Miliscuul lek in buitenband... is dit te "plakken"

Nocer

MF veteraan
13 mrt 2006
34.248
5
Voordat ik met UTFS word geconfronteerd... ik heb deze een half jaar terug geraadpleegd en destijds een vrij nieuwe band compleet vervangen omdat deze lek was....

Nu heb ik een band die 4000 km oud is (Pilot Road 2CT) en helaas... een heel klein pinnetje zit er in.... iets heel kleins maar helaas wel lang genoeg om mijn band net lek genoeg te maken.

Ik heb het pinnetje met een tangetje eruit getrokken en ik hoorde niks en de band liep ook niet leeg....
Ik heb met wat spuug getest of hij lek was of dat ik echt mazzel had en helaas..... een heel klein miliscuul luchtbubbletje bouwde zich heel langzaam op....

Nu zou ik dus een nieuwe band kunnen kopen... maar is dit soort miliscuuls niet beter te behandelen ? (openboren en parapluutje is dan weer geen optie... dan maak je het gat ook veel groter uiteraard ;)).

Het pinnetje zat in het loopvlak en zat vrij schuin.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Na alle onzin,
Heb er goede ervaring mee om idd een plakker aan de binnenkant te zetten. Pluggen of een "plu"is geen optie omdat je dan de gang van het gat moet volgen en die is niet na te gaan, zeker als deze schuin zit.
Tip voor de volgende keer, laat de pin/spijker zitten en ga naar een goede motorzaak, als het een goede is zal deze advies geven en/of gelijk ff fiksen.
 
Laatst bewerkt:
Na alle onzin,
Heb er goede ervaring mee om idd een plakker aan de binnenkant te zetten. Pluggen of een "plu"is geen optie omdat je dan de gang van het gat moet volgen en die is niet na te gaan, zeker als deze schuin zit.
Tip voor de volgende keer, laat de pin/spijker zitten en ga naar een goede motorzaak, als het een goede is zal deze advies geven en/of gelijk ff fiksen. Mag je nooit meer dan een tientje kosten....

Moet ik voor tien euro lek opzoeken, wiel eruit halen, band eraf, plakken, band erop, balanceren, wiel erin zetten en kettingspanning controleren/ stellen?

_O- _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Een koortje in je band trekken kost +/- een tientje..

Jammer dat steeds meer mensen denken te kunnen bepalen wat een iemand nu mag verdienen, voor niks gaat de zon op, en zeker net zo hard weer onder! :/
 
Moet ik voor tien euro lek opzoeken, wiel eruit halen, band eraf, plakken, band erop, balanceren, wiel erin zetten en kettingspanning controleren/ stellen?

_O- _O- _O-
:/ dat je erop reageert man...




Wel lachen trouwens, prammers is vast een 16 jarig ventje die zelf voor 2,60 per uur vakken vult bij Appie H _O-
 
:/ dat je erop reageert man...
Er zijn teveel mensen die alles geloven wat geschreven staat, dus sommige dingen moet je direct, duidelijk en volledig onderuit halen voor er een slimpie voor mijn neus staat die zegt dat ik dat voor 10 euro hoor te doen, want dat doen ze "overal" heeft ie op internet gelezen.
 
Heel schappelijk. Ik reken 15 euro (bandje wissel kosten) + plu + tijd plakken, lek zoeken etc.


Veel tijd naar het zoeken van het lek was niet nodig, band was binnen een minuut zo plat als een dubbeltje :X

Ik had overigens op veel meer gerekend dan die 15 euro, want mijn dealer is niet een van de goedkoopste moet ik zeggen, had sterk het idee dat hij me matste, en dat terwijl ik nooit banden koop bij hem *O*
 
Niets lek, dat lukt me nooit.
Bij elke nieuwe band kom ik binnen een paar maanden een of andere vervelende spijker tegen.
Maak dit al jaren zelf, en heb er nog nooit problemen mee gehad.
Eerst met zo'n Rema tiptop setje (monteren van de plug beviel me nooit goed) en heb nu een ander merk die me veel beter bevalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan