of niet wíllen weten hoe de vork in de steel zit.

Zelf heb ik al heel wat van die publicaties gezien en onlangs dook er in het VK een nieuwe op. Weer wordt elektrisch rijden zwart gemaakt in een “onderzoek” dat heel echt lijkt, totdat iemand eens verder ging zoeken en uitkwam bij de opdrachtgever. Lees maar.
Met dank aan @GranCandy

 
De kenner weet wat het waard is en op onzinpublicaties word niet gereageerd.

Zouden de “kenners“ mij kunnen vertellen waarvan de batterijen gemaakt worden, hoeveel energie dit gekost heeft, of deze schoon geproduceerd worden en hoe het rendement en levensduur is en hoe en in welke verhouding deze tot elkaar staan en op welke subsidies de productie en verkoop leunt? Het hele plaatje dus?
 
De kenner weet wat het waard is en op onzinpublicaties word niet gereageerd.

Zouden de “kenners“ mij kunnen vertellen waarvan de batterijen gemaakt worden, hoeveel energie dit gekost heeft, of deze schoon geproduceerd worden en hoe het rendement en levensduur is en hoe en in welke verhouding deze tot elkaar staan en op welke subsidies de productie en verkoop leunt? Het hele plaatje dus?
Ik kan je eigenlijk maar één tip geven: volg Auke Hoekstra. Op Twitter, of Linkedin
Om te beginnen met dit draadje:


 

'Elektrische auto's zijn de echte moordenaars'​

"Een groot verlies van een relatief schoon product", vindt autoverzamelaar én groen-entrepreneur Hans Blokzijl de afname van het aantal dieselauto's. Hij is eigenaar van het Bomencentrum Nederland en heeft een Volvo-verzameling van 125 auto's.

"De diesel is een geweldig product en veel minder vervuilend dan een elektrische auto. In mijn Bomencentrum houd ik elke dag een praatje voor mijn bezoekers en dan vraag ik: 'Zijn hier ook mensen met een elektrische auto binnen?' Want dat zijn de echte moordenaars van de bomen! Het productieproces om een accu voor een elektrische auto te maken is namelijk zeer milieuvervuilend. Het veroorzaakt evenveel CO2-uitsoot als acht jaar rijden in een benzine- of dieselauto, maar dat weten veel mensen helemaal niet."

'Moderne diesel schoner dan benzinemotor'​

Frank Jacobs van Autoweek denkt dat de invoering van de milieuzone in grote steden, maar ook het dieselschandaal van grote invloed zijn op de dalende interesse van de Nederlanders voor de diesel. "Eigenlijk zie ik het een beetje als karaktermoord. Want de moderne diesel stoot minder CO2 uit dan een benzinemotor, dus eigenlijk is het raar dat benzine-auto's langer op de weg mogen blijven dan de dieselauto's."


Hieruit:

1606848126008.png
 
Dat electrisch rijden komt is geen discussie meer. Een elektromotor heeft vanaf toerental 1 100% koppel. Dat rijdt echt geweldig. Waar het mij om gaat is dat we de infrastructuur nog lang niet op orde hebben en dat daar veel te makkelijk over gedacht wordt. We hebben er niets aan als we de formule 1 auto ontwikkeld hebben maar zijn vergeten dat ie ergens op moet rijden....
 
Gaat hem niet worden, zijn geen grondstoffen (zeldzame metalen) genoeg voor.

Dan zouden de prijzen van batterijen wel stijgen, in plaats van dalen.



Overigens, over die infrastructuur ... ik rijd nu toch al wel ff met de 'kleine' 13.4 kWh batterij van de Energica, maar heb tot nu toe geen problemen gehad. En er komen alleen maar méér (snel)laders er bij.
 
Achterhaald en onwaar. Ja, euro 6D (niet Temp) diesels zijn ok, maar een Euro 5 diesel is al behoorlijk veel vervuilender als je kijkt naar NOx (stikstofoxiden) en PMx (fijnstof).
Precies. Het gaat niet alleen om CO2. Een diesel (ook de nieuwste) stoot veel meer schadelijke stoffen uit dan benzine autos.
 
Laatst bewerkt:
Dan zouden de prijzen van batterijen wel stijgen, in plaats van dalen.



Overigens, over die infrastructuur ... ik rijd nu toch al wel ff met de 'kleine' 13.4 kWh batterij van de Energica, maar heb tot nu toe geen problemen gehad. En er komen alleen maar méér (snel)laders er bij.

1 van de vele artikelen die dit bevestigen.
 
1 van de vele artikelen die dit bevestigen.

“Het probleem is niet dat kritieke metalen opraken”, zegt Benjamin Sprecher van de Universiteit Leiden. “De vraag is veel meer hoe snel je er aan kunt komen. De toevoerketens zijn ondoorzichtig en heel complex. Een nieuwe mijn open je niet zo maar. Er zijn bovendien veel afhankelijkheden, want bijna alle productie van zeldzame aardmetalen is in Chinese handen.” Ook zijn er veel schendingen van mensenrechten, milieuproblemen en slechte arbeidsomstandigheden bij de productie van deze grondstoffen.

-> Het zit 'm dus niet in een tekort aan grondstoffen, maar in de problemen die de winning er van opleveren. Oplosbare problemen zou je denken, als je zo leest wat die problemen zijn.
Overigens: eens hoor als je het hebt over aantasting van landschap als je het hebt over mijnbouw, zeker in dagwinning. Aan de andere kant: ook de oliewinning en -vervoer heeft voor de nodige schade aan natuur en mensenrechten gezorgd en doet dat nóg. Waar ben je dan beter mee af, vraag ik me dan af.
 
Gelukkig hebben de Turken de oplossing gevonden. Iedereen kan hiermee elektrisch rijden, over de hele wereld! Milieuvriendelijk!

 
Jij hebt een mening, die probeer je kracht bij te zetten met dingen die je hebt gevonden op internet, en dan moet het wel waar zijn toch ? Het staat immers op internet.

Nu zijn er anderen die zich er wél in verdiept hebben, die ook bijna als enigen wél erváring hebben met elektrisch rijden, die deze publicaties kennen en weten dat ze “gedebunked” zijn, die vertellen úit ervaring en als die mensen met jou in discussie gaan op een discussieforum dan zijn zij Jehova getuigen ?
Het is de manier waarop; je voelt je blijkbaar(?) aangevallen en springt in de verdedigingsstand.
Dat doe je door anderen onderuit te halen.
Het was en is niet mijn bedoeling om je aan te vallen in je geloof of mening; het artikel was bedoeld om aan te geven dat het juist lastig is om allemaal te geloven wat internet te bieden heeft.
Er zijn zóveel zin en onzin-verhalen dat het lastig wordt te filteren...
Jij hebt zoals je aangeeft onderzoek gedaan, maar je snapt helaas niet dat mensen sceptisch zijn omdat er net zoveel pro als contra-onderzoeken zijn die elkaar tegenspreken...en daardoor (?) ga je in de aanval...

Elektrisch rijden is SCHONER dan rijden met een verbrandingsmotor, daar is zelfs de grootste liefhebber van benzinedampen het wel over eens.
Dat het schoon is en ons gaat redden, dat is voer voor discussie.
 
Gaat ons niet redden, we zijn al tijden met veel te veel op deze aardkloot en er komen nog elk jaar meer bij, dus dat loopt een keer flink uit de klauw.
Of we doen het zelf of de natuur helpt ons wel een handje......
 
Het is de manier waarop; je voelt je blijkbaar(?) aangevallen en springt in de verdedigingsstand.
Dat doe je door anderen onderuit te halen.
Het was en is niet mijn bedoeling om je aan te vallen in je geloof of mening; het artikel was bedoeld om aan te geven dat het juist lastig is om allemaal te geloven wat internet te bieden heeft.
Er zijn zóveel zin en onzin-verhalen dat het lastig wordt te filteren...
Jij hebt zoals je aangeeft onderzoek gedaan, maar je snapt helaas niet dat mensen sceptisch zijn omdat er net zoveel pro als contra-onderzoeken zijn die elkaar tegenspreken...en daardoor (?) ga je in de aanval...

Elektrisch rijden is SCHONER dan rijden met een verbrandingsmotor, daar is zelfs de grootste liefhebber van benzinedampen het wel over eens.
Dat het schoon is en ons gaat redden, dat is voer voor discussie.

Hmmm. Ik reageerde op jouw post # 328, en daarin lees ik toch echt wat anders.

Het klopt dat er veel verkeerde informatie is, je doet er zelf aan mee door dat hier te posten en je bent niet de enige. Het stikt van de valse dingen op internet en het stopt niet. Ik heb me af en toe toch ook ingespannen om zulke valse beweringen te weerleggen, dat werkt even maar niet voor lang want het komt gewoon terug, door dezelfde mensen in een ander topic....
Zelf heb ik veel van die valse beweringen gezien en op een gegeven moment herken je ze aan de getallen die gebruikt worden; ook al is het anders beschreven, je herkent de bron.

Je zegt dat iedereen, zelfs de grootste petrolhead wel overtuigd is dat elektrisch schoner is; nou, ik lees al een tijdje mee en mijn indruk is heel anders. Er zijn er die zelfs het tegengestelde beweren en dat krijgen de elektrische rijders toch over zich heen. Je wordt altijd in de verdediging gedwongen door alle ”fud”, het is niet bij te houden als je alle onzinnige dingen zou willen weerleggen.

En als je je afvraagt hoe het kan dat mensen zich aangevallen voelen, heb je niet gezien dat er in dit topic zelfs een “Modbreak’ nodig was om het enigszins in goede banen te leiden, en alle andere beledigingen gaan gewoon door, kijk hoe ze bijvoorbeeld over Greta Thunberg praten.
Als je refereert naar mijn post #211, kijk dan ook eens naar de achtergrond. Het is niet op zichzelf staand, het is een reactie op.

Er is nog meer maar hier laat ik het maar bij.
 
Elektrisch rijden op een motorfiets gaat ‘ons’ niet redden.

Ik vraag me af wat ons wel gaat redden...:?

Motoren de deur uit, kachel uit en op de hei wonen....8-)
 
Elektrisch rijden op een motorfiets gaat ‘ons’ niet redden.

Ik vraag me af wat ons wel gaat redden...:?

Motoren de deur uit, kachel uit en op de hei wonen....8-)
Dat heeft ook niemand beweerd.

Hier gaat het om de invloed op de directe leefomgeving en daarbij is elektrisch wel een prima oplossing.
Laat je motor maar eens draaien in een afgesloten garage.
 
Terug
Bovenaan Onderaan