Minder vaak rijden

7 jan 2012
127
166
ALMEN
De laatste tijd besluit ik vaak om tóch niet de motor te pakken voor een plezierritje. Het leven is ook voor mij merkbaar veel duurder geworden waardoor het oppassen is om de eindjes enigszins aan elkaar te kunnen knopen.
Hoewel ik geld reserveer voor het motorrijden vind ik het lastig om het nu te gebruiken. Een “schuldgevoel” denk ik, al is het figuurlijk bedoeld.
Hoe is dat bij andere motorrijders?
 
waarom schuldig voelen ? het mileu ga je echt niet redden , motoren hebben amper uitstoot .
ik blijf mooi doorrijden , dan maar geen nieuwe kleding/gereedschap/ander hobby elke maand oid , rijden is belangrijker voor mij .
Het heeft bij mij niets met het milieu te maken.
Het is moeilijk uit te leggen voor mij, maar ik ben bang, of verwacht, dat ik dan niet met plezier op de motor zal zitten uit schuldgevoel. Ja, het is een merkwaardige gedachtenkronkel, dat weet ik, maar zo voelt het bij mij nu eenmaal.
 
Plezierritjes maak ik niet. De motor is een stuk leuker dan de auto als vervoermiddel en gebruikt de helft van de benzine. Met die overweging kom ik aan genoeg kilometers.
 
Laatst bewerkt:
Als je je schuldig voelt om je eigen geld te besteden aan wat je t liefst doet, is het tijd om af te vragen waar dat vandaan komt en de bron ervan uit de weg te ruimen.

Ieder staat er weer anders in, dus een vergelijking ga je hier niet vinden.

Ben blij voor de rijders hier dat ze nog kunnen rijden.
Mijn motor moest vorig jaar al naar een ander baasje, omdat ik t op dat moment niet meer kon opbrengen... Maar motorrijden is voor mij ook een uitlaatklep, dus dat valt soms nog steeds zwaar.

Gewoon gaan na een lange werkdag, en even niks anders aan t hoofd dan je motor, de omgeving en de beleving van de rit.
 
Plezierritjes maak ik niet. De motor is ee stuk leuker dan de auto als vervoermiddel en gebruikt de helft van de benzine. Met die overweging kom ik aan genoeg kilometers.
Voor mij geldt dat ook. Ik heb er zelfs speciaal de motor voor gezocht. Als ik hem zie staan, denk ik: 'werkpaard' en niet ’ik ga eens even lekker toeren’. Voor het geld hoef ik het niet te laten want hij verbruikt bijna niks en het onderhoud is evenmin duur en van de 'crises' heb ik totnutoe meer gewetensnood dan financiële nood.
 
Gebruik hem voornamelijk voor woonwerk en naar familie in FRL (allebei lange ritten). Plezierritjes worden wel steeds minder, maar dan heeft een andere reden dan financieel.
 
Ik heb hem al vaker gelezen in dit topic, maar ook ik blijf gewoon rijden.
het is voor mij een manier om te ontspannen, even het hoofd leeg.... dat gaat op de motor echt perfect! (beter als in de hobby auto, in ons geval cabriolet)

Dat is mij echt wel wat waard, soms zegt mijn vrouw zelfs: schat, ga effe een rondje motor rijden, even koppie leeg.
We hebben het goed thuis, dat durf ik wel te zeggen hoor.... we hebben 2 cabrio's voor de deur (ook niet de meest zuinige, waarvan 1 echt niet zuinig: MINI Cooper S) en zowel ik als mijn vrouw hebben een motor staan, dan heb ik nog een brommer staan.....
Maar mocht het betalen van de benzine (of onderhoud) voor de hobby (hobby mag geld kosten toch?) een probleem worden, dan gaan we eerst op andere dingen "bezuinigen"....

Hobby is voor ons een belangrijk deel van onze (nodige) ontspanning, dat is ooit een keuze geweest dat het auto/brommer/motor is maar dat heeft ook een reden en daarom proberen wij deze hobby's "in leven te houden" thuis.
 
Bovendien ga ik nu niet rijden want komt met bakken uit de lucht….

Ik heb het nog wel eventjes overwogen. :+

Screenshot_20221017-115335.png
 
Vind dit een lastige.
Begrijp je schuldgevoel maar besef ook dat je je echt niet schuldig hoeft te voelen naar de buitenwereld. Je hoofd op tijd leeg kunnen maken is ook belangrijk.
 
Vind dit een lastige.
Begrijp je schuldgevoel maar besef ook dat je je echt niet schuldig hoeft te voelen naar de buitenwereld. Je hoofd op tijd leeg kunnen maken is ook belangrijk.
Het schuldgevoel heeft bij mij niet te maken met de buitenwereld. Maar jij en eerdere reageerders hebben gelijk als je zegt dat het wel belangrijk is om lekker te kunnen ontspannen en je hoofd leeg te maken.
Dat is ook wat waard!
Daarom besloten om woensdag lekker te gaan rijden, met goed weer! 😎
 
Ik snap niet helemaal waarom je je dan schuldig kan voelen, maar jou bubbel is niet de mijne.
De 1 wordt dan ook harder geraakt als de andere en als we zo door tuffen met gas en inflatie dan komen er een hoop meer aan de beurt natuurlijk. Voorlopig heb ik nog wel het motto om te rijden wanneer kan en het speelgoed te verbeteren waar mogelijk.
Ik rij zoveel mogelijk woon werk maar zout zal de auto moeten opeten straks.
Mischien zal er wel wat meer vooruit gekeken moeten worden, iets wat ik nooit gedaan heb , van maand tot maand ging ons prima af.
Ik denk niet dat dit de laatste post is hierover namelijk.
Er zullen in de toekomst wel motoren in de garage staan wachtend op een zak geld voor nieuwe bandjes.
 
Terug
Bovenaan Onderaan