Neanderthaler
MF veteraan
vanaf nu: iedereen met blauwe zwaailichten en sirenes rijden, dan zal iedereen héél goed gezien worden. (dat is toch de reden waarom "prioritaire" voertuigen met zwaailichten en sirenes rijden)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Rij met de auto en met de motor altijd met mijn licht aan.
Een auto die dat soort dingen zelf gaat doen hoef ik niet. Ik wil niet dat de techniek dingen voor mij gaat bepalen. Kan altijd uitvallen. Je hoort zoveel verhalen dat die dingen te laat inschakelen.Oh jee, dan moet ik na gaan denken.
Nu doet mijn auto de lichten vanzelf aan als het donker is of regent.
Ik heb liever dat ik m'n tegenVan mij mogen ze het verplicht stellen. Als iemand zijn dimlicht aan heeft dan zie je hem echt wel veel eerder bijv. als je wil gaan inhalen. Ik erger me juist rot aan al die lui (liefst in donkere auto's) zonder dimlicht
Ze schijnen ook onderzocht te hebben dat een hommel volgens de theorie van de aërodynamica niet kan vliegenZe hebben toch al eens onderzocht dat het juist gevaarlijker was met licht aan te rijden, speciaal voor de (motor-)fietsers.
Is toch al een heel oud onderzoek???? Ikheb ALTIJD mijn licht aan, met de motor zeker, dat kan niet uit. En dat van die meer motordoden is natuurlijk volledig aangenomen. Kwestie van alle motoren met geel of een mengeling van geel/wit/violet licht en de auto's met wit licht, en je valt enorm op.
Verder zijn blijkbaar een hoop automobilisten erg dom. Met dit grauwe regenachtige weer, tussen de bomen in een grijze/donkere auto en dan zonder licht
Ik hoorde dat Volvo's sowieso altijd het licht aan hebben?
Je wordt niet minder zichtbaar als iedereen zijn licht aan heeft. Doordat je licht aan hebt, kom je los uit de achtergrond waardoor je dus zichtbaar bent. Of de rest van de weggebruikers hun licht wel of niet aanheeft veranderd daar niks aan.
Dat betrof toch Mercedes G-klasse en de Hummer?Ze schijnen ook onderzocht te hebben dat een hommel volgens de theorie van de aërodynamica niet kan vliegen
Ze schijnen ook onderzocht te hebben dat een hommel volgens de theorie van de aërodynamica niet kan vliegen
Sowieso neem ik onderzoeken vaak met een flinke schep zout...
Hmm, misschien kan daar eens onderzoek naar gedaan worden?Sowieso neem ik onderzoeken vaak met een flinke schep zout...
Dat extra brandstof verhaal is er echt een voor de boomknuffelaars, die 50w die die lampen verbruiken is ongeveer 0.067 pk oftewel je motor merkt er niet echt veel van.En het kost extra brandstof. Absoluut onzinnig, jaren geleden al een stevige discussie over gehad en mijn standpunt is rotsvast, Geen licht overdag.
Bovendien zie je op dit gebied juist een grote discipline bij donker weer/regen, polderwegen enz. dat men daar en dan massaal het licht wel aandoet.
Waarom dan een wet maken. Onzin.
Ah, ok, dus je moet een fles wijn meenemen in de auto ivm de fijne roetdeeltjes van diesels, om de zoveel kilometer een slok uit de fles om het schadelijk effect van de roetdeeltjes teniet te doenze komen bij mij ook in het rijtje van onderzoeken:
door 1 glaasje wijn verminder de kans op kanker met 5%
Citaat uit het SWOV rapport:Dat extra brandstof verhaal is er echt een voor de boomknuffelaars, die 50w die die lampen verbruiken is ongeveer 0.067 pk oftewel je motor merkt er niet echt veel van.
Ik zal eens een plan van aanpak opstellen....Hmm, misschien kan daar eens onderzoek naar gedaan worden?
Van mij mogen ze het verplicht stellen. Als iemand zijn dimlicht aan heeft dan zie je hem echt wel veel eerder bijv. als je wil gaan inhalen. Ik erger me juist rot aan al die lui (liefst in donkere auto's) zonder dimlicht
Rij met de auto en met de motor altijd met mijn licht aan.
Rij met de auto en met de motor altijd met mijn licht aan.