Minder vaak rijden

Mijn vorige motor heeft lange tijd in het centrum van Rotterdam gestaan. Zodra het wat rumoerig op straat werd was dat niet heel fijn maar ik heb, 'klopt af', nooit problemen gehad. De huidige nog steeds in het centrum van Rotterdam maar wel in een parkeergarage, dat geeft toch wat meer rust. Ik zou 'm denk ik ook niet zo snel meer op een publieke plaats in het centrum willen parkeren.
 
Mijn vorige motor heeft lange tijd in het centrum van Rotterdam gestaan. Zodra het wat rumoerig op straat werd was dat niet heel fijn maar ik heb, 'klopt af', nooit problemen gehad. De huidige nog steeds in het centrum van Rotterdam maar wel in een parkeergarage, dat geeft toch wat meer rust. Ik zou 'm denk ik ook niet zo snel meer op een publieke plaats in het centrum willen parkeren.
Oké, heb je dan met de parkeergarage een speciaal bedrag kunnen afspreken, of betaal je hetzelfde als voor een auto? In parkeergarages heb je meen ik ook hier en daar wel “verloren plekken”, waar geen auto past maar wel een motor bijvoorbeeld.
Ik zat eerst te denken om de motor met hoes op straat te zetten, maar dan kan je hoes natuurlijk ook geplunderd worden.
Parkeergarage is wel ideaal natuurlijk. Langs de slagboom rijden kan en de verleiding is er, maar daar krijg je ook gedoe mee gok ik…
Mijn vorige motor heeft lange tijd in het centrum van Rotterdam gestaan. Zodra het wat rumoerig op straat werd was dat niet heel fijn maar ik heb, 'klopt af', nooit problemen gehad. De huidige nog steeds in het centrum van Rotterdam maar wel in een parkeergarage, dat geeft toch wat meer rust. Ik zou 'm denk ik ook niet zo snel meer op een publieke plaats in het centrum willen parkeren.
 
Oké, heb je dan met de parkeergarage een speciaal bedrag kunnen afspreken, of betaal je hetzelfde als voor een auto? In parkeergarages heb je meen ik ook hier en daar wel “verloren plekken”, waar geen auto past maar wel een motor bijvoorbeeld.
Ik zat eerst te denken om de motor met hoes op straat te zetten, maar dan kan je hoes natuurlijk ook geplunderd worden.
Parkeergarage is wel ideaal natuurlijk. Langs de slagboom rijden kan en de verleiding is er, maar daar krijg je ook gedoe mee gok ik…
Gemeentelijke parkeergarage waarvoor we parkeervergunningen kunnen krijgen vanuit het appartementencomplex. Ik betaal volgens mij nog geen 15 euro per maand dus prijs mezelf erg gelukkig in deze.

Ik weet dat ze vanuit de gemeente wel periodiek controleren of de motoren die er staan ook daadwerkelijk degene zijn waarvoor een vergunning is verleend. Dus dat langs de slagboom rijden en zeker meerdere malen/voor langere tijd kan dan een dure aangelegenheid worden.
 
Weet niet of dit er helemaal het goeie topic voor is, maar ik vraag het toch hier.
Ik ben recent uit huis gegaan en in de stad gaan wonen, waar mijn ouders in een dorp wonen. Daar staat de motor nu nog achterom. Mijn woonwerk is nu 5 min lopen. Ik woon in een appartement zonder parkeergelegenheid in het centrum waar ook (vooral in het weekend) veel uitgaansvolk komt.
Zouden jullie de motor hier op de doorgaande weg in het voetgangersgebied waar ik woon durven te parkeren, of weet iemand of bijvoorbeeld Q-park speciale regelingen voor motorfietsen heeft?
Nu ben ik van deur tot deur 30 min naar mijn motor aan het reizen. Zou dit jullie storen of totaal niet?

Alvast dank voor eventuele reacties.
Wat voor motor is het?

En hoe realistisch is het dat je denkt dat ze je motor jatten of slopen?

Ik heb zelf redelijk mooie motoren bij mij op de oprit staan. Niet op slot. Geen stuurslot. Niets.

Ook door gaande weg voor uitgaand spul enz. Ring van centrum. Zelfs junkies, Maar ik heb vertrouwen in de mens.

(Old bakkie FJ1200)
Vstrom 1000
Gsx 1250 fa
Hayabusa

Allemaal gewoon aan de straat. Nog nooit problemen gehad.
 
Wat voor motor is het?

En hoe realistisch is het dat je denkt dat ze je motor jatten of slopen?

Ik heb zelf redelijk mooie motoren bij mij op de oprit staan. Niet op slot. Geen stuurslot. Niets.

Ook door gaande weg voor uitgaand spul enz. Ring van centrum. Zelfs junkies, Maar ik heb vertrouwen in de mens.

(Old bakkie FJ1200)
Vstrom 1000
Gsx 1250 fa
Hayabusa

Allemaal gewoon aan de straat. Nog nooit problemen gehad.
Een Honda CBF-600 uit 2006. Ik ben er heel blij mee, maar eerlijk is eerlijk de waarde zit dichter dichter bij €0 dan bij €5000. Aan de andere kant; het is een hobbyvoertuig. Als iemand hem omduuwt baal ik ontzettend, los van dat de waarde in euro’s redelijk nihil is. Je wilt hem kunnen pakken wanneer je wilt, en er niet naar toe lopen maar dat je spiegels er bijvoorbeeld af liggen. En twijfel ook of mensen bijvoorbeeld de hoes eraf zouden halen, maar dat weet je natuurlijk ook nooit 100% zeker. Gaat me er vooral om of mensen er in essentie niet aan komen en/of proberen om te duwen.

Die van jou zijn inderdaad zeker mooie motoren! Parkeer je ze altijd zonder hoes?
 

Bijlagen

  • 2019FE89-BC6E-4E02-9828-DBC878865A82.jpeg
    2019FE89-BC6E-4E02-9828-DBC878865A82.jpeg
    165,9 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Wat voor motor is het?

En hoe realistisch is het dat je denkt dat ze je motor jatten of slopen?

Ik heb zelf redelijk mooie motoren bij mij op de oprit staan. Niet op slot. Geen stuurslot. Niets.

Ook door gaande weg voor uitgaand spul enz. Ring van centrum. Zelfs junkies, Maar ik heb vertrouwen in de mens.

(Old bakkie FJ1200)
Vstrom 1000
Gsx 1250 fa
Hayabusa

Allemaal gewoon aan de straat. Nog nooit problemen gehad.
Waar woon je? (welk land?)
 
Een Honda CBF-600 uit 2006. Ik ben er heel blij mee, maar eerlijk is eerlijk de waarde zit dichter dichter bij €0 dan bij €5000. Aan de andere kant; het is een hobbyvoertuig. Als iemand hem omduuwt baal ik ontzettend, los van dat de waarde in euro’s redelijk nihil is. Je wilt hem kunnen pakken wanneer je wilt, en er niet naar toe lopen maar dat je spiegels er bijvoorbeeld af liggen. En twijfel ook of mensen bijvoorbeeld de hoes eraf zouden halen, maar dat weet je natuurlijk ook nooit 100% zeker. Gaat me er vooral om of mensen er in essentie niet aan komen en/of proberen om te duwen.

Die van jou zijn inderdaad zeker mooie motoren! Parkeer je ze altijd zonder hoes?
s’ochtens wil ik er gewoon op springen en weg rijden. Geen slot geklier geen hoes. Gewoon sleutel om en gaan!

Als ze hem willen slopen dan is het echt baldadig, maar daar geloof ik niet in. Ik zeg niet dat het niet bestaat of niet kan. Maar ik hoop dat ik uitstraal dat ik de mensen om mij heen vertrouw. En als ze mijn motor zo zien dat ze denken. Die is mooi. En ik laat hem mooi met rust.

Nederland Ik woon 200m van het centrum er lopen hier veel gasten. Ik zie iedereen kijken naar de motor, maar ze laten hem met rust.
 
Laatst bewerkt:
Wat voor motor is het?

En hoe realistisch is het dat je denkt dat ze je motor jatten of slopen?

Ik heb zelf redelijk mooie motoren bij mij op de oprit staan. Niet op slot. Geen stuurslot. Niets.

Ook door gaande weg voor uitgaand spul enz. Ring van centrum. Zelfs junkies, Maar ik heb vertrouwen in de mens.

(Old bakkie FJ1200)
Vstrom 1000
Gsx 1250 fa
Hayabusa

Allemaal gewoon aan de straat. Nog nooit problemen gehad.
Goed dat je dit op internet deelt, foto's erbij. Slim.
 
Investeer maar in een paar goede sloten.
Zit onder mijn zadel voor als ik ergens op locatie kom. Zo een gekeurd slot voor door je schijf. Las trouwens dat die maar een aantal jaar geldig zijn ivm verzekering. Vaag toch? Klopt dit?
 
Vaag toch? Klopt dit?

Sloten kunnen na een paar jaar hun ART registratie verliezen, bijvoorbeeld omdat blijkt dat er toch een zwakheid is gevonden. Het hangt van de polisvoorwaarden af hoe jouw verzekeraar daar mee omgaat. Sommigen stellen dat het een ART (meestal 4 of 5) goedgekeurd slot moet zijn op het moment dat de verzekering wordt afgesloten. Anderen eisen dat het slot nog goedgekeurd moet zijn op het moment dat een motor is gestolen. Dat is een vervelende voorwaarde want dan zou je dat bijna dagelijks moeten checken.
 
Hoe zou een rechter hiermee omgaan? Dit gaat het "redelijk en billijk" toch wel voorbij?
Ik denk dat als jij kunt aantonen dat je bijvoorbeeld jaarlijks rond het verlengen van de polis checkt of het slot dat jij gebruikt nog in de ART lijst staat, dat je dan bij een rechter een goede kans maakt. Maar als je het nooit checkt, het slot is inmiddels jaren oud en jouw motor wordt gestolen dan vermoed ik dat de verzekeraar het op grond van zijn voorwaarden toch gaat winnen.
 
Tja, @Broos ....

Ik heb niet zo'n hoge pet op van verzekeraars en spreek helaas uit ervaring. Als er uitbetaald moet worden, telt alles. Tot achter de komma.
 
Terug
Bovenaan Onderaan