Miliscuul lek in buitenband... is dit te "plakken"

Nocer

MF veteraan
13 mrt 2006
34.248
5
Voordat ik met UTFS word geconfronteerd... ik heb deze een half jaar terug geraadpleegd en destijds een vrij nieuwe band compleet vervangen omdat deze lek was....

Nu heb ik een band die 4000 km oud is (Pilot Road 2CT) en helaas... een heel klein pinnetje zit er in.... iets heel kleins maar helaas wel lang genoeg om mijn band net lek genoeg te maken.

Ik heb het pinnetje met een tangetje eruit getrokken en ik hoorde niks en de band liep ook niet leeg....
Ik heb met wat spuug getest of hij lek was of dat ik echt mazzel had en helaas..... een heel klein miliscuul luchtbubbletje bouwde zich heel langzaam op....

Nu zou ik dus een nieuwe band kunnen kopen... maar is dit soort miliscuuls niet beter te behandelen ? (openboren en parapluutje is dan weer geen optie... dan maak je het gat ook veel groter uiteraard ;)).

Het pinnetje zat in het loopvlak en zat vrij schuin.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Voordat ik met UTFS word geconfronteerd... ik heb deze een half jaar terug geraadpleegd en destijds een vrij nieuwe band compleet vervangen omdat deze lek was....

Nu heb ik een band die 4000 km oud is (Pilot Road 2CT) en helaas... een heel klein pinnetje zit er in.... iets heel kleins maar helaas wel lang genoeg om mijn band net lek genoeg te maken.

Ik heb het pinnetje met een tangetje eruit getrokken en ik hoorde niks en de band liep ook niet leeg....
Ik heb met wat spuug getest of hij lek was of dat ik echt mazzel had en helaas..... een heel klein miliscuul luchtbubbletje bouwde zich heel langzaam op....

Nu zou ik dus een nieuwe band kunnen kopen... maar is dit soort miliscuuls niet beter te behandelen ? (openboren en parapluutje is dan weer geen optie... dan maak je het gat ook veel groter uiteraard ;)).

Het pinnetje zat in het loopvlak en zat vrij schuin.

Alvast bedankt!


Op naar een motortoko waarvan je 100 % zeker weet dat ze je geen nieuwe band willen aansmeren (niet naar bijv. motoport dus :+ ) en het daar even laten beoordelen, 9 van de 10 keer kan er dan gewoon een plu in.
 
Op naar een motortoko waarvan je 100 % zeker weet dat ze je geen nieuwe band willen aansmeren (niet naar bijv. motoport dus :+ ) en het daar even laten beoordelen, 9 van de 10 keer kan er dan gewoon een plu in.

Heb een mailtje gestuurd naar Snelmotoren :)
Is ook wel iemand wiens expertise ik vertrouw :)

Een pluutje blijft me mentaal iets te sterk bij vrees ik (omdat er dan wel een groter gat in geboord moet worden), misschien nog maar over na denken.

Bedankt voor de reactie ;)
 
Laatst bewerkt:
Heb een mailtje gestuurd naar Snelmotoren :)
Is ook wel iemand wiens expertise ik vertrouw :)

Een pluutje blijft me mentaal iets te sterk bij vrees ik (omdat er dan wel een groter gat in geboord moet worden), misschien nog maar over na denken.

Bedankt voor de reactie ;)

Het vertrouwen weet snelmotoren je vast wel in te praten gok ik zo maar eens
 
Heb een mailtje gestuurd naar Snelmotoren :)
Is ook wel iemand wiens expertise ik vertrouw :)

Een pluutje blijft me mentaal iets te sterk bij vrees ik (omdat er dan wel een groter gat in geboord moet worden), misschien nog maar over na denken.

Bedankt voor de reactie ;)
gewoon plakken of vulcaniseren, wat wil je?
 
ze hebben er bij mij een prop "ingeschoten"
(na dat er een spijker in zat)
rij ik ook al zo'n 1500 km mee rond en niks aan het handje.
moet ik er wel bij vertellen dat de gs niet harder loopt als 160 dus of het voor SS werkt weet ik niet.
 
Een prop is denk ik nog iets minder betrouwbaar dan een parapluutje ;)

De band is na 10 uur nog wel keihard trouwens. (niet gemeten met een pompje)
 
je mag m ook aan mij geven :+

ik plak ze altijd zelf: binnenkant ff opschuren met de lamellenschijf, howards heavy duty bandenplaksel en 10 minuten drogen, grote fietsplakker erop en klaar. band doormidden burnen en dan zit de plakker nog op allebei de helften *O*

maar je mag m ook aan mij geven!!
 
Gewoon naar een goede bandenboer gaan.

Plakken een prof. plakker aan de binnenkant en je kan gewoon weer rijden.

Dat hebben ze bij mij al een paar keer gedaan, ook bij mensen die ik persoonlijk ken.

Laat je vooral niet bang maken door allerlei spookverhalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan