Milieuzone voor motorfietsen in nederland (grote steden zoals adam>

Al dat onnozele gelul heeft niks te betekenen als je je niet weet in te houden, het beste is geen kinderen te verwekken maar dat is onmogelijk, te moeilijk. Maar als je er twee of meer hebt dan leef je in een groene leugen.
Ik ben bewust kinderloos.
En heb er om moeten bedelen om met midden 20 te worden gesteriliseerd.
 
Mooiste voorbeeld vind ik de grote leider van Groen Links met zijn 4 kinderen, zo iemand neem je toch niet meer serieus.....
 
Mooiste voorbeeld vind ik de grote leider van Groen Links met zijn 4 kinderen, zo iemand neem je toch niet meer serieus.....
En maar zemelen over de voetafdruk die je achterlaat terwijl die van mij, met al mijn motoren, nog steeds een babystapje is is die van hun een aantal voetbalvelden groot.

En over die honderdvijftig jaar hierboven.
Gewoon lekker doorfokken en zeiken dat anderen het zo slecht doen. Wat was het woord ook al weer, hypocriet toch?
En van mij mogen ze hun schuldgevoel maar afkopen met een elektrische voertuig, ik ben blij voor ze.
Wil je het echt goed doen dan heb je helemaal geen auto, is je huis zonder verwarming, ben je natuurlijk veganist die in de rondte wandelt in een jute zak op blote voeten.
 
Ze lopen daar behoorlijk achter....

Tja, Duitsland. In hevige tweestrijd door alle bedrijven die leven van de verbrandingsmotor en de concurrentie die daar niet aan vast zit. Jarenlang hebben ze het voor zich uit geschoven, eerst ontkend en nu moeten ze alsnog omgaan en nu is de tijd op.
De ruzie tussen Volkswagen en de VDA spreekt wat dat aangaat boekdelen. VDA (Verband Deutsche Automobilhersteller) houdt vast aan verbrandingsmotoren en kraakt elektrisch af. Dat doen ze met allerlei misinformatie die we inmiddels overal tegenkomen
Volkswagen wil de grootste producent van elektrische auto’s worden en die is al die leugens over elektrisch zat, dreigt zijn lidmaatschap op te zeggen.

Hier de getallen zoals ze zijn zonder dat een traditionele autofabrikant zich ermee bemoeit. Is hier al eerder langs gekomen.

Bekijk bijlage 1571338

Let wel, de batterij kan na de auto dienst doen in bijvoorbeeld een gebouw of een woning, daarna kan ie gerecycled worden. Het zou eerlijker zijn als de uitstoot door de fabricage van de batterij wordt uitgesmeerd over meerdere auto’s.


Hier komt het plaatje vandaan : Waarom de elektrische auto nu al groener rijdt (maar er betere argumenten zijn om over te stappen)
Tunnel visie. Je ziet alleen wat je wilt zien omdat je denkt dat het de waarheid is. De emmer en de kraan. Iedereen kijkt naar de emmer. Niemand naar de kraan. Altijd word er naar het verkeer gewezen als het om het milieu gaat. De hoogovens in Ymuiden stoten meer uit als alle voertuigen in Nederland bij elkaar om het plaatwerk te maken voor de nieuwe “duurzame” elektrische auto.

Als we dan toch zo graag naar het verkeer kijken als het om vervuiling gaat dan verbruikt het internet verkeer meer energie dan alle het autoverkeer bij elkaar. Alleen het data center van Microsoft in de kop van Noordholland verbruikt al meer terra watt als de stad Amsterdam. En dat is echt geen groene energie. Dat is maar één van de vele datacenters in Nederland. En elke bit of bite die door een datacenter verpompt wordt gaat weer naar een laptop, desktop, elektrisch voertuig of telefoon die evenredig veel energie verbruikt.

We moeten allemaal van het gas af omdat Groningen verzakt de gaskraan dicht moet en Nederland contracten met Europa heeft afgesloten waar ze niet vanaf kunnen. Er is dus maar 1 uitweg de Nederlander krijgt minder gas terwijl je bijvoorbeeld in Duitsland subsidie krijgt als je een gasaansluiting neemt. Wij moeten dus aan de warmte pomp. Gewoon een omgekeerde Airco. En wat slurp er heel veel energie. Precies een airco.

Hoeveel zonnepanelen we ook neerzetten en heel Nederland vol bouwen met windmolens dan nog levert dat onvoldoende energie op. De productief van al die panelen en molens laten ook een giga grote voetprint achter.

Een goed alternatief is kernfusie. Dat is geen sciensce fiction. Alleen word hier niet op ingezet omdat het geen banen oplevert. Geen economische groei. Kern fusie levert snel heel veel schone groene energie. De eerste kernfusie reactor word/staat in Frankrijk. (geen kern splitsing, geen kern afval)

Wat de batterij betreft. Denk even logisch na. Er is geen enkele batterij op de markt die na 4 jaar nog 50% van zijn originele lading afgeeft. Noem 1 product in jou huishouden wat je al meer dan 4 jaar gebruikt en waarvan de batterij nog minstens 50% van de tijd energie afgeeft als nieuw.

Ik kan je nog veel meer voorbeelden geven als je dat zou willen.

Kijk verder als je dat kunt.

Minder mensen. De rest is symbool politiek.
 
De laatste keer dat ik in topic nog reageer, het niveau van de 'ik weet het toch beter en heb alle oplossingen' is werkelijk bedroevend.
En van mij mogen ze hun schuldgevoel maar afkopen met een elektrische voertuig, ik ben blij voor ze.
Schuldgevoel afkopen, waar heb je het over en waar baseer je dat op? Op je eigen onderbuikgevoel?
Ergens in je bubbel omgeving gehoord en napraten.
Groots mogelijke onzin igg
En EV rijd gewoon lekkerder maar dat past blijkbaar niet in je beeld.
Ik ben blij met mijn oude brikken, dat hoef ik niet keer op keer op te schrijven met veel te veel woorden.
Ik vind het verdacht als iemand dat wel doet.
Ook het telkens vernoemen dat iets ontkracht zou zijn wat een dooddoener.
Iedereen die iets nieuws koopt praat daar over, ik over mijn EV, de eerste motor van 15 jaar oud die een MF'r koopt omdat hij net zijn rbw heeft wordt hier ook uitgemeten omdat die er blij mee is en die motor is dan geweldig.
Niets verdacht aan, dat jij er wat achter zoekt ligt aan jou. De hele wereld is tegen Calimero, lastig man.
Ik typ af en toe wat en heb medelijden met mensen die hele dagen achter zo'n ding zitten. Ja ze kunnen opscheppen met veel woorden en gladde praatjes typen over hoe geweldig iets is. Ik ben het daar niet mee eens. Helaas word veel beslist door dergelijke lieden die alles beter denken te weten. Met de EV is dat ook het geval het word beslist door die lui en je moet er aan meedoen.
Repect(Heil) voor onze stoere redders in bange tijden.
Werkelijk, de haat voor iemand die nadenkt druipt er vanaf, nog even aanzetten met Heil.
Je laat je ware gezicht even zien, ik denk dat jij wel weet hoe we de wereld problemen en overbevolking wel kunnen oplossen.
Ik wordt echt misselijk van je.

Echt alles wordt uit de kast getrokken om de EV de grond in te boren, maar dan ook werkelijk alles.
En wordt het weerlegt met feiten, dan zijn dan slimme praatjes en veel worden...
En hoe het rijd boeit niet, haat moet er zijn.

Ja meer dan 10 woorden lezen en het is geen stripboek dat is inderdaad voor sommigen een brug te ver. Ik begrijp het.

Iedereen moet in dat hok van Groenlinks passen rechtsom of linksom, echt hoe dom kun je zijn.
Maar ja het is de ICE gelovige, een geloof is waarheid. mooi man.

Tunnel visie. Je ziet alleen wat je wilt zien omdat je denkt dat het de waarheid is. De emmer en de kraan. Iedereen kijkt naar de emmer. Niemand naar de kraan. Altijd word er naar het verkeer gewezen als het om het milieu gaat. De hoogovens in Ymuiden stoten meer uit als alle voertuigen in Nederland bij elkaar om het plaatwerk te maken voor de nieuwe “duurzame” elektrische auto.
Stap eens uit je tunnelvisie!!!! Kijk eens niet naar de emmer maar naar de feiten.

Detail dat plaatwerk wordt ook gemaakt voor je ICE auto, dus dat valt tegen elkaar weg. Pak dat het totale plaatje voor de bouw dan is het anders, is al gepost maar past niet in je tunnel.
Als we dan toch zo graag naar het verkeer kijken als het om vervuiling gaat dan verbruikt het internet verkeer meer energie dan alle het autoverkeer bij elkaar. Alleen het data center van Microsoft in de kop van Noordholland verbruikt al meer terra watt als de stad Amsterdam. En dat is echt geen groene energie. Dat is maar één van de vele datacenters in Nederland. En elke bit of bite die door een datacenter verpompt wordt gaat weer naar een laptop, desktop, elektrisch voertuig of telefoon die evenredig veel energie verbruikt.
Klopt datacenters verbruiken ook heel veel, raakt dit onderwerp niet. Het is EN EN EN en niet of of of
Een goed alternatief is kernfusie. Dat is geen sciensce fiction. Alleen word hier niet op ingezet omdat het geen baen oplevert. Geen economische groei. Kern fusie levert snel heel veel schone groene energie. De eerste kernfusie reactor word/staat in Frankrijk. (geen kern splitsing, geen kern afval)
Werkelijk? Echt dit slaat alles hoe kom je erop.
Ja, Kernfusie is nog SF. Het is verschrikkelijk complex, we moeten sowieso een flink aantal technische uitdagingen overwinnen.
Het levert geen banen op en economische groei? Man mocht Nederland het voor elkaar krijgen staan we opeens nr 1 in de wereld en levert het gigantische groei op.
In 2035 probeert Frankrijk inderdaad op te starten, iedereen is benieuwd of het lukt. we gaan het zien. (nog 15 jaar! wss langer, heel complex)
Op dit moment denk ik dat we gewoon nog niet slim genoeg zijn in Nederland, we zullen het van de TU's moeten hebben en hopen dat ze daar oplossingen vinden.
Je kunt het nu dus gewoon NIET gebruiken omdat het er niet is. Eigenlijk simpel.
En wanneer het gaat lukken zijn we echt een flink aantal jaren verder. Kortom nu geen oplossing.
Wat de batterij betreft. Denk even logisch na. Er is geen enkele batterij op de markt die na 4 jaar nog 50% van zijn originele lading afgeeft. Noem 1 product in jou huishouden wat je al meer dan 4 jaar gebruikt en waarvan de batterij nog minstens 50% van de tijd energie afgeeft als nieuw.
Elke Tesla van 5 jaar oud (ook met 225.000 km) zit nog boven de 90%
Ook al vaker gezegd, de accu van je huisapparaat is niet te vergelijken, die worden vermoord door leeglopen, 100% laden enz enz.
Verwachting van de nieuwe accu's is dat ze een auto leven mee gaan.
De enige die mis zat was de eerste generatie Renault Zoe's en dat is ondertussen ook opgelost. De BMC houdt je accu ok.
Accukennis en technologie wordt elke dag beter en beter.
Ik kan je nog veel meer voorbeelden geven als je dat zou willen.

Kijk verder als je dat kunt.
Neem je eigen commentaar ter harte, kijk verder en niet naar hobby sites, maar zoek wetenschappelijke sites.
Alles wat je zegt is achterhaald.
Minder mensen. De rest is symbool politiek.

Minder mensen is inderdaad de enigste oplossing.
We plunderen de aarde en de rekening zal hoe dan ook komen in de toekomst.

Maar dat houdt nog niet in dat we niet kunnen proberen om onze omgeving wat schoner en netter te krijgen. Gewoon maar doorgaan dan?
Een vogel schijt ook niet in zijn eigen nest.

OK en nu wel klaar hier.
 
En toch verdwijnen er nu heel veel honda hybrides naar de sloop omdat de accupakketten compleet op zijn. Die honda's zijn nog geen 10 jaar oud. Nieuw accupakket kost 10.000+euro's en dat is meer als de dagwaarde. Die auto's zijn economisch totallos.
Goed voor het milieu :X
 
. Wij moeten dus aan de warmte pomp. Gewoon een omgekeerde Airco. En wat slurp er heel veel energie. Precies een airco.

Hoeveel zonnepanelen we ook neerzetten en heel Nederland vol bouwen met windmolens dan nog levert dat onvoldoende energie op. De productief van al die panelen en molens laten ook een giga grote voetprint achter.

Een goed alternatief is kernfusie. Dat is geen sciensce fiction. Alleen word hier niet op ingezet omdat het geen banen oplevert. Geen economische groei. Kern fusie levert snel heel veel schone groene energie. De eerste kernfusie reactor word/staat in Frankrijk. (geen kern splitsing, geen kern afval)

Wat de batterij betreft. Denk even logisch na. Er is geen enkele batterij op de markt die na 4 jaar nog 50% van zijn originele lading afgeeft. Noem 1 product in jou huishouden wat je al meer dan 4 jaar gebruikt en waarvan de batterij nog minstens 50% van de tijd energie afgeeft als nieuw.

Ik kan je nog veel meer voorbeelden geven als je dat zou willen.

Kijk verder als je dat kunt.

Dat laatste advies zou je zelf eens ter harte moeten nemen.

Ik ga niet eens overal op reageren, je post bijna alleen maar onwaarheden, of zijn het leugens.

Paar dingen die ik er uit haal staan hier boven.

Een warmtepomp haalt de warmte uit de omgeving, in plaats van de warmte door verbranding te produceren wordt deze verpompt, net als een omgekeerde koelkast. Dat verpompen kost veel minder energie dan het produceren.
Moderne elektrische auto’s als de ID3 en de Tesla Y hebben een warmtepomp, omdat die minder energie vraagt dan een gewone kachel.

Kernfusie lijkt mooi maar is nog erg ver weg, áls het al komt binnen de komende 30 jaar of zo is dat veel te laat voor de problemen die we nu hebben.

Batterijen heb je duidelijk geen kaas van gegeten. Mijn eigen motor rijdt op een batterij, die is nu dik 6 jaar oud en ik merk niets van ook maar enige degeneratie. Misschien moet je je er eens in gaan verdiepen, anders dan die onzin te geloven.

Met dit soort beweringen van jouw kant weet ik meteen dat ik je totaal niet serieus kan nemen.
 
Grappig in andere topics ben ik de linkse wegkijkert en hier de ultra rechtse SS~er.
Mss een tikkeltje schizofreen?

Ik vind de meest rechtlijnige denkers hier meer rechts radiaal btw. Ik noem dat groen rechts omdat alleen zij de waarheid kennen volgens henzelf.
 
De laatste keer dat ik in topic nog reageer, het niveau van de 'ik weet het toch beter en heb alle oplossingen' is werkelijk bedroevend.

Schuldgevoel afkopen, waar heb je het over en waar baseer je dat op? Op je eigen onderbuikgevoel?
Ergens in je bubbel omgeving gehoord en napraten.
Groots mogelijke onzin igg
En EV rijd gewoon lekkerder maar dat past blijkbaar niet in je beeld.



OK en nu wel klaar hier.
Praat maar lekker tegen jezelf als je dan toch buiten context wil lullen.
 
Wat de batterij betreft. Denk even logisch na. Er is geen enkele batterij op de markt die na 4 jaar nog 50% van zijn originele lading afgeeft. Noem 1 product in jou huishouden wat je al meer dan 4 jaar gebruikt en waarvan de batterij nog minstens 50% van de tijd energie afgeeft als nieuw.

Ik kan je nog veel meer voorbeelden geven als je dat zou willen.

Kijk verder als je dat kunt.

Minder mensen. De rest is symbool politiek.
Toch gingen die van m’n accuboormachine meer dan tien jaar mee voordat het rendement echt ging afnemen.

En die laatste zin is als een waarheid als een koe!
Maar dat past niet in hun straatje.
 
Wat de batterij betreft. Denk even logisch na. Er is geen enkele batterij op de markt die na 4 jaar nog 50% van zijn originele lading afgeeft. Noem 1 product in jou huishouden wat je al meer dan 4 jaar gebruikt en waarvan de batterij nog minstens 50% van de tijd energie afgeeft als nieuw.

State-Of-Health (SOH) van mijn 2017 Energica is nog 100%, balans 'beter dan nieuw' volgens de laatste meting.
SOH bij een mede-Energicarijder, een 2015 ex-huurmotor dus behoorlijk mishandeld, ook nog steeds 100% (na 5 jaar dus).

We hebben berekend dat we met zo'n 150.000 km nog boven de 95% zitten.
Genoeg ICE-motoren die dan al aan een revisie of intensief onderhoud toe zijn.

Maar goed, net als de rest van de berichten in dit topic over elektrische motoren, zal dit ook wel weer 'fake news' zijn van een 'gelovige' ofzo.
 
Laatst bewerkt:
State-Of-Health (SOH) van mijn 2017 Energica is nog 100%, balans 'beter dan nieuw' volgens de laatste meting.
SOH bij een mede-Energicarijder, een 2015 ex-huurmotor dus behoorlijk mishandeld, ook nog steeds 100% (na 5 jaar dus).

We hebben berekend dat we met zo'n 150.000 km nog boven de 95% zitten.
Genoeg ICE-motoren die dan al aan een revisie of intensief onderhoud toe zijn.

Maar goed, net als de rest van de berichten in dit topic over elektrische motoren, zal dit ook wel weer 'fake news' zijn van een 'gelovige' ofzo.

Meten is weten. Toch.
Heb je een uittreksel van dat meet rapport waar ook de productie datum van de batterij op staat?

altijd goed om te weten.
 
State-Of-Health (SOH) van mijn 2017 Energica is nog 100%, balans 'beter dan nieuw' volgens de laatste meting.
SOH bij een mede-Energicarijder, een 2015 ex-huurmotor dus behoorlijk mishandeld, ook nog steeds 100% (na 5 jaar dus).

We hebben berekend dat we met zo'n 150.000 km nog boven de 95% zitten.
Genoeg ICE-motoren die dan al aan een revisie of intensief onderhoud toe zijn.

Maar goed, net als de rest van de berichten in dit topic over elektrische motoren, zal dit ook wel weer 'fake news' zijn van een 'gelovige' ofzo.
Heb je dat berekend of vastgesteld dat na 150.000 km nog steeds 95% capaciteit voorhanden is?

Dat zou mooi zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan