Minder vaak rijden

Van de week veel gereden, dus ff vanmiddag afgetankt….je weet maar nooit….ohja, superplus.

76378BAA-A101-490B-B165-0E43B615F9AA.jpeg
 
Ik heb vanochtend nog een ontspannen rondje van 60km gemaakt. Ik denk dat dat 3 liter benzine gekost heeft, dus ongeveer 6 euro. Als je dat elke week doet, is het maar 25 euro per maand. Dat valt toch allemaal wel mee.

Ik verzin zelf ook graag excuses waarom ik ergens heen moet. Veel van mijn vrienden wonen hier een eindje vandaan en als ik ze ga bezoeken dan heb ik dus de keuze tussen OV, motor of auto. OV is druk en duur. Mijn auto is zuinig en zelfs in mijn eentje nauwelijks duurder dan het OV, maar in de stad moet je wel ergens kunnen parkeren. Dan kan de keuze toch al snel op de motor vallen. Je kunt meestal gratis parkeren en hij is nog zuiniger dan de auto. Dus ik zie het zo: als ik toch ergens naartoe moet, dan is de motor de goedkoopste en fijnste keuze. Als ik dingen mee moet nemen of het regent of koud is, dan neem ik de auto.
 
Ik heb vanochtend nog een ontspannen rondje van 60km gemaakt. Ik denk dat dat 3 liter benzine gekost heeft, dus ongeveer 6 euro. Als je dat elke week doet, is het maar 25 euro per maand. Dat valt toch allemaal wel mee.

Ik verzin zelf ook graag excuses waarom ik ergens heen moet. Veel van mijn vrienden wonen hier een eindje vandaan en als ik ze ga bezoeken dan heb ik dus de keuze tussen OV, motor of auto. OV is druk en duur. Mijn auto is zuinig en zelfs in mijn eentje nauwelijks duurder dan het OV, maar in de stad moet je wel ergens kunnen parkeren. Dan kan de keuze toch al snel op de motor vallen. Je kunt meestal gratis parkeren en hij is nog zuiniger dan de auto. Dus ik zie het zo: als ik toch ergens naartoe moet, dan is de motor de goedkoopste en fijnste keuze. Als ik dingen mee moet nemen of het regent of koud is, dan neem ik de auto.
Baalde gistern dan ook verschrikkelijk, mooi weer en dan met het ov. Opstruktie bij Arnhem, over op een bus.....
Terug denk ik, ik ontwijk. Kampen-Lelystad opstruktie... dus dan maar over Utrecht, als een haring...tot Roosendaal.....
En wachtijden bij overstap van bij elkaar meer dan 60 min.....
 
Ik kan en wil niet oordelen over andermans portemonnaie, dus ik kan me voorstellen dat je ervoor kiest alles te minderen wanneer de inhoud ervan niet toereikend genoeg is...

Persoonlijk kies ik ervoor niet teveel te kijken naar wat motorrijden me kost; lekker uitwaaien en de kop leegrijden is me ook wat waard.
En dat hoeft niet op een powerkanon of juist op een superzuinige brommer; ik heb vanalles in de garage staan om het doel da'k voor ogen heb te behalen..
Ik vermaak met net zo goed op een 2,5 pk 50cctje als dat ik dat doe op een 100+ pk fiets.
Zolang we massaal klagen over bagage die maar niet afgeleverd wordt of op een verkeerde luchthaven is beland..voel ik me totaal niet schuldig over die 3~4 liter peut die ik erdoor jaag op een rit.

Leef en laten leven :]
 
Het goede voorbeeld is als volgt:
Lekker 'only for fun' benzine verstoken en bij thuiskomst VEEL vlees op de BBQ. Ook nog een lekker biertje erbij.
Volledig zinloos te minderen om nóg meer overbevolking op deze aarde mogelijk te maken.
Heerlijk genieten gewoon omdat het kán. Enjoy it!!
Maar je voegt je niet vrijwillig bij die 75% die weg moet (van jou)?
 
Tja, jong en wild geweest. Nu met de gebakke peren.
Ja, zorg voor goede bescherming tegen de kou.
...
Volgens mij is het rijden met hvw juist slecht, binnenkant hand warm, buitenkant erg koud.
(combinatie hvw en verwarmde handschoen is dan beter)
Sterker de meningen zijn bij reumatologen ook verdeeld, sommigen denken dat kou juist goed is, vaak minder klachten.

Of dit dus de oorzaak is van je reuma kun je niet zomaar stellen.
Maar wel klote dat je het hebt. Sterkte.
 
Maar je voegt je niet vrijwillig bij die 75% die weg moet (van jou)?
Valt me nog mee dat je nu niet zegt die dat die 75% 'ausradiert' zou moeten worden!
Of dat vernietigingskampen uit WO2 er weer eens wordt bijgehaald. Dat is geenszins het plan.
Actief beleid wereldwijd dat vooral veel kindertjes NIET meer geboren gaan worden.
Dan krimpt de wereld-bevolking heel snel.

Maar goed, je kan 't hier niet over eens zijn.
Maar binnen 100 jaar wordt deze aardkloot overspoeld. Ieder zal gebruik willem maken van de bronnen van deze aarde.
Nu hebben we 8 mjd. Straks 30 mjd of 50 mjd? Hoe gaan al die mensen straks nog eten?
Overal een mieren-nest. De wal zal vanzelf het schip gaan keren.
Je zal begrijpen dat nu 'eten zonder vlees' daar niets aan gaat helpen. Druppel op gloeiende plaat!
En daarom doe ik dus niet mee met al die ONZIN!
 
Valt me nog mee dat je nu niet zegt die dat die 75% 'ausradiert' zou moeten worden!
Of dat vernietigingskampen uit WO2 er weer eens wordt bijgehaald. Dat is geenszins het plan.
Actief beleid wereldwijd dat vooral veel kindertjes NIET meer geboren gaan worden.
Dan krimpt de wereld-bevolking heel snel.

Maar goed, je kan 't hier niet over eens zijn.
Maar binnen 100 jaar wordt deze aardkloot overspoeld. Ieder zal gebruik willem maken van de bronnen van deze aarde.
Nu hebben we 8 mjd. Straks 30 mjd of 50 mjd? Hoe gaan al die mensen straks nog eten?
Overal een mieren-nest. De wal zal vanzelf het schip gaan keren.
Je zal begrijpen dat nu 'eten zonder vlees' daar niets aan gaat helpen. Druppel op gloeiende plaat!
En daarom doe ik dus niet mee met al die ONZIN!
Strak plan, jij hebt je zelf niet voortgeplant neem ik aan?
 
Het goede voorbeeld is als volgt:
Lekker 'only for fun' benzine verstoken en bij thuiskomst VEEL vlees op de BBQ. Ook nog een lekker biertje erbij.
Volledig zinloos te minderen om nóg meer overbevolking op deze aarde mogelijk te maken.
Heerlijk genieten gewoon omdat het kán. Enjoy it!!
Je hebt helemaal gelijk. Generaties na je zullen je dankbaar zijn voor zoveel inzicht.
Strak plan, jij hebt je zelf niet voortgeplant neem ik aan?
Ik hoop het niet.
 
Vandaag ook een rondje wezen rijden. Zuid-Holland, Nieuwkoop/Kaag/Brasem. Na een halfuurtje wilde ik eigenlijk al weer naar huis, want:
100000000 verkeerspleinen
100000000 drempels
100000000 30km-zones
500000000 fietsers die naast elkaar blijven rijden
etc. etc.

Na drie dagen Sauerland is Nederland een drama.

/einde zeikmodus
 
Vandaag een toertocht gereden van 200 km.
Ze noemen deze tocht de KOUDE (?) november-rit. 🥶 Helemaal niets kou, maar een lekker zonnetje.🌞
Prachtig motorweer en mooie route. Toch snel weer een liter of 12 (zinloos) verstookt.
Heerlijk in het zonnetje in Loosdrecht aan de waterkant op het terras gezeten.

Jammer wel dat ook heel veel anderen hadden besloten om een tochtje op fiets of in auto te maken.
Bijv langs de Vecht was 't best druk en met de onoverzichtelijke bochtjes en dus goed opletten voor tegenliggers.
Nee, niet klagen over drukte. Iedereen geniet van het mooie weer. Zelfs de milieu-fanaten.
Een prachtige toegift van deze nazomer!

Devies is nog meer CO2 maken. Hebben we over enkele jaren het hele jaar door lekker weer.:t
 
Weet niet of dit er helemaal het goeie topic voor is, maar ik vraag het toch hier.
Ik ben recent uit huis gegaan en in de stad gaan wonen, waar mijn ouders in een dorp wonen. Daar staat de motor nu nog achterom. Mijn woonwerk is nu 5 min lopen. Ik woon in een appartement zonder parkeergelegenheid in het centrum waar ook (vooral in het weekend) veel uitgaansvolk komt.
Zouden jullie de motor hier op de doorgaande weg in het voetgangersgebied waar ik woon durven te parkeren, of weet iemand of bijvoorbeeld Q-park speciale regelingen voor motorfietsen heeft?
Nu ben ik van deur tot deur 30 min naar mijn motor aan het reizen. Zou dit jullie storen of totaal niet?

Alvast dank voor eventuele reacties.
 
Weet niet of dit er helemaal het goeie topic voor is, maar ik vraag het toch hier.
Ik ben recent uit huis gegaan en in de stad gaan wonen, waar mijn ouders in een dorp wonen. Daar staat de motor nu nog achterom. Mijn woonwerk is nu 5 min lopen. Ik woon in een appartement zonder parkeergelegenheid in het centrum waar ook (vooral in het weekend) veel uitgaansvolk komt.
Zouden jullie de motor hier op de doorgaande weg in het voetgangersgebied waar ik woon durven te parkeren, of weet iemand of bijvoorbeeld Q-park speciale regelingen voor motorfietsen heeft?
Nu ben ik van deur tot deur 30 min naar mijn motor aan het reizen. Zou dit jullie storen of totaal niet?

Alvast dank voor eventuele reacties.
Ik deed geen oog meer dicht. Mijn Motor s'nachts op straat bij uitgaanspubliek.
 
Tja, als je van je motor af wilt, moet je ‘m in de stad parkeren. Ik parkeer m niet in de stad.
 
  • Eens
Waarderingen: dgr
Terug
Bovenaan Onderaan