Minder vaak rijden

Toch kan ik het schuldgevoel wel begrijpen.
Hier staat de kachel uit, douchen we korter, m'n vrouw doucht zelfs op haar werk, kopen we geen A-merken meer.
Als ik dan zomaar voor de lol een tank dinosap op zou stoken dan zou dat wel een beetje voelen alsof de rest voor niks is geweest.

En ik klaag niet, want ik rij èn een benzineslurper èn 3x per week op die benzineslurper naar kantoor.

Toch kan ik mij voorstellen dat sommigen hier financieel pas op de plaats moeten maken. Dat is niet erg, maar wel waar.
 
whaha ik hoop dat je gelijk heb xD

maar wat ik wel merk is dat ik eerst iedere vrij moment vulde door ff nutteloze rondjes te rijden!!
en nu heb ik die drang bijna niet meer.
Begrijp meteen wat je bedoelt, het nieuwe. Het gewoon rijden om te rijden. Vaak in de buurt of een route die jee Ff tussen door doet om feeling te krijgen dat je rijd.

Nu moet je een doel hebben.

Zo hebben wij nu Bv een ijssalon in Duitsland met een shoarma zaak ernaast;)

Weggetje À heen en route B terug;)

En woon werk, 3x in de week op de motor. En langs vrienden. En zelfs weekendjes weg met de motor:) als je maar een nuttig doel hebt.
 
Begrijp meteen wat je bedoelt, het nieuwe. Het gewoon rijden om te rijden. Vaak in de buurt of een route die jee Ff tussen door doet om feeling te krijgen dat je rijd.

Nu moet je een doel hebben.

Zo hebben wij nu Bv een ijssalon in Duitsland met een shoarma zaak ernaast;)

Weggetje À heen en route B terug;)

En woon werk, 3x in de week op de motor. En langs vrienden. En zelfs weekendjes weg met de motor:) als je maar een nuttig doel hebt.
of gewoon expres iets vergeten in de supermarkt zodat je nog ff terug kan gaan voor 1 dingetje ^^
 
Ik rijd dagelijks. Woon werk op de motor is gewoon de beste optie :)
Dat zou het mooist zijn ja.
Helaas woon ik 4 minuten voor de 6 km lange tunnel waar ik vervolgens binnen 3 minuten na het verlaten van de tunnel alweer op mijn werk ben.
 
Ik probeer voor mezelf ook altijd wel een doel te hebben. Vaak is het meer zo van: o ja ik moest nog iets kleins bij de bouwmarkt halen oid. En dan pak ik expres ff een bouwmarkt een stad verderop ofzo!

Echt doelloos rondjes rijden niet echt meer na al die jaren. Behalve als het super lekker weer is. Dan pak ik een van de routes die ik ken waarvan ik weet dat die lekker rijden :D
 
Dat zou het mooist zijn ja.
Helaas woon ik 4 minuten voor de 6 km lange tunnel waar ik vervolgens binnen 3 minuten na het verlaten van de tunnel alweer op mijn werk ben.

Mijn woonwerkverkeer op de motor was vroeger 8km (Den Haag Centrum - Delft Noord). Ik deed het dan ook vaak met de fiets en pakte de motor als het regende of als ik zin had in een ritje. Op de heenweg maakte ik er al bijna de dubbele afstand van door eerst de andere kant op te rijden waardoor ik een paar leuke bochten hand (voor lokaal bekenden, de Koningsboog in Ypenburg) ging dan richting Nootdorp, zigzaggend langs allerlei weggetjes, af en toe tussen een paaltje door en kwam dan vanaf de andere kant op mijn werk met een big smile op mijn gezicht. Terug werd het vaak een km of 40, langs Hoek van Holland of een rondje om de Kagerplassen heen.

Mijn werk is 7 jaar geleden verhuisd naar Den Haag dus het is nu 1,5 km lopen en dat is ook prettig. Maar die woonwerkmotorritjes mis ik toch wel. Als ik eenmaal aan het eind van de werkdag thuis ben heb ik meestal geen zin meer om nog de motor te pakken en te gaan rijden (ook al omdat ik dan de drukke stad weer uit moet).
 
Mijn werk is 7 jaar geleden verhuisd naar Den Haag dus het is nu 1,5 km lopen en dat is ook prettig. Maar die woonwerkmotorritjes mis ik toch wel.
Geluksvogel!
Meestal als werk verhuist, dan moet je juist een stuk verder. :X
Zelf woonde ik, maar ook het werk was vlak bij het station. Werk ging verhuizen. Toen eigenlijk alleen nog mogelijk over snelweg.
Tegenwoordig sta je op die route in de file. Maar gelukkig niet meer voor mij: pensionado!

Maar in jouw geval gaat niemand jou verbieden om met een flink boog naar het werk te gaan.
Je zegt 1.5km lopen, maar op de motor kan je er zo 20km van maken.
 
Geluksvogel!
Meestal als werk verhuist, dan moet je juist een stuk verder. :X

Ik overwoog in die tijd net om te verhuizen omdat ik al 10 jaar op dezelfde plek woonde. Tot de geruchten kwamen dat het werk naar Den Haag verhuisde, toen ben ik lekker blijven zitten.

Maar in jouw geval gaat niemand jou verbieden om met een flink boog naar het werk te gaan.
Je zegt 1.5km lopen, maar op de motor kan je er zo 20km van maken.
Het is lastig om de motor te parkeren bij het werk, we zitten naast Den Haag Centraal en zeker nu de tijdelijke Tweede Kamer daar zit kan ik hem niet meer op de hoek zetten. Maar dat geeft niet, ik maak nu vaak een omweg op de heen- of terugweg, maar dan te voet.
 
Mijn woonwerkverkeer op de motor was vroeger 8km (Den Haag Centrum - Delft Noord). Ik deed het dan ook vaak met de fiets en pakte de motor als het regende of als ik zin had in een ritje. Op de heenweg maakte ik er al bijna de dubbele afstand van door eerst de andere kant op te rijden waardoor ik een paar leuke bochten hand (voor lokaal bekenden, de Koningsboog in Ypenburg) ging dan richting Nootdorp, zigzaggend langs allerlei weggetjes, af en toe tussen een paaltje door en kwam dan vanaf de andere kant op mijn werk met een big smile op mijn gezicht. Terug werd het vaak een km of 40, langs Hoek van Holland of een rondje om de Kagerplassen heen.

Mijn werk is 7 jaar geleden verhuisd naar Den Haag dus het is nu 1,5 km lopen en dat is ook prettig. Maar die woonwerkmotorritjes mis ik toch wel. Als ik eenmaal aan het eind van de werkdag thuis ben heb ik meestal geen zin meer om nog de motor te pakken en te gaan rijden (ook al omdat ik dan de drukke stad weer uit moet).
Den Haag uit en in inderdaad altijd een ramp. Ik kan mij goed herinneren dat ik vaak langer onderweg was door de binnenstad dan het stuk snelweg daarna.
Ik vind woon-werk meestal zonde van mijn tijd zeker nu ik ook als ZZP-er werk. Ik kan die tijd beter besteden aan een nieuwe klant.
 
Ik heb een motorscooter voor woon-werk, sterker nog, pas een nieuwe, die stond gewoon 2 weken werkloos in de schuur te staan ivm online cursus. Ik vind er weinig lol aan, in mijn eigen buurt, voor de lol motor rijden. Misschien dat het leuk is als je echt wat hebt 'dus een harley of streetracer ofzo. Met een 125cc dan pak je hem niet snel voor de lol. Wel neem ik nu af en toe mn zoontje mee op de motor, voor een boodschapje, die vind het hartstikke leuk en heb nog lol ook, als ik op zaterdagochtend iedereen zie zoeken naar een parkeerplek en ik m voor de deur van de slager neergooi. Maar echt voor de lol benzinestoken, nou nee dat doe ik ook niet.
 
Ik heb een motorscooter voor woon-werk, sterker nog, pas een nieuwe, die stond gewoon 2 weken werkloos in de schuur te staan ivm online cursus. Ik vind er weinig lol aan, in mijn eigen buurt, voor de lol motor rijden. Misschien dat het leuk is als je echt wat hebt 'dus een harley of streetracer ofzo. Met een 125cc dan pak je hem niet snel voor de lol. Wel neem ik nu af en toe mn zoontje mee op de motor, voor een boodschapje, die vind het hartstikke leuk en heb nog lol ook, als ik op zaterdagochtend iedereen zie zoeken naar een parkeerplek en ik m voor de deur van de slager neergooi. Maar echt voor de lol benzinestoken, nou nee dat doe ik ook niet.
Misschien eens een cursus volgen bij de Ogre Superbike School?
 
Ik heb een motorscooter voor woon-werk, sterker nog, pas een nieuwe, die stond gewoon 2 weken werkloos in de schuur te staan ivm online cursus. Ik vind er weinig lol aan, in mijn eigen buurt, voor de lol motor rijden. Misschien dat het leuk is als je echt wat hebt 'dus een harley of streetracer ofzo. Met een 125cc dan pak je hem niet snel voor de lol. Wel neem ik nu af en toe mn zoontje mee op de motor, voor een boodschapje, die vind het hartstikke leuk en heb nog lol ook, als ik op zaterdagochtend iedereen zie zoeken naar een parkeerplek en ik m voor de deur van de slager neergooi. Maar echt voor de lol benzinestoken, nou nee dat doe ik ook niet.
Ik verstook niet om 't verstoken. maar maak ritten voor de lol door heel NL en daarbuiten.

Afgelopen week heb ik een rondje rivieren en Veluwe gedaan, een rit door N.Holland en trip naar de Achterhoek en stukje Dld.
Vorige week was ik nog in de Voerstreek. Deze ritten hadden net zo goed naar Zeeland of Drenthe kunnen zijn.
Voor nuttig pak ik wel de fiets of auto.
Boodschappen bij voorkeur gewoon met de fiets. (met grote fietstassen) Alleen met regen of kratten bier toch maar de auto.
Woon-werk heb ik niet want de bedrijfsbak staat aan overkant van de straat.
 
Zo lang je leest over de privévliegtuig uitstapjes van de elites en menig C-merk Nederlander die 10 keer per jaar naar Ibiza vliegt ga ik mij niet schamen over die, pak hem beet, tussen de 2,5 tot 3 duizend kilometer die ik voor de lol maak op een nog redelijk zuinige machine ook.
Of het te betalen blijft is altijd te bezien met de Nederlandse overheid.
 
Zo lang je leest over de privévliegtuig uitstapjes van de elites en menig C-merk Nederlander die 10 keer per jaar naar Ibiza vliegt ga ik mij niet schamen over die, pak hem beet, tussen de 2,5 tot 3 duizend kilometer die ik voor de lol maak op een nog redelijk zuinige machine ook.
Of het te betalen blijft is altijd te bezien met de Nederlandse overheid.
O schamen doe ik min nergens om. Of het zou over gedrag moeten zijn.
Mulieu intreseert me geen zak.
Buk me ook niet om afval op te rapen.
Minder rijden heeft vooral te maken met de brandstofprijs.
 
O schamen doe ik min nergens om. Of het zou over gedrag moeten zijn.
Mulieu intreseert me geen zak.
Buk me ook niet om afval op te rapen.
Minder rijden heeft vooral te maken met de brandstofprijs.
Schamen hoef je je niet.
Privé-jets vliegen de hele wereld over, vaak gewoon voor fun.
Die paar liters die je dan in de motor opstookt is het noemen niet waard.

Milieu-probleem is mss wel een probleem die ons is aangepraat.
Temperatuursverandering dat is van alle tijden. Soms is 100-duizend jaar koud, daarna weer warm.
De hunebedden zijn hier gebracht door het ijs. In de mergelgrotten vinden ze restanten van een tropische zee.

Dat je rotzooi niet opraapt vind ik mss dan wel minder?
Als je dan iig maar wel je eigen troep in de afvalbak doet! Voor eenieder een kleine moeite.
Ik ben in landen geweest waar alle zooi zo maar op straat wordt gegooid.
Nee, niet fraai en een grote bende waar je zelf in moet leven. Niet doen!

O ja, vergeet ik nog bijna.
Die mafkezen die zich aan schilderijen vastlijmen die zorgen bij mij juist voor tegenover-gestelde van wat zij willen.
 
Laatst bewerkt:
Dat de winters in Nederland steeds warmer worden door de klimaat verandering kan je ook zien als een voordeel.
Je hoeft dan minder verwarming te verstoken. Dus energiebesparing en minder afhankelijk van Poetin's gas!
Alleen die hete zomers nog, tja?
Maar dan hoef je niet meer naar hete landen te vliegen voor vakantie. Ook weer winst dus!
 
Afgelopen zomer was ik een keer (voor uitzondering) in NL gebleven met vakantie.
Eigenlijk perfect weer gehad. In ruim 3 wkn maar 2x regen. De rest gewoon prima weer.
Opvallend was wel dat ik laatste week juli in Drenthe een paar koude nachten heb gehad met slechts 7°C.🥶
Frisjes in mijn zomer-slaapzak. Gelukkig had ik de fleece-binnen-slaapzak ook mee.
 
Misschien eens een cursus volgen bij de Ogre Superbike School?
ik denk (weet wel zeker) dat de beleving op een echte machine heel anders is. Ik heb dan ook een motor puur voor van a naar b. (alhoewel sommigen het geen motor noemen) wie weet, ooit..
 
Ik laat mijn motor niet staan omwille het milieu, zeker niet met dit plaatje in het achterhoofd:
1667590170974.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan