Minder leuke actie voor oom agent

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harley

MF veteraan
6 jun 2001
7.377
3.450
Helmond
Motoragent zwaargewond na aanrijding

WOGNUM - Een motoragent is dinsdagmiddag zwaargewond geraakt door een aanrijding op de A7 ter hoogte van Wognum in Noord-Holland. Dat maakte de politie dinsdag bekend.

Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl

De agent reed terug van een ongeval op de andere zijde van de rijbaan eerder die middag, toen hij van achter werd geschept door een personenauto. Hij is met spoed overgebracht naar het ziekenhuis. Inmiddels is hij buiten levensgevaar.
De bestuurder van de auto die de agent aanreed, is aangehouden.

Mijn reactie is overigens:
Die vrachtwagen had ook niet heel veel tijd dus die was ook op zich maar net op tijd weg (nog geen 10 meter voor de agent, wat met 80km/h niet veel is) dan komt er nog een auto aan en dan pas die gele dus het kan inderdaad 1 seconde niet opletten geweest zijn maar dat is maar net genoeg dat zie je wel weer. Daarnaast staat de motoragent NIET volgens de regelgeving op de juiste plaats en is hij zelf dus ook verantwoordelijk voor zijn gedrag. Een verkeersregelaar (wat hij op dit moment is/doet) moet de juiste verkeerstekens gebruiken en daarbij gewoon staan zodat hij en zijn aanwijzingen/tekens goed zichtbaar zijn. Vanaf de motor een beetje naar links zwaaien valt daar niet onder !

Doet natuurlijk niets af aan het feit dat het een behoorlijke klap is geweest en ik hoop dan ook van harte dat het niets ernstigs oplevert voor wie dan ook !
 
Laatst bewerkt:
Automobilist is 100% fout omdat ie niet oplet vind ik. Zit gewoon te slapen.
Alleen als ik de agent was, had ik denk meer op de vluchtstrook, of dat witte (en uiterst zeer gladde) witte vlak gestaan. Maar dat is achteraf natuurlijk. Hoe ik het in de praktijk in zo'n situatie zou doen weet ik natuurlijk niet...
 
Speculeren is niet altijd gepast, slotje
[FAQ=richtlijnen,ongelukken]Richtlijnen: Ongelukken[/FAQ]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan