Minder flitspalen :)

Paar jaar geleden zijn er op de A9 tussen Alkmaar en Amstelveen ook een groot aantal flitspalen verdwenen.
Weggehaald en sindsdien nooit meer terug gezien :? . Er staan er nu nog maar 3 en allemaal op het stukje door Amstelveen en Oudekerk aan de Amstel...

En om nou te zeggen dat er meer mobiel gecontroleerd wordt... Nou nee :?
 
het kloten is dat je mobiele dingen haast niet ziet. Je moet ook op het verkeer letten, zeker op de motordddddddddd :Z :Z

het leuke van motorrijden is dat je juist op heel veel dingen moet letten, dus kun je jezelf ook aanleren om op stilstaande auto's ed te letten, of driehoekjes in de vangrail. ik doe het al jaren, en feilloos is het niet, maar ik ben vaker geflitst door flitspalen die ik al jaren ken (gewenning dus) dan door die 'verborgen' kastjes aan de kant van de weg
 
Lekker belangrijk dat ze weg gaan, 1 op de zoveel was toch maar gevult. Kijken wat je dr nu weer voor terug krijgt.
Tis volgens mij puur een kosteplaatje omdat de palen meer kosten aan onderhoud dan dat ze opleveren.
 
Minder flitspalen langs de weg

Uitgegeven: 1 september 2006 06:06
Laatst gewijzigd: 1 september 2006 06:51

DEN HAAG/EINDHOVEN - Justitie gaat het aantal flitspalen langs de Nederlandse wegen terugbrengen. Flitspalen op plaatsen waar ze geen bijdrage leveren aan de staatskas worden verplaatst, maakte verkeersofficier Koos Spee vrijdag bekend.
Volgens mij is dit de originele tekst. :)
 
Justitie is een commerciele instelling die gewoon hun ondernemingstrategie hebben aangepast. Ze hebben een schatting gemaakt het nieuwe budget als de huidige trend zich doorzet, dus zijn ze tijdig aan het inspelen op nieuwe kansen in de markt. spee moet toch ook geld verdienen?
 
Ik vind het belachelijk. Wij hebben die dingen van ons belastinggeld betaald.
Ze zijn dus van ons, en daarom zeg ik: Laten staan die dingen.
:)
 
Eerst zien. :N Krijgen we dadelijk nog meer van die :r 80 trajectcontroles. Zouden ze ook weer naar kijken, maar voorlopige zijn ze er nog.
 
Eerst zien. :N Krijgen we dadelijk nog meer van die :r 80 trajectcontroles. Zouden ze ook weer naar kijken, maar voorlopige zijn ze er nog.

Overal liggen de lussen al,... nou nog effe een maandje masten en borden plaatsen
klaar!
en die zgn 'verkeerstellers' BiBeKo worden de TC's van de toekomst
(geweldig toch als ze je overal kunnen volgen?)
 
Grootste gedeelte gaat weg in Brabant.. 18 stuks!

ja als je je al bedenkt dat er langs de zuid willemsvaart (ik meen de N276) naar gemert al 6 staan, waarvan er altijd maar 1 'geladen' is, dan kunnen er al 5 weg...
het leuke van motorrijden is dat je juist op heel veel dingen moet letten, dus kun je jezelf ook aanleren om op stilstaande auto's ed te letten, of driehoekjes in de vangrail. ik doe het al jaren, en feilloos is het niet, maar ik ben vaker geflitst door flitspalen die ik al jaren ken (gewenning dus) dan door die 'verborgen' kastjes aan de kant van de weg

idd mijn aand8 wordt vanzelf getrokken door alles wat niet standaard is op vangrails en langs de weg, vooral zwarte of grijze dingen :Y

[me]Nightstalker heeft ook weleens zo'n driepoot statief ding zien staan met een groen camoflage doek eroverheen :( [/me]
 
Eerst zien. :N Krijgen we dadelijk nog meer van die :r 80 trajectcontroles. Zouden ze ook weer naar kijken, maar voorlopige zijn ze er nog.

Trajectcontroles :}

Met 250 km/h erdoorheenjassen,halverwege even stoppen op de vluchtstrook en vervolgens weer knallen met die handel... :]
 
HEE, beetje oppassen met wat je zegt he ;) ik moet daar al teveel remmen!! zo kom ik nooit meer op tijd!
Dan wil ik je wel een geheimpje verklappen wat nog niemand weet, maar dan moet je mij wel beloven dat je het niet verder vertelt anders gaat iedereen dat doen.

belooft?


15 minuten eerder van huis gaan

:Y
 
ja als je je al bedenkt dat er langs de zuid willemsvaart (ik meen de N276) naar gemert al 6 staan, waarvan er altijd maar 1 'geladen' is, dan kunnen er al 5 weg...idd mijn aand8 wordt vanzelf getrokken door alles wat niet standaard is op vangrails en langs de weg, vooral zwarte of grijze dingen :Y

[me]Nightstalker heeft ook weleens zo'n driepoot statief ding zien staan met een groen camoflage doek eroverheen :( [/me]

Same here, op de weg van zoetermeer naar alphen aan de rijn. Echt triest.
Ik kon het ook niet nalaten om even te toeteren en te zwaaien naar ze.
Verder valt het me op dat de nieuwe hectometer bordjes langs de (snel)weg zo gevormd zijn dat een camera er precies achter past. Je zou bijna denken dat ze daarom zo achterlijk groot zijn. :X
 
Dan wil ik je wel een geheimpje verklappen wat nog niemand weet, maar dan moet je mij wel beloven dat je het niet verder vertelt anders gaat iedereen dat doen.

belooft?


15 minuten eerder van huis gaan

:Y


Luister. Er zijn makkelijke, moeilijke, slechte, goede en als-het-niet-anders-kan opties... maar wat jij nu voorstelt is natuurlijk helemaal belachelijk
8-)
 
ik heb liever dat ze ze laten staan, weet ik tenminste waar ze staan O-)
 
Ik ben het eens met velen hier :

Minder vaste flitskasten, meer mobiele dingen.. :(
De mensen daar toe opdracht geven, en die gene die 't moeten uitvoeren : Lafaards zijn het, de totaal geen eer-gevoel hebben, laat staan het vertonen van ruggegraat... Zeker te lui om zelf na blijven denken bij wat ze doen..
Edit : Ofwel het blindelings opvolgen van wat er verlangt wordt/bevolen is/opvlogen van orders/houden aan onzinige regels waar iedereen van weet dat ze zelfs na opheldering van het 'waarom' nergens opslaan..

Velen die zulk werk doen weten dat het nergens op slaat, en dat het los staat van de oorzaak van ongelukken. Maar toch kiezen ze er voor om dat werk toch te doen, i.p.v. er wat van te zeggen, dat dit niet zo verder kan...
Tja, dat het veel geld opleverd is een feit. Maar daar gaat het ook alleen maar om.. Veiligheid, statistieken horen bij de propaganda, al worden de statistieken (al dan niet doelbewust) verkeerd gelezen/geinterpreteerd..
Het aantal doden minder is mooi meegenomen, maar niet de ware beweeg redenen..
Als ze dat wel als beweeg-reden hadden, hadden ze de oorzaak aangepakt, niet snelheid.. Oorzaak blijft : namelijk onoplettendheid, gebrek aan voertuigkennis (weten tot hoevel je kan/durft gaan.), Voertuigbeheersing (hoe 't reageert in diverse situatie's ) e.d.
Maar is zeker te kostbaar om aan te pakken..

Trouwens : de meeste vol-bloed koekblikker kunnen al niet goed opletten/kijken, of kijken pas op het laatste moment (zoals op kruispunten, rotondes e.d.), zitten in de auto als zombie's met tunnel-visie waar de onzekerheid en spanning van af stralen..
Laat staan dat ze dan ook nog een gaan opletten op mobieleflitskasten/verdachte auto's langs de kant..
Maar goed : hard rijden doen zulke zombie vaak geneog niet; sterker : qua optrekken bij een stoplicht e.d. zijn ze vaak nog trager als een volgeldan vrachtwagen...
En rij ik ook nog eens toevallig in me VW Golf (mk2) 1.6 Diesel zonder turbo... En dat is zeker niet 't snelste koekblik...

Als er problemen ontstaan met een deel van de wet, zoek dan uit wat de oorzaak is, en ga niet dan niet gemakshalve een aanvullende wet maken die dat probleem aanpakt.. Zoals een wet die motorridjers zwaar benadeeld (red M.A.G. over de ideen van het Euro-parlement ; 650cc, 1cyl, automatische transmissie, tot je 24ste jaar 25kw..) Maar automobilistje van 18 jaar mag wel een VW VR6 (stock 174pk, maar heel makkelijk tot 200pk te tunen), of als ie het geld heeft een BMW 170+pk 325i/328i of een 300+pk M3 misschien een leuke 2de hands Porsche 911... Misschien overdreven, maar in principe kunnen beginnende koekblikkers onbeperkt-vermogen rijden. Motorrijders moeten wachten tot ze 2 jaar ervaring c.q. na hun 21ste voor ze op onbeperkt vermogen mogen.. Verzekering is altijd te regelen, als is het via-via..

Symptoom-bestrijding lost geen problemen op..
'Patch-ups' zijn, meer niet..


Maar dat is zoals ik er over denk...


Groetjes..
 
Laatst bewerkt:
De flitspalen zijn eigendom van de gemeente, maar die worden nu overgenomen door de staat, omdat de gemeente de kosten niet langer kunnen/ willen dragen.
Het is dus gewoon weer een geld verhaal. De palen die weg gaan kosten meer dan ze opleven dus...
 
Terug
Bovenaan Onderaan