Minder vaak rijden

Een beter milieu begint bij jezelf, maar met alle respect voor alle doorgeslagen klimaat activisten, daarmee kwel je alleen jezelf. Dus geen vlees, of dierlijke producten meer eten om het milieu, dat zal allemaal wel goed zijn, maar dan heb je toch geen 'leven'. Dat het allemaal wel wat minder mag, ben ik het mee eens, dus ik neem in beperkte mate mijn verantwoordelijkheid. Heb bijvoorbeeld geen 2 auto's, mar juist 1 en 1 motor ;)
 
Heb ook wel genoeg van dat klimaatgedram. Ik laat me ook geen schuldgevoel aanpraten omdat ik voor de lol op mijn motor stap. Door te stoppen met werken maak ik per jaar ruim 25.000 woonwerkverkeer km’s minder, dus dat compenseert voldoende :Y. En zolang er Olympische winterspelen in een Arabisch land worden georganiseerd 8)7, ga ik in de winter niet in de kou zitten, of koud douchen.
 
Een beter milieu begint bij jezelf, maar met alle respect voor alle doorgeslagen klimaat activisten, daarmee kwel je alleen jezelf. Dus geen vlees, of dierlijke producten meer eten om het milieu, dat zal allemaal wel goed zijn, maar dan heb je toch geen 'leven'. Dat het allemaal wel wat minder mag, ben ik het mee eens, dus ik neem in beperkte mate mijn verantwoordelijkheid. Heb bijvoorbeeld geen 2 auto's, mar juist 1 en 1 motor ;)
Onzin natuurlijk!

GEEN respect voor klimaat-activisten die zich vastlijmen aan schilderijen.
Wat mij betreft die gasten enkele jaren in de bajes in de cel vastlijmen.
Helemaal 'bereid' voor iedere liefhebber!

Verder gewoon allemaal vlees eten want wij mensen zijn omnivoren: Maw groente maar ook VLEESCH!!
Ook niet minder omdat we teveel aanslag doen op deze wereld. Niks ervan!!
Om dit probleem werkelijk op te lossen dan de wereld-bevolking krimpen met 75%. Beginnen in NL!
Alle milieu-problemen heel simpel opgelost.
Met 25% volk is er ook maar 25% verbruik (misbruik?) van deze aarde en 4x zo veel plek voor iedereen.

In NL afgelopen jaar weer een middelgrote stad aan extra volk in dit kleine landje erbij.
Nog meer klagers over van alles-en-nog-wat! Bijv met motor over een dijkje rijden.
Het is net als te veel ratten bij elkaar. Uiteindelijk vreten ze elkaars staart op!

Dat je 2 auto's of 1 motor hebt, of mss juist wel 20 maakt ook nix uit. Je kan er maar in 1 tegelijk rijden.
Ik wil wel verantwoordelijkheid nemen maar dan eerst de werkelijke problemen aanpakken.
Zo lang er geen echt beleid is om bevolking te verkleinen, doe ik helemaal nergens aan mee en schaam me nergens voor!

Dus dan zou IK moeten minderen opdat er nog veel meer volk hier op deze plek kan komen. No Way!!
In het weekend verstook ik (enkel voor fun) veel benzine en als ik thuis kom dan gaat de BBQ aan voor flinke carbo's!

O ja, er is wel 1 lichtpuntje. Doe ik toch nog iets voor het milieu!
Ik gooi zelden eten weg. Mss1x in een jaar dat een boterham is beschimmeld. Geheel onnodig. Daar baal ik dan van!
 
Laatst bewerkt:
Onzin natuurlijk!

GEEN respect voor klimaat-activisten die zich vastlijmen aan schilderijen.
Wat mij betreft die gasten enkele jaren in de bajes in de cel vastlijmen.
Helemaal 'bereid' voor iedere liefhebber!

Verder gewoon allemaal vlees eten want wij mensen zijn omnivoren: Maw groente maar ook VLEESCH!!
Ook niet minder omdat we teveel aanslag doen op deze wereld. Niks ervan!!
Om dit probleem werkelijk op te lossen dan de wereld-bevolking krimpen met 75%. Beginnen in NL!
Alle milieu-problemen heel simpel opgelost.
Met 25% volk is er ook maar 25% verbruik (misbruik?) van deze aarde en 4x zo veel plek voor iedereen.

In NL afgelopen jaar weer een middelgrote stad aan extra volk in dit kleine landje erbij.
Nog meer klagers over van alles-en-nog-wat! Bijv met motor over een dijkje rijden.
Het is net als te veel ratten bij elkaar. Uiteindelijk vreten ze elkaars staart op!

Dat je 2 auto's of 1 motor hebt, of mss juist wel 20 maakt ook nix uit. Je kan er maar in 1 tegelijk rijden.
Ik wil wel verantwoordelijkheid nemen maar dan eerst de werkelijke problemen aanpakken.
Zo lang er geen echt beleid is om bevolking te verkleinen, doe ik helemaal nergens aan mee en schaam me nergens voor!

Dus dan zou IK moeten minderen opdat er nog veel meer volk hier op deze plek kan komen. No Way!!
In het weekend verstook ik (enkel voor fun) veel benzine en als ik thuis kom dan gaat de BBQ aan voor flinke carbo's!

O ja, er is wel 1 lichtpuntje. Doe ik toch nog iets voor het milieu!
Ik gooi zelden eten weg. Mss1x in een jaar dat een boterham is beschimmeld. Geheel onnodig. Daar baal ik dan van!

Ik ben zelf niet veel beter, maar niet zo uitgesproken. Ik neem de auto als dat nodig is, maar doe zelfs meestal boodschappen op de fiets. Of soms juist met de motor dorpje verderop. Ik heb een houtkachel, niet goed voor het milieu, maar wel goed voor mn portemonee. Heb dan weer wel een volkstuin, goed voor milieu en mn gratis portie beweging. Ik vind het bijvoorbeeld niet kunnen dat je zoveel goedkoop kan vliegen, dat mag mest meer belast worden, zelfs enorme wachtrijen houden mensen niet weg. Niet dat ik nooit gevlogen heb, (en nu met kleine kids doe ik het niet, omdat ik het dan zonde van het geld vind) maar uitgesproken vinden dat eerst iemand anders iets moet doen, dat heeft ook weinig zin. Als iedereen een beetje zou minderen, helpt dat al. Dat wil niet zeggen dat je nooit meer voor je plezier mag motorrijden. En wie weet, over 5 jaar rij ik wel elektrisch, laad ik hem op met zonnepanelen, kan ik zoveel gratis rijden als ik wil. Ohja in IJsselstein zit een elektro motor verhuur, misschien dat ik daar ooit eens een keer wat ga huren.
 
Ben t wel met Mean Machine eens. De oorzaak van de problemen is dat we met teveel zijn, en al helemaal in dit land. Drukker, voller duurder meer ergernissen etc etc. Kan je wel allemaal een happie vlees minder eten, of je auto laten staan, zet geen zoden aan de dijk. Eerst maar eens geen nadenken over de bevolkingsgroei.

Dus ik pak zowel auto als motor om lekker te toeren. Bedoel, betaal er genoeg voor, dus zal ik het gebruiken ook.
 
ik vraag me af wat ik verder kan doen…..

Ik doe al minder….let op de verwarming, korter douchen, minder vlees, hybride auto, motorrijden voor de hobby…etc etc.

En wat levert het op……helemaal niks behalve overal heel veel gedram want je kunt zender aanzetten of je wordt geconfronteerd met eea crisis……en alles wordt duurder….dan denk ik: donder op met die zooi en ik doe mijn eigen ding omdat ik het leuk wil houden voor mezelf.


Ohja, ik ga nu een stukje op de motor rijden…..omdat het kan…… :W
 
We zitten nou eenmaal in een maatschappij met veel te veel mensen die met zijn allen veel teveel grondstoffen gebruiken. Je kunt het zelf een beetje anders doen, maar als je jezelf daarmee buiten de maatschappij plaatst, dan doe je jezelf tekort. Die 'olietanker' is heel moeilijk van koers te veranderen. Vervelend is wel dat de toekomst waarin de problemen ons boven het hoofd dreigen te groeien dichterbij komt. En dan wordt het steeds moeilijker om bij te sturen.
Ik geloof dat individuele actie weinig uithaalt en vind dat regeringen stevig beleid moeten voeren om bij te sturen. Dat zal pijn doen, maar als we het samen doen dan accepteer ik dat.

Ondertussen eet ik minder vlees, maar dat is met name vanwege dierenwelzijn. Ik heb sympathie voor vegetariërs. Ik rijd (een zuinige) motor, maar vooral als vervoer en nauwelijks toertochten. Ik heb een zuinige auto, maar rijd wel naar Spanje. De thermostaat staat op 19 graden. Een klein beetje bijsturen dus, maar dat zal het verschil niet maken. Ik ben niet gerust op de toekomst.
 
Laatst bewerkt:
Vanaf morgen minder buien en een beetje zon, ook in Sauerland! Dus rijden we morgen na het ontbijt naar Winterberg. B&B 2 nachten inclusief ontbijt 99 euries. Lekker wandelen en motorrijden.

Lees net (ik ben van bouwjaar '63) dat de pensioendata weer verschoven zijn, in ons nadeel.

Dus lekker genieten. Gewoon, omdat het kan......

Ik kan er twee keer heen heb ik net berekend: net teruggave energie ontvangen (als je geld terug krijgt heb je teveel betaald!)

Schermafbeelding 2022-11-09 om 12.19.34.png
 
Laatst bewerkt:
Vanaf morgen minder buien en een beetje zon, ook in de Eifel! Dus rijden we morgen na het ontbijt naar Winterberg. B&B 2 nachten inclusief ontbijt 99 euries. Lekker wandelen en motorrijden.

Lees net (ik ben van bouwjaar '63) dat de pensioendata weer verschoven zijn, in ons nadeel.

Dus lekker genieten. Gewoon, omdat het kan......

Ik kan er twee keer heen heb ik net berekend: net teruggave energie ontvangen (als je geld terug krijgt heb je teveel betaald!)

Bekijk bijlage 1820909
Ben nu onderweg en wat kan mij alle gedoe schelen…..:+
94D123A7-E83F-4540-952E-D98B176C5A50.jpeg
 
Lees net (ik ben van bouwjaar '63) dat de pensioendata weer verschoven zijn, in ons nadeel.
Dus lekker genieten. Gewoon, omdat het kan......
Ja, genieten dat moet je doen!
Nu na jaren nog steeds spijt van dat sommige uitjes in verleden in de soep zijn gelopen door 'het werk'.
Bedenk: Werk is een hinderlijke onderbreking van je vrije tijd. Alleen ziet 'de baas' dat anders.
Op dit moment als pensionado geniet ik iedere dag! Alles MAG en niets MOET!
 
Ja lach maar, helaas te veel gereden in de winter zonder fatsoenlijke hvw.
Nu met koude, krampen in mn handen en vingers. Reumatische verschijnen. Kan dan niet meer de handvaten omklemmen ,of remmen. Echt was liever met de motor gegaan. Vorige week nog middagje weggeweest. Maar deze week is de temp. Fors gezakt. ;(
 
Nouja, ik ben mijn zomerhandschoenen kwijt…althans, ik kan ze nergens vinden in de garage. Kennelijk weggelegd op een onbekende plek….. _O-

Dan maar de dikkere en versleten handschoenen aan voor mijn rit van gisteren….:+
 
Nouja, ik ben mijn zomerhandschoenen kwijt…althans, ik kan ze nergens vinden in de garage. Kennelijk weggelegd op een onbekende plek….. _O-

Dan maar de dikkere en versleten handschoenen aan voor mijn rit van gisteren….:+
Tja, jong en wild geweest. Nu met de gebakke peren.
Ja, zorg voor goede bescherming tegen de kou.
Ps, was niet hatelijk bedoeld hoor.
Mooiste vermaak is leedvermaak......:+
 
Tja, jong en wild geweest. Nu met de gebakke peren.
Ja, zorg voor goede bescherming tegen de kou.
Ps, was niet hatelijk bedoeld hoor.
Mooiste vermaak is leedvermaak......:+
Het was gisteren ook een korte rit dus geen punt, onderweg ook een kopje koffie gepakt bij café….

wellicht weer een rit vandaag na de huishoudelijke bezigheden hier….. ;)
 
Onzin natuurlijk!

GEEN respect voor klimaat-activisten die zich vastlijmen aan schilderijen.
Wat mij betreft die gasten enkele jaren in de bajes in de cel vastlijmen.
Helemaal 'bereid' voor iedere liefhebber!

Verder gewoon allemaal vlees eten want wij mensen zijn omnivoren: Maw groente maar ook VLEESCH!!
Ook niet minder omdat we teveel aanslag doen op deze wereld. Niks ervan!!
Om dit probleem werkelijk op te lossen dan de wereld-bevolking krimpen met 75%. Beginnen in NL!
Alle milieu-problemen heel simpel opgelost.
Met 25% volk is er ook maar 25% verbruik (misbruik?) van deze aarde en 4x zo veel plek voor iedereen.

In NL afgelopen jaar weer een middelgrote stad aan extra volk in dit kleine landje erbij.
Nog meer klagers over van alles-en-nog-wat! Bijv met motor over een dijkje rijden.
Het is net als te veel ratten bij elkaar. Uiteindelijk vreten ze elkaars staart op!

Dat je 2 auto's of 1 motor hebt, of mss juist wel 20 maakt ook nix uit. Je kan er maar in 1 tegelijk rijden.
Ik wil wel verantwoordelijkheid nemen maar dan eerst de werkelijke problemen aanpakken.
Zo lang er geen echt beleid is om bevolking te verkleinen, doe ik helemaal nergens aan mee en schaam me nergens voor!

Dus dan zou IK moeten minderen opdat er nog veel meer volk hier op deze plek kan komen. No Way!!
In het weekend verstook ik (enkel voor fun) veel benzine en als ik thuis kom dan gaat de BBQ aan voor flinke carbo's!

O ja, er is wel 1 lichtpuntje. Doe ik toch nog iets voor het milieu!
Ik gooi zelden eten weg. Mss1x in een jaar dat een boterham is beschimmeld. Geheel onnodig. Daar baal ik dan van!
onzin
 
Terug
Bovenaan Onderaan