Milieuzone voor motorfietsen in nederland (grote steden zoals adam>

Dat hele electrische gedoe in het algemeen gaat nooit echt iets worden, denk ik. Waterstof wel.

Persoonlijk denk ik dat het uitstekend naast elkaar kan bestaan.
Waterstof is lastig en moeilijk, beter toepasbaar in grote apparaten zoals fabrieken/schepen/vrachtwagens
Elektrisch zal voor motoren/auto's/brommers/fietsen een betere toepassen voorlopig zijn.

En voorlopig zal olie ook gebruikt worden, ik zie vliegtuigen nu ook nog niet op Elek/Waterstof gaan.

En ja met de bevolkingsgroei is het lastig en misschien wel onmogelijk. Maar niets doen lijkt me pas echt dom.
Ik hoop wel dat we geen Lemmings zijn en kijken of we genoeg techniek in huis kunnen halen voor oplossingen.
Er hoeft maar 1 slimme oplossing te komen en we kunnen hopelijk weer een poosje door.

Ja de helft van de wereld bevolking "nuken" werkt ook maar ik vind die wat minder.

Voorlopig heeft zoals @Hybride zegt een EV zoals in Amsterdam wel invloed op de directe leefomgeving en daar is niets mis mee.
En nee we zijn er nog lang niet.

Maar hoe dan ook, ik ga voorlopig met de mening van Petje Pitamientje mee:

Stom he, het rijd gewoon lekker
 
Dat hele electrische gedoe in het algemeen gaat nooit echt iets worden, denk ik. Waterstof wel.
Inderdaad. In combinatie met atoomstroom.
Gezien de omzetverliezen is groene waterstof uit wind / zonnepaneel volslagen onrendabel.

Groene elektriciteit is ca 8% van de totale elektriciteit opwekking (optimistisch!)
In de totale energiemix (incl. olie, gas, kolen) is elektriciteit goed voor ca. 10%
Groene energie is dus op het moment < 1% van de totale energiemix.
We hebben dus ~100x de huidige hoeveelheid molens / panelen nodig om volledig van fossiel af te komen.
Indien we ook nog een H2 buffer willen hebben voor zon/windloze momenten, dan wordt dat een factor 200. (omzetrendement stroom-H2-stroom 50%)
De conclusie lijkt zo duidelijk, maar rekenen is lastig.
 
Inderdaad. In combinatie met atoomstroom.
....
De conclusie lijkt zo duidelijk, maar rekenen is lastig.

Met de huidige atoomcentrales hebben we er wel een flink aantal nodig en je bent 10 jaar verder.
Waar ga je die allemaal neerzetten?

Ik denk dat we er wel een stuk of 4 kwijt kunnen maar verder wordt het lastig.
en eens we mogen er nu wel met de bouw gaan starten van 1 of 2 dan loopt dat vast.

Sowieso goed voor technische know how
 
Dat een topic helemaal uit de hand loopt kan ik ondertussen wel inkomen. Dit is niet mijn eerste week op Motor-Forum. Dat de beginpost zo droevig geschreven is en dat TS daar niet helemaal voor afgebrand wordt is mij wel nieuw. Bij deze dus even de tekst van de openingspost met een beetje leestekens, enters en hoofdletters:
Beste mensen,
Ik heb een vraag, namelijk:
Ik ben overgestapt van brommer naar motor door een reden: de milieuzone in regeling en 2 takt regeling in Amsterdam en andere steden in Nederland. Je bromfiets moet nieuwer dan 2011 zijn, ongeacht 2 takt of 4 takt. Voor motorfietsen mag je een motor zelfs uit 1980 rijden 4 takt of 2 takt maakt niet uit. Denken jullie dat er een milieuzone komt voor motorfietsen zoals bij diesel auto's, snor- en bromfietsen?
Als er milieuzone's komen zijn veel motorijders de de pineut want die hebben vaak oude motorfietsen van voor 2000.
Wat denken jullie, moeten we alvast stressen dat er ook voor motorfietsen milieuzone gaan komen of niet? Kunnen ze alleen milieuzone inzetten voor 2 takt motorfietsen?
Ik hoor graag een reactie tegemoet.
 
Misschien worden EV's wel verboden als we allemaal van het gas af zijn, wegens elektriciteits- schaarste.
 
Dat hele electrische gedoe in het algemeen gaat nooit echt iets worden, denk ik. Waterstof wel.
Je weet dat een waterstof-voertuig ook gewoon elektrisch aangedreven is? Het enige verschil is dat energie wordt opgeslagen in waterstof in plaats van in een accu. En dat je drie tot vier keer zoveel energie nodig hebt omdat dat proces zo verschrikkelijk inefficiënt is. Als je bang bent voor overbelasting van het net moeten we vooral niet eerst onze stroom gaan omzetten in waterstof omdat we zo graag snel willen tanken.

M.i. kan waterstof vooral interessant zijn voor zwaar transport en is het verder vooral iets dat geplugd wordt door oliemaatschappij die zien dat de burger tegenwoordig van z'n eigen oprit een 'tankstation' kan maken.
 
Dat heeft ook niemand beweerd.

Hier gaat het om de invloed op de directe leefomgeving en daarbij is elektrisch wel een prima oplossing.
Laat je motor maar eens draaien in een afgesloten garage.

Ja en ook dat is het probleem op het bordje van een ander gooien.
Daar ter plekke geen uitstoot meer maar ergens anders 2x zoveel daar door.
Maar ja dat maakt niks uit in onze huidige ikke ikke ikke en de rest kan stikken cultuur
 
Zowel de plaatselijke als de totale uitstoot van een elektrisch voertuig is lager. Inclusief productie en recycling.

CO2 = maakt niet uit waar je het uitstoot, effect is wereldwijd
Fijnstof = maakt heel veel uit waar je het uitstoot, dus minder plaatselijke uitstoot (in drukbevolkte gebieden) is beter
NOx = maakt uit waar je het uitstoot, minder uitstoot rondom natuurgebieden is beter.

Waar haal jij die 2x zoveel uitstoot ergens anders vandaan?
 
Ja en ook dat is het probleem op het bordje van een ander gooien.
...
Maar ja dat maakt niks uit in onze huidige ikke ikke ikke en de rest kan stikken cultuur
Jij denkt dat de benzine zo kant en klaar in de pomp zit en nergens vandaan komt?
En idd die 2x klopt niet.

Misschien worden EV's wel verboden als we allemaal van het gas af zijn, wegens elektriciteits- schaarste.

Dan gaan de tegenstanders wel rijden, want verboden dus leuk 😆
En ze horen je toch niet, controle lastig.
 
Zowel de plaatselijke als de totale uitstoot van een elektrisch voertuig is lager. Inclusief productie en recycling.

CO2 = maakt niet uit waar je het uitstoot, effect is wereldwijd
Fijnstof = maakt heel veel uit waar je het uitstoot, dus minder plaatselijke uitstoot (in drukbevolkte gebieden) is beter
NOx = maakt uit waar je het uitstoot, minder uitstoot rondom natuurgebieden is beter.

Waar haal jij die 2x zoveel uitstoot ergens anders vandaan?

Heel simpel. Rondom die stroomcentrales rijden nu al auto's. Die geven uitstoot. Daar komt dus per elektrische auto de uitstoot bij. Immers stroom opwekken gebeurt nog steeds op kolen, biomassa en aardgas. Die centrales moeten extra stroom produceren voor de ev"s. Dus extra uitstoot daar ter plekke.
Dus nee je bent niet goed bezig in een ev en je bent egoïstisch. Lekker anderen met je troep opzadelen.
 
Je snapt het niet, het zijn onze voorgangers. Zij creëren voor ons dommeriken het paradijs hier.
Jezus 2.0 zeg maar. Over 2000 jaar gaan wij het snappen.
 
Je weet dat een waterstof-voertuig ook gewoon elektrisch aangedreven is? Het enige verschil is dat energie wordt opgeslagen in waterstof in plaats van in een accu. En dat je drie tot vier keer zoveel energie nodig hebt omdat dat proces zo verschrikkelijk inefficiënt is. Als je bang bent voor overbelasting van het net moeten we vooral niet eerst onze stroom gaan omzetten in waterstof omdat we zo graag snel willen tanken.

M.i. kan waterstof vooral interessant zijn voor zwaar transport en is het verder vooral iets dat geplugd wordt door oliemaatschappij die zien dat de burger tegenwoordig van z'n eigen oprit een 'tankstation' kan maken.
Je kan het tenminste in grote hoeveelheden opslaan.
 
Heel simpel. Rondom die stroomcentrales rijden nu al auto's. Die geven uitstoot. Daar komt dus per elektrische auto de uitstoot bij. Immers stroom opwekken gebeurt nog steeds op kolen, biomassa en aardgas. Die centrales moeten extra stroom produceren voor de ev"s. Dus extra uitstoot daar ter plekke.
Dus nee je bent niet goed bezig in een ev en je bent egoïstisch. Lekker anderen met je troep opzadelen.

Wanneer ik geen nieuwe EV had gekocht had ik een nieuwe ICE gekocht.
En daar komt geen uitstoot uit? (er moet ook weer benzine voor gemaakt worden, ergens anders)

Je rekent wel elke keer erg apart en naar je eigen voordeel wat je wilt verkondigen.
En een ander egoïstisch noemen terwijl je zelf je kop in het zand steekt en anderen met jou ellende straks laat zitten is dan sociaal?

De discussie plat slaan door de ander belachelijk te maken of uit te schelden lost niets op, sterker je hebt blijkbaar geen valide argumenten.
Jammer dit.
 
Heel simpel. Rondom die stroomcentrales rijden nu al auto's. Die geven uitstoot. Daar komt dus per elektrische auto de uitstoot bij. Immers stroom opwekken gebeurt nog steeds op kolen, biomassa en aardgas. Die centrales moeten extra stroom produceren voor de ev"s. Dus extra uitstoot daar ter plekke.
Dus nee je bent niet goed bezig in een ev en je bent egoïstisch. Lekker anderen met je troep opzadelen.
Als het heel simpel was had je het al wel begrepen.

Mijn moeder ademt nu ook al de uitlaatgassen van jouw brommer in en jouw dochter die van die van mij. Waarom is het dan egoïstischer als iemand in een EV dat doet, terwijl zijn voertuig onder aan de streep schoner is?


Dit was trouwens mijn laatste comment in dit topic, ik heb geloof ik genoeg redelijke argumenten gegeven en foutieve redenaties weerlegd. Kan er wellicht een klimaatontkennerstopic worden geopend zodat dit soort discussies niet steeds gekaapt worden door ongenuanceerde individuen die onwaarheden roepen?
 
Je snapt het niet, het zijn onze voorgangers. Zij creëren voor ons dommeriken het paradijs hier.
Jezus 2.0 zeg maar. Over 2000 jaar gaan wij het snappen.

Jezus? Neuh. Teveel eer. Gewoon de trends volgen en proberen te snappen.

Elders hier op MF las ik de stelling dat veranderingen pas plaats vinden als er geld te verdienen valt. Nou, bekijk de grafieken uit onderstaand artikel en voorspel zelf waar op ingezet wordt:

https://ourworldindata.org/cheap-renewables-growth
 
Als het heel simpel was had je het al wel begrepen.

Mijn moeder ademt nu ook al de uitlaatgassen van jouw brommer in en jouw dochter die van die van mij. Waarom is het dan egoïstischer als iemand in een EV dat doet, terwijl zijn voertuig onder aan de streep schoner is?


Dit was trouwens mijn laatste comment in dit topic, ik heb geloof ik genoeg redelijke argumenten gegeven en foutieve redenaties weerlegd. Kan er wellicht een klimaatontkennerstopic worden geopend zodat dit soort discussies niet steeds gekaapt worden door ongenuanceerde individuen die onwaarheden roepen?
Dat is er al ;
ga hier eens kijken:
https://www.motor-forum.nl/threads/politiek-topic-statistieken-leugens-en-politiek.456128/page-258
 
Het zal mijn tijd wel duren......
De mijne ook, bovendien wil ik Ellon Musk nog rijker maken door een nieuwe EV aan te schaffen.

Ik vind het momenteel veel belangrijker om de plaatselijke motorhandel te steunen met onderhoud te laten plegen aan mijn oude meuk.

Ik ben van mening dat het bij Musk niet om het milieu gaat maar aan zijn eigen portemonee.
 
Elektrisch rijden is SCHONER dan rijden met een verbrandingsmotor, daar is zelfs de grootste liefhebber van benzinedampen het wel over eens.
Dat het schoon is en ons gaat redden, dat is voer voor discussie.

Ik ben het daar zeker niet mee eens. Het hangt er volledig van af hoe de elektriciteit wordt opgewekt waar die auto op rijdt. Dat elektrisch rijden in alle gevallen schoner is dan een verbrandingsmotor is dan ook veel te kort door de bocht.
 
Trouwens, hoe weet je zeker dat je ‘schone elektriciteit’ tankt..... :?

Als je de stekker aansluit kun je toch niet zien dat je aan de windmolen hangt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan