Minder motorrijden ivm benzineprijs?

bikerbertus

MF veteraan
9 jun 2007
16.264
10.121
Wie rijdt er echt minder (recreatief) motor ivm hoge benzineprijs* momenteel?
Ikzelf zat de laatste jaren op +/- 7000 km/jr (recreatief) en verwacht dit jaar wel iets lager uit te komen (-20%)

*) NL : Euro95 +/- €2,40/L / Premium +/- €2,60/L


Misschien kan iemand die er zin in heefr een poll van maken evt?
 
Ik rij er geen meter minder om. Ik heb sowieso 116 KM woon/werk enkele reis. Met goed weer met de motor.
Ik krijg 8 euro per dag reiskostenvergoeding, compensatie voor de hoge brandstof van mijn werkgever zit er niet in. Ook rij ik nog voor mijn plezier op de motor met vrienden. Ik rij ongeveer 20k per jaar op de motor en 45K met de auto, dit is een redelijk nauwkeurige schatting,
 
Met de motor zijn voor mij de brandstofkosten juist goedkoper dan met de auto, paar weken geleden naar limburg op vakantie met de 848, en op de snelweg (ja saai, maar voor de reistijd wel een stuk gunstiger) ruim 1:20 gereden, met mn C-klasse is 1:12 al super zuinig(zeker voor een 2,5 V6)
Helaas zit ik al weer een week of 3 te wachten op onderdelen voor de duc, dus nu het lekker weer is, zit ik in de auto :X
 
Q
€0,26 per kWh??
Weet je t zeker?
Electriciteit thuis via de grote providers als Eneco e.d kost al bijna 90 ct per kWh momenteel.
Als je op tijd je contract hebt afgesloten kan het nog meevallen. Dat was bij mij overigens geen slimmigheid, gewoon puur geluk. Denk dat niemand deze prijsexplosie zag aankomen, ik niet in ieder geval.
Zelf heb ik 18 ct per kWh tot eind ‘24 vastgezet.
 
Ik rij er niet minder om.

Maar ik overweeg om tanks te gaan vullen in D
Voor mijn werk kom ik dagelijks langs een pomp in D die 24/7 open is.
Daar is de E5 €0,55 p/l goedkoper en ik heb 2 12L tanks.
E5 is voor de bootjes en de motoren, E10 voor de auto.

Waarom het verschil in E10 en E5 in NL €0,25 is en in D slechts €0,06 is is mij een raadsel.
 
Ik rij niet minder vanwege de kosten maar wel vanwege het milieu. Ik rij alleen woon-werk en privé bijna niet. Op mijn vorige job kwam ik daarom vaak op de fiets maar dat er met de huidige baan niet meer in bij gebrek aan douches en een omkleedruimte.
 
Yep. Op 3 november 2021 vastgezet tot november 2024. Gas 87 cent. Soms heb je geluk........ In daluren je auto opladen is zelfs 23 cent.


Schermafbeelding 2022-06-11 om 09.26.27.png
 
Ik rij er niet minder om.

Maar ik overweeg om tanks te gaan vullen in D
Voor mijn werk kom ik dagelijks langs een pomp in D die 24/7 open is.
Daar is de E5 €0,55 p/l goedkoper en ik heb 2 12L tanks.
E5 is voor de bootjes en de motoren, E10 voor de auto.

Waarom het verschil in E10 en E5 in NL €0,25 is en in D slechts €0,06 is is mij een raadsel.

Omdat de pomphouders in NL vaak korting geven op E10 en de normale diesel. Op de premium brandstoffen meestal niet.
 
Ik pak juist vaker de motor ten opzichte van het slurp hok :)
Rij er ook geen meter minder van.
Qua verbruik maakt het voor mij ook niets uit.
De Soesjes zijn qua verbruik het zelfde.
Beide gemiddeld 1:20🤫
 
Dat klopt, een hobby mag geld kosten. Met de motor maak ik me er ook niet zo druk om.

Maar met mijn auto's die 1 op 9 rijden (1 benzine 1 diesel) hakt het er lekker in. Maar je moet toch tanken.....
 
De benzineprijzen zijn idd niet leuk meer.. pak de dorstige yammie wel minder. Wel blij met mijn diesel; verbruik van ca. 1 op 40-45.
Wees jalours..
enfieldweima.jpg
 
€0,26 per kWh??
Weet je t zeker?
Electriciteit thuis via de grote providers als Eneco e.d kost al bijna 90 ct per kWh momenteel.
Je moet nu ook niet vastzetten uiteraard.
Mijn moeder zit bij Eneco, gisteren contract verlopen. (was zelfs 18 ct )
Nieuw contract: Eneco Hollandse wind & gas variabel 41ct. (nog duur maar scheelt nog al met een vast contract)

Ik zit nu zelf ook variabel, en rij ook niet minder })
12 zonnepanelen schelen ook lekker :t
Gas Stroom erop en gaan.
 
Nee, moet toch op het werk komen 🤷‍♂️

Maar ik moet zeggen dat ik al jaren lang minder ga rijden. Lange stukken pak ik ook vaker de trein tegenwoordig. Lekker lui onderuitgezakt reizen.
 
Ik rij zo’n 500 km ww per week soms meer ( depending of ik nog een keer extra heen en weer ga) en gemiddeld over een jaar zo’n 100 km per week voor de fun.

Maar de fun gaat er wel degelijk af, gisteren 2,65 betaald per litertje “premium” aan de pomp en toch echt een potje binnensmonds staan vloeken in het feit dat ik me belazerd en beroofd voel tot en met, maar goed…wat doe je er aan.

Ik verbruik momenteel voor €80,- tot €100+ per week aan benzine ⛽️.. niks fun aan.
 
Ach ik tank nog steeds voor 2tientjes:Y,moet alleen wat vaker tanken valt me op:+🤔
Ik denk maar zo in het begin van de corona betaalde ik 1,26 voor benzine,dus gemiddeld over die jaren valt het nog mee tot nu.:Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan