Minder flitspalen :)

BraboFrits

MF veteraan
20 mrt 2003
3.153
82
Tilburg
Minder flitspalen langs de weg

Uitgegeven: 1 september 2006 06:06
Laatst gewijzigd: 1 september 2006 06:51

DEN HAAG/EINDHOVEN - Justitie gaat het aantal flitspalen langs de Nederlandse wegen terugbrengen. Flitspalen op plaatsen waar ze geen bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid worden verwijderd, maakte verkeersofficier Koos Spee vrijdag bekend.

Spee stelt dat automobilisten zich steeds beter aan de maximumsnelheid houden. Bovendien daalt het aantal verkeersslachtoffers, bleek deze week uit onderzoek van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid. Verkeerscontroles vormen daarvoor volgens Spee een belangrijke verklaring.


In Nederland staan naar schatting 1700 flitspalen langs de wegen. In Noord-Brabant maakt het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie een begin met de beperking. Daar worden 88 flitspalen van de provincie overgenomen, 25 palen worden verwijderd. In de rest van Nederland worden op korte termijn afspraken gemaakt, verwacht Spee.

bron: nu.nl



Yeah, wright, ik geloof er geen bal van dat die palen verdwijnen omdat er minder hard (en dus veiliger???) gereden wordt.
Volgens mij heeft het weer met de centjes te maken, die palen zullen wel te weinig opbrengen en ze worden te vaak vernield.
 
Ze worden gewoon herplaatst op commercieel aantrekkelijke locaties.. Laat ze al die dingen maar op de ringweg rond amsterdam zetten.
 
Ze hebben het alleen over vaste palen en iedereen weet waar die staan, das dus logisch dat ze steeds minder opbrengen.

als ze nou eens stoppen met dat gelaser en en die andere mobiele rotzooi, dat
zou pas goed nieuws zijn!

groet nix13
 
Ik geloof nooit dat die palen zonder consequenties weggaan, er zal vast wel iets anders voor in de plaats komen. Meer mobiele apparatuur zal dat vast wel compenseren..
 
in nijmegen heeft het mobiele team de laatste weken meer dan 5000 bekeuringen uitgeschreven, gisteren was een slechte dag met maar 400 bekeuringen.......
hoezo minder flitspalen, zijn die te huftergevoelig, en worden die allemaal vervangen door mobiele flitsers

zou trouwens wel eens een statestiek willen zien van de bekeuringen van 2-3 km te hard
 
Grootste gedeelte gaat weg in Brabant.. 18 stuks!
Maar daar woon ik dan weer niet.. B|
Mooi, ik woon namelijk wèl in Brabant :Y *O*

Maar ik denk ook dat er meer mobiele flitsers voor in de plaats komen, die leveren goed op.

Van de week nog zo'n lullig verbaaltje binnengekregen (88 waar 80 toegestaan) van 18 hele euris. Blijkt mijn moppie met mijn auto te zijn geweest, gaat mooi wel van d'r zakgeld af :Y :Y :+ :+
 
Yes! De overheid gaat ons, verkeersdeelnemers, matsen! Ze maken de pakkans van te hard rijden op sommige plekken kleiner, kan ik eindelijk wat later van huis vertrekken. Wat alleraardig van ze zeg, ze zullen wel genoeg geld hebben binnengekregen van die palen...


Wat geloof ik hier niet aan? -O- _O- :X
 
Ik geloof nooit dat die palen zonder consequenties weggaan, er zal vast wel iets anders voor in de plaats komen. Meer mobiele apparatuur zal dat vast wel compenseren..
:^

[stokpaardje]
EN!!! ze gaan eindelijk controleren op de manoeuvres die andere mensen in gevaar brengen
[/stokpaardje]

edit: NIET dus...
 
Laatst bewerkt:
Yes! De overheid gaat ons, verkeersdeelnemers, matsen! Ze maken de pakkans van te hard rijden op sommige plekken kleiner, kan ik eindelijk wat later van huis vertrekken. Wat alleraardig van ze zeg, ze zullen wel genoeg geld hebben binnengekregen van die palen...


Wat geloof ik hier niet aan? -O- _O- :X

:^
(Als we met z'n allen in NL stoppen met drinken, roken en automotorrijden, is de staat binnen 5 min failliet!)
 
Ze worden gewoon herplaatst op commercieel aantrekkelijke locaties.. Laat ze al die dingen maar op de ringweg rond amsterdam zetten.


HEE, beetje oppassen met wat je zegt he ;) ik moet daar al teveel remmen!! zo kom ik nooit meer op tijd!
 
Ff kijken of ik het goed begrepen heb.....

Er worden flitspalen geplaatst omdat ze de snelheid omlaag willen brengen en dat zonder flitspalen niet lukt.
Nu gaan ze de flitspalen weghalen omdat ze goed werken en de snelheid inderdaad omlaag is gegaan????

Ben ik nou zo dom of.......... :? :? :?
 
Ff kijken of ik het goed begrepen heb.....

Er worden flitspalen geplaatst omdat ze de snelheid omlaag willen brengen en dat zonder flitspalen niet lukt.
Nu gaan ze de flitspalen weghalen omdat ze goed werken en de snelheid inderdaad omlaag is gegaan????

Ben ik nou zo dom of.......... :? :? :?
Hier ga ik nu eens NIET op antwoorden. })
 
DEN HAAG/EINDHOVEN - Justitie gaat het aantal flitspalen langs de Nederlandse wegen terugbrengen. Flitspalen op plaatsen waar ze geen bijdrage leveren aan de verkeersveiligheid worden verwijderd, maakte verkeersofficier Koos Spee vrijdag bekend.
Waarom zet je ze dan daar neer in eerste instantie. Ze leveren gewoon te weinig bijdrage aan de kas.
Spee stelt dat automobilisten zich steeds beter aan de maximumsnelheid houden. Bovendien daalt het aantal verkeersslachtoffers, bleek deze week uit onderzoek van de Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid. Verkeerscontroles vormen daarvoor volgens Spee een belangrijke verklaring.
Paal weg en weg veiligheid?
 
Graff Spee is erachter gekomen dat het telkens opnieuw plaatsen van flitspalen nadat ze zijn afgebrand/omgetrokken/met pur bewerkt/etc. etc. een beetje duurder is dan mobiele controles...

Dus drie keer raden waar het bespaarde geld van de flitspalen naartoe gaat! -O-
In het vervolg nog beter op de vangrail letten voor zwarte cameraatjes ipv gewoon op de weg... :X
 
Grootste gedeelte gaat weg in Brabant.. 18 stuks!
Maar daar woon ik dan weer niet.. B|

ik rijd daar ook vaak heen *O*

nog sterker, het viel me al op dat op de spoorlaan in Tilburg een van die dingen weggehaald was.

maar van sommige flitspalen vind ik het wel redelijk nuttig dat ze er staan. sommige punten zijn nu eenmaal veel ongelukken, en hopelijk helpt een flitspaal dan wel een handje mee, vooral de rood licht/snelheids palen zijn dan nuttig. maar helaas staan ook die weer op commerciele plekken, en niet zozeer voor de veiligheid.
 
Als ze ook even die mobiele flitsers weghalen. Maar dat doen ze dus niet :/

[me]Cadaver vindt dat surveance auto's wel weer mogen ivm die ook controleren naar idioten in het algemeen.[/me]
 
ik geloof het niet helemaal dat ze die flitspalen weg gaan halen.
er moet wel iets achter zitten, Koos Spee zijn termijn loopt af en moet herkozen worden? of er zit een of andere politieke partij achter i.v.m. de naderende verkiezingen...?
 
het kloten is dat je mobiele dingen haast niet ziet. Je moet ook op het verkeer letten, zeker op de motordddddddddd :Z :Z
 
Terug
Bovenaan Onderaan