Miljoen Nederlanders heeft rij-angst

Hehe, mijn vooroordeel over vrouwen wordt hier (gelukkig) onderuit gehaald, er zijn ook vrouwen die weten wat doorrijden betekent! *D

Dacht ik ook,
Vriendin van me broer zoop ook altijd benzine.
En jah ze rijdt HARD. Tot ik er eens mee meereed. Jezes, in me broek gescheten dat\'k heb.
Ik rijd ook hard, erg hard, maar ik rijd enkel hard waar er overzicht is en waar het nut heeft.

Zij reed op erg drukke weg op een meter afstand van een vrachtwagen. TOTAAL geen overzicht meer. Echt onlogisch rijden. En dan nog boos worden als\'k haar domme gans noem })
 
haha, niemand die ook maar even toegeeft dat er momenten zijn dat je \"bang\" bent. })

Nu is \"bang\" het verkeerde woord, dat geeft aan dat je zo onder de indruk bent van de situatie dat je rillend in een hoekje gaat zitten.

En stoere mannen als wij doen dat niet... 8-)

Maar ik denk dat iedereen die op twee wielen rijdt wel \'s harde zijwind heeft mee gemaakt terwijl hij/zij een vrachtwagen inhaalde.

Dat is op z\'n zacht gezegd niet leuk: rechts op de linkerbaan gaan rijden als je links van een vrachtwagen zit om vervolgens net voorbij de cabine richting vangrails geblazen te worden!


moest er ff uit... :]
 
De beste stuurlui staan aan wal mensen, denk nog maar es terug aan deze tijd als je straks 80 bent en jezelf nog \"in staat\" acht een voertuigte kunnen besturen.

Ik erger me ook aan die oudjes, 2de baans rijders, langzaam rijders en meer van die \"mensen die niet kunnen rijden\", maarja, niet iedereen is zo stoer en vastberaden op of in zijn ijzeren ros!

Enne, bertV, iedereen die zegt nog nooit bang te zijn geweest kan het dak op. Iedereen heeft wel eens met een VEEL te hoog adrenaline gehalte op de fiets gezeten en lopen uitpuffen na een zeer enerverende situatie!!
 
hiermee is het bewezen,
de nederlanders hebben geen ballen aan hun lijf!

vlaanderen boven ;)

Ik zeg nix! })

Naja ok, toch wel. Ik heb nog nooit een Belg goed zien rijden in Nederland. :) Ben zelfs een keer in het nauw gedreven door een Belgin die de rem wel kon vinden, maar het gaspedaal niet.
 
Weet je wat mij heel erg opvalt als ik in belgie rij (of als de belgen soms hier in holland rijden)? Namelijk dat als men wil gaan ritsen, ze vaak niet iemand in wille laten voegen. Ik zelf vind het ook wel es vervelend als iemand van de linkerrijstrook naar de rechtermoet en zo ff eerst flink doorrijd om verderop in de dichtere rij in te ritsen, maar die laat je soms voor (ligt er maar net aan). Maar in Belgie zie ik dat ze elkaar soms echt niet laten ritsen... :?

Vreemd volkje... :P
 
Weet je wat mij heel erg opvalt als ik in belgie rij (of als de belgen soms hier in holland rijden)? Namelijk dat als men wil gaan ritsen, ze vaak niet iemand in wille laten voegen. Ik zelf vind het ook wel es vervelend als iemand van de linkerrijstrook naar de rechtermoet en zo ff eerst flink doorrijd om verderop in de dichtere rij in te ritsen, maar die laat je soms voor (ligt er maar net aan). Maar in Belgie zie ik dat ze elkaar soms echt niet laten ritsen... :?

Vreemd volkje... :P

Als ik 300 meter asfalt heb om in te voegen gebruik ik ook 300 meter asfalt om in te voegen...ik ben niet zo een die denkt: oh gut, er staat over 300 meter ritsen, laat ik nou maar alvast naar rechts gaan...asfalt ligt er niet voor nix...dus ik gebruik het ook...
 
Ik ken inderdaad best een aantal mensen met rij-angst. Mensen die alleen in hun eigen dorp durven te rijden, mensen die liever helemaal niet rijden etc. Ik raad ze altijd een paar rijlessen aan met het idee dat dat ze misschien over hun angst heen helpt.
Gelukkig heb ik er absoluut geen last van, het zou je maar gebeuren...\ '(
 
Als ik 300 meter asfalt heb om in te voegen gebruik ik ook 300 meter asfalt om in te voegen...ik ben niet zo een die denkt: oh gut, er staat over 300 meter ritsen, laat ik nou maar alvast naar rechts gaan...asfalt ligt er niet voor nix...dus ik gebruik het ook...

Ik heb daar ook geen problemen mee. Maar als de pijlen op de weg staan om in te voegen zijn er nog maar weinig meters over voordat de verdrijvingsvlakken beginnen en dan vind ik het wel tijd om in te voegen.
En ik heb wel een enorme hekel aan mensen die dan tot het laatste moment doorknallen en dan op de verdrijvingsvlakken ineens invoegen met een te hoge snelheid waardoor mensen in de rem moeten om je te laten invoegen. :j In mijn lease auto geef ik dat soort mensen geen cm ruimte. Laat ze maar tegen mijn auto botsen.
 
Vooral die eikels die hem er gewoon met de neus alvast tussen drukken bij een kruisopunt of zo. Zie het elke dag gebeuren, maar als ze het bij mij flikken geef ik gewoon gas en stuur ik er omheen of zet hem er pal tegenaan. Kunnen ze alsnog wachten. Als je er van mij tussen mag geef ik je wel ruimte, maar je neemt geen ruimte. Daar poep ik op.
 
Misschien ben ik een oude lul aan het worden |( .

Maar in de eerste paar jaren na het behalen van mijn rijbewijs reed ik vaak als een idioot, dat heb je zelf niet in de gaten, want je kan immers alles ;) . (Dat ik drie ongelukken heb gemaakt, waarvan 1 keer de BMW van mij pa total-loss lag niet aan mij |( ).
Ik kon me ook druk maken over mensen die in mijn ogen domme dingen deden, zoals te lang links, te traag, te snel of te onzeker rijden :j .
Maar ik heb gemerkt dat het me vandaag de dag nauwelijks nog iets kan schelen, ze doen maar ik ga lekker mijn eigen weg en ik ben de tolerantie zelve geworden (7 jaar ervaring met meer dan 200k achter de kiezen doet dat met je 8-) )

Ik heb het idee dat er hier nog een hoop mensen zitten die zichzelf nog wel een keer goed gaan tegenkomen ;( .

(P.S. Gisteren is er nog iemand door z\'n kop geschoten omdat er een opmerking gemaakt werd in het verkeer :j .)
 
Laatst bewerkt:
Ik kon me ook druk maken over mensen die in mijn ogen domme dingen deden, zoals te lang links, te traag, te snel of te onzeker rijden :j .
Maar ik heb gemerkt dat het me vandaag de dag nauwelijks nog iets kan schelen, ze doen maar ik ga lekker mijn eigen weg en ik ben de tolerantie zelve geworden (7 jaar ervaring met meer dan 200k achter de kiezen doet dat met je 8-) )


Ik heb nu bijna 6 jaar me rijbewijs, zit reedds ruim boven die 200k kilometertjes en ik HAAT het nog steeds als die eikel links blijft hangen of die vrachtwagen voorbij steekt op de snelweg als er een verbodsbord hiervoor hangt.
 
Mensen met een automaat rijden vanzelf weer weg als ze hun voet niet op de rem houden :z ...

IDD, ik rij automaat.
Als ik hem in zn Parkeerstand zet dan gaan mn achteruitrijbouwlampen op die amerikaan ook even aan, moet je ze eens horen toeteren })
Doe ik dus ook niet meer , blijft gewoon met voetje op de rem.
 
Op donderdag 29 november 2001 15:05 schreef Skoezie het volgende:
Vooral die eikels die hem er gewoon met de neus alvast tussen drukken bij een kruisopunt of zo.Als je er van mij tussen mag geef ik je wel ruimte, maar je neemt geen ruimte.

Juustum... dah bedoel ik; heel irri is dah als dah volkje zich er zo tussen wringt. Maar op sommige momenten ben ik ook wel es solidair (en andere weggenoten met mij) en laat je wel eens iemand tussen ritsen.

Ben ik trouwens soms de enigste die zo\'n kleiner autootje (bijv. peugootje 205) wel laat ritsen, maar zo\'n opgedirkte Audi A6 die met een noodgang aan komt kakken geen ruimte geef?
Misschien het idee, maar bij mij hebben die grote sloepbakken het imago \'opdringerig\', \'dominant\', \'onoplettend\' en \'asociaal\' in het verkeer.
 
Op woensdag 28 november 2001 23:15 schreef Revolution het volgende:Hehe, mijn vooroordeel over vrouwen wordt hier (gelukkig) onderuit gehaald, er zijn ook vrouwen die weten wat doorrijden betekent! *D

Revo, woorden schieten mij te kort...... kusje!
xxx
 
Op donderdag 29 november 2001 11:12 schreef poohbeer het volgende:

Zij reed op erg drukke weg op een meter afstand van een vrachtwagen. TOTAAL geen overzicht meer. Echt onlogisch rijden. En dan nog boos worden als\'k haar domme gans noem })

Zeg Poohbeer! Dacht je dan dat ze\'r vrolijk van zou worden dan? Dan laat die meid \'s effe zien hoe het gas erop gehouden wordt en dan noem jij haar vervolgens \'domme gans\' Van zo een opmerking zou mijn broek ook gelijk volschieten!!!
Nee, dan kun je je commentaar beter voor je houden... gezellige dikke beer! ;)
 
Erg fout om tegen vrouwen in het algemeen te beginnen te zeuren over hun rijgedrag.

Nee schatje, niet slaan ;)
 
Zo zo, iedereen hierboven is wel enorm overtuigd van zijn eigen rijkwaliteiten! Jammer, dat die rijkwaliteit waarschijnlijk vele malen hoger is dan het iq, anders hadden jullie waarschijnlijk wél begrepen dat het hier om personen met fobieën gaat (die vaak al jaaaaaarrreeen achter het stuur zitten) en dus niet om een bange oma die op zondag 20 km p/u rijdt!

Helaas voor jullie: fobieën kan iedereen overkomen en spontaan ontstaan, dus ook bij een snelheidsduivel die zichzelf baas van de weg waant (sterker nog: meestal bij snelheidsduivels die al jaren op de weg zitten!)..... :]
 
Ik heb zelf 1 keer op het punt gestaan om niet meer te rijden (motor&auto), nadat ik in 2 maand tijd 5 inhalende tegenliggers had ontweken.
1 keer stil moeten staan (autoweg)
1 keer vluchtstrook (autoweg, viaduct)
1 keer de redresseer strook bij gebrek aan vluchtstrook (autoweg)
2 hadden genoeg aan hard remmen (provincie wegen).....
Daarnaast iemand die me remmend inhaalde, ff met zijn 3en naast elkaar op een autoweg zonder vluchtstrook. Hij wist waarschijnlijk niet dat er in het 'dal' een oprit was....
Ik ben door blijven rijden maar wel anders, probeer altijd ruimte te houden.
 
Over rijangst en stijl gesproken!
julie in NL zijn een steletje bofkonten!!
Ikke hierzo in Australia dat is pas vervelend!
1 ste fout van de australiers hierzo:
pappie leert mij auto rijden!
stel je voor je hoeft niet naar de reischool, je theorie-boek is 90 paginas met letter groote 20, en fotos die en mol zelfs kan zien (kost 20Euro).
50 uur met papa achter het stuur als je 16 wordt theorie examen achter een computer(type brommer certificaat in nl) zonder toezicht met een bordje, (If you are cought cheating the test u will be suspended) eeehuuhh waar is de toezicht??? (deze test kost 15 euro) en dan moet je 6 maanden wachten zodat je alles kunt vergeten wat je hebt geleerd En dan de praktijk test met Mr Abuhkana Ghandi Bizuki uit India met een Engels woordenboekje naast zich en een zeer goed verstand van gebaarentaal.(kost 50 euro)dan krijg jij hebt een mooie reibewijs geheten "p" provisional license (kost 5 euro) Een jaar later heb jij een unrestricted licence
en jij denkt dat je kunt rijden!
dit is pas GEVAAAAAAARLIJK

totaal kost dit geintje 90 euro voor een rijbewijs
lekker handig voor inmigranten zoals ikke want ikke moet dus naar een rijschool voor 50 uur met Mr Abuhkana Ghandi Bizuki uit India kost mij dus ff 30 pleuros per uur en ik moet zijn levensverhaal aanhoren en omdat ikke mijn rijbewijs SNEL nodig heb moet ik 6 maanden wachten!!!!! er is dus geen manier om die 6 maanden.

Resultaat: hoge frustratie onder mensen zoals ikke, weg gebruikers die niet kunnen rijden en als je een handmatige auto rijd ben jij een kunstenaar want mensen hierzo zijn zo oer achtelijk dom dat ze allemaal met een automaat rijden.
rijstijl is ongeloofelijk achtelijk niet te omschrijven.
En dan het ergste!!!!
KUT 16-17 JARIGE KLEUTERS die NIET rijden kunnen en denken dat ze coreurs zijn en crossen als een idioot door de Mcdrive heen zonder iets te besttellen en bijna je kind vermoord op de stoep aan het einde van de parkeerplaats.
maar als ze hun rijbewijs kwijt zijn hoeven ze aleen maar 3 maanden wachten voordat ze weer met hun maatjes aso rijden kunnen in hun opel commedore automaat met een uitlaat die nog grooter is dan een MAC truck.
en als ze hun rijbewijs helemaal kwijt hebben geraakt betalen ze gewoon nog een keer 60 piek voor een nieuw rijbewijs en beginen ze helemaal overnieuw.

Nederland is erg maar Australie is nog erger maximum snelheid is 100! en als je gepakt wordt heb je zon klote punten systeem radar detectrs zijn ilegaal en de wegen zijn net het verkeerspark in Assen!
Is dit geen rij-paradijs?? leuk hoor en voor mijn motor rijbewijs moet 13 maanden op een 250<CC rijden ja lekker is dat als je een CBR400 gewend bent.
'( ik ben het zat in dit kut staatje NSW!!!
Nederland is niet eens zo slecht!
 
Ik erger me nog steeds aan mensen die niet naar rechts gaan.
Of mensen die een auto met 1 km per jaar verschil inhalen.
Of aan mensen die voorrang hebben, maar het niet durfen te nemen.
Of van die ouwe sokken die 65 rijden op de autobaan, rijbewijs afpakken
en nooit weer terug geven. Ik heb alleen al vorig jaar 160k gereden, gelukkig
veel in het buitenland. Maar ook daar kunnen ze het.

Ik ben geen perfecte chauffeur, dat is niemand. Maar er zijn zat
mensen die wel slechter dan mij rijden. Als ik het kranten stukje lees
zijn het er zo wie zo een miljoen :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan