Minder motoren op de weg ??

Dreuzel

Die hard MF'er
11 sep 2002
984
0
breda
hallo,

Het lijkt mij dat er de laatste jaren steeds minder motoren op de weg rijden.

Komt dit nou door de recessie, of is de motorhobby langzaam aan het uitsterven ?

Zijn hier ook cijfers van ofzo ?

Er gaan bij mij avonden voorbij, dat ik thuis met de achterdeur open, misschien 3 motors voorbij hoor komen aan een drukke weg.

Wie denkt dit ook te merken ? (welke reden is ervoor te bedenken?)

Ad
 
zat net op een pagina van een verzekeraar te lezen dat het aantal motorrijders met 9% is gestegen. en in een bericht van het anp las ik dat dat er in 2000 zo'n 420.000 waren...
in 1999 reden er volgens zeggen al zo'n 3.2 miljoen motoren rond.
mischien nemen ze tegenwoordig een andere route :+
 
hallo,

Het lijkt mij dat er de laatste jaren steeds minder motoren op de weg rijden.

Komt dit nou door de recessie, of is de motorhobby langzaam aan het uitsterven ?

Zijn hier ook cijfers van ofzo ?

Er gaan bij mij avonden voorbij, dat ik thuis met de achterdeur open, misschien 3 motors voorbij hoor komen aan een drukke weg.

Wie denkt dit ook te merken ? (welke reden is ervoor te bedenken?)

Ad

ik weet het niet :?
het is wel zo dat het in de motorbranhce ook niet best gaat.
maar dat kan te maken hebben met het on line bestellen
te maken hebben.
er zijn n hoop 40+ die er de lol na 1of2jaar ook niet meer van in zien :N
 
zat net op een pagina van een verzekeraar te lezen dat het aantal motorrijders met 9% is gestegen.


Misschien wel meer verzekerden, maar dan er niet op rijden.....

Ik geniet al 14 jaar van de paserende motors hier, maar het is echt stil aan de overkant....

Ad
 
Ze ontwijken je. :Y

In mijn ervaring zie ik alleen maar steeds meer motoren op de wegen bij ons in de buurt.
 
allemachtig ben ik een keer een dagje met het blik krijg je meteen dit weer.... |(

MORGEN stap ik weer op de motor, beloofd, goed? :W
 
allemachtig ben ik een keer een dagje met het blik krijg je meteen dit weer.... |(

MORGEN stap ik weer op de motor, beloofd, goed? :W
full


Beemertje staat bij de dealert voor een vakantiebeurtje *O* maar daarom moest ik vandaag wel met mijn koekblikkie.... -O-

Wat mij vanmorgen opviel is dat ik ineens zoveel vrouwen op de motor tegenkwam. Zouden veel vrouwen mooi-weer rijders zijn ofzo? :?
 
Ligt vooral aan het weer.

Mocht onze vriend Piet maar 1 buitje voorspellen, maar wel gloepens warm, dan halveert het aantal motorrijders op de weg ongeveer....

Is mijn ervaring ;)
 
Ligt aan de vergrijzing van die personen in de midlife crisis kopen een chopperd om vervolgens 1000 km per jaar te rijden, het motoraantal is dan wel verhoogd je ziet ze alleen niet rijden O-)
 
ik zie er steeds meer omg amsterdam/zaandam, en ook heel veel lessers....

dus het worden er nog meer *O*
 
zat net op een pagina van een verzekeraar te lezen dat het aantal motorrijders met 9% is gestegen. en in een bericht van het anp las ik dat dat er in 2000 zo'n 420.000 waren...
in 1999 reden er volgens zeggen al zo'n 3.2 miljoen motoren rond.
mischien nemen ze tegenwoordig een andere route :+
Uhm.....bedoel je niet te zeggen dat er 3,2 miljoen nmederlanders met een motorrijbewijs zijn? Er zijn echter maar ongeveer 500.000 motoren (op kenteken geregistreerd bij de RDW) in nederland. Want waar zouden ander in 7 jaar tijd 2,7 miljoen motoren moeten zijn gebleven?

Ik zie er overigens nog genoeg op de weg.
 
Uhm.....bedoel je niet te zeggen dat er 3,2 miljoen nmederlanders met een motorrijbewijs zijn? Er zijn echter maar ongeveer 500.000 motoren (op kenteken geregistreerd bij de RDW) in nederland. Want waar zouden ander in 7 jaar tijd 2,7 miljoen motoren moeten zijn gebleven?

Ik zie er overigens nog genoeg op de weg.


geen idee, moet je even op die site van het anp kijken, ik tik aleen maar wat over...kan me ook een nulletje vergist hebben hoor O-)
 
Ik moet zeggen dat ik wel het idee heb dat er meer motoren rond rijden, maar de verhouding met het groeiende aantal auto's lijkt het mischien minder. Trek je d'd maar niks van aan en blijf lekker rijden!!
 
Uhm.....bedoel je niet te zeggen dat er 3,2 miljoen nmederlanders met een motorrijbewijs zijn? Er zijn echter maar ongeveer 500.000 motoren (op kenteken geregistreerd bij de RDW) in nederland. Want waar zouden ander in 7 jaar tijd 2,7 miljoen motoren moeten zijn gebleven?

Ik zie er overigens nog genoeg op de weg.


nu vind ik weer een ander aantal.....maar het blijven er toch wel een hoop hoor.

site univé:Verzekeringsmaatschappij Univé, één van de grootste motorfietsverzekeraars in Nederland start in samenwerking met de NVVM (de Nederlandse Vereniging voor Verhoogde Motorrijvaardigheid) een landelijke verkeersveiligheidsactie voor motorrijders. Door de forse toename van het aantal motorrijders in Nederland (in 2000 ruim 420.000 motorrijders) is ook het aantal verkeersongevallen met motorrijders gestegen.

das in 2000 geweest zullen er dus nu inmiddels goed een half miljoen kunnen zijn inderdaad. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan